StineH88 Skrevet 24. september 2011 #1 Skrevet 24. september 2011 Hei!=) Har nå 5 dager igjen til UL termin, 4 dager over mens termin. Så går bare rundt å venter på at noe skal skje. Er førstegangsfødene, har lest masse, men vet jo egentlig ingenting om hva jeg går til. Det jeg egentlig lurer på er hvordan og når dere har merket at fødelsen faktisk har startet?? Mange snakker om dagene før, og "symptomer" man føler før det hele begynner. Men de sier jo at det som regel skjer når man sover, og da tenker jeg er det sånn at man ikke merker noe på forhånd og våkner plutselig med rier om natten?? Jeg har absolutt ingen følelse av at noe skjer, er ganske frustrerende, for er sååå klar nå. Så er det sånn at alt bare PLUTSELIG kan begynne alikevel, eller er det noe som på en måte MÅ skje før alt begynner? Håper mini kommer til verden snart, er så klar for å treffe han=) Ha en fin helg alle sammen!
Nuffy Skrevet 24. september 2011 #2 Skrevet 24. september 2011 Jeg hadde ikke noen spesielle tegn. Fikk plutselig de velkjente menssmertene i korsryggen, og da var det i gang;)
Tre små troll :) Skrevet 24. september 2011 #3 Skrevet 24. september 2011 De som har masse tegn er stort sett flergangsfødende. Første gangen merket man ofte ikke så mye. Første gangen hos meg kom det en del gjennomsiktig, blodblandet slim (slimproppen) noen dager før, men ingen andre tegn. Ikke en kynner eller antydning til murring. Men så plutselig merket jeg en dag at det "murret" i ryggen min, som "tak" i ryggen. Vanskelig å forklare. Hvis du har kjent sånn elektrisk muskelstimulering kan det kjennes litt på samme måte. Ikke vondt til å begynne med, det var liksom vare noe der... Begynte kl 12 en lørdag, veldig lett, men regelmessig. Utover dagen ble det sterkere og tettere, men ikke vondt. Først var det kun i ryggen, så etterhvert startet det i ryggen og fortsatte rundt til magen. Rundt kl 21 syntes jeg det begynte å gjøre vondt, men helt greit. Ringte Føden og fikk beskjed om at det måtte gjøre mye vondere før jeg fikk komme inn. La meg til å sove, men dro inn kl 3 på natta. Guttungen ble født 13.34, så tok litt tid... Lykke til!!
Dragonfly81 Skrevet 24. september 2011 #5 Skrevet 24. september 2011 Første fødsel hos begynte med vondt i magen som likna på luftsmerter. Men det kom og gjekk, så tenkte bare mitt og gjekk og la meg. Vakna etter nokre timar av lyden/følelsen av et KNEPP, og så gjekk vatnet. Nådde å "spretta" ut av senga og springa inn på badet med handa mellom beina, va så redd for senga og parketten, hehe. Gubben vakna av lyden av eit stort Plask! Ingen tvil der, nei. Eit døgn etter kom ungen eeeendelig ut. Nr to begynte på kvelden etter at eg hadde vore hos jordmor og blitt strippa, men var veldig i tvil om det var faktisk var rier, murringane gjorde ikkje vondt, måtte bare reisa meg opp og gå litt på golvet og pusta imens dei varte. I løpet av ein time auka frekvensen og då fann eg ut det var ekta saker. Reiste inn til sjukehuset og hadde Full åpning(!), trudde ikkje mine eigne øyrer. Så det kan vera veldig forskjellig, kandusei...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå