Gå til innhold

Hvordan kle på barna!!!! Gjelder for HELE landet.....

Anbefalte innlegg

Blir matt av alle innleggene om hvordan kle barna...

"Jeg bor i Oslo....skal de bruke strømpebukse?"

"Det regner ute - kan jeg ta på barnet mitt sånn og slikt?"

ALLE barn er forskjellige - og må kles på forkjellig. Hjemme hos oss kler jeg på mine barn på en annen måte en naboen - og ja, jeg kler til og med ulikt på mine barn. Den ene må ha ull - mens den andre klarer seg med bomull.

Det er da ulikt både hvordan barn beveger seg og om de er kalde eller varme av seg...

Jeg er møkk lei av disse trådene hvor mødre spør om hvordan kle på barnet mitt,,,

Kan dere ikke bare kjenne etter i nakken på barnet - for å finne ut om det er for lite eller for mye klær?

Hos oss må vi kjøpe tykke ullvotter til 2 av barna - men sistemann klarer seg med vanter eller ingenting...

Hva er det som gjør at dere må spørre oss her inne om hvordan du skal kle ditt barn?

Det kan da for himmelens navn ikke vi vite!!!!

Stol på deg selv - slike avgjørelser må man da virkelig kunne klare å ta selv?

Fortsetter under...

Ah, dette innlegget burde hengt på topp til enhver tid! La meg da føye til en liten ting bare: Hvilken dress og hvilke sko som er best for akkurat ditt barn finner du ikke ut av å lese tester - best i test betyr ikke at det passer best for alle. Gjentar: ALLE barn er forskjellige - og må kles på forskjellig.

Sååååå enig!!!

Etter å ha vært her inne en stund trodde jeg det var meg det var noe i veien med som ikke hadde 40 ullplagg til ungene, Reimer-dress og Viking-sko! Kan ikke huske at jeg hadde ett eneste ulplagg da jeg var liten, og jeg gikk rundt i cherroxer o.l. Hadde det flott, jeg! Kan ikke huske jeg var utilfreds eller frøys nevneverdig mye....

Nei, folk må selv vurdere hva deres egne barn skal gå med og stole på seg selv.

Er forøvrig drit lei barnehageansatte som også holder på på denne måten og gir deg dårlig samvittighet om man ikke har det siste og dyreste...

Huff og huff...............

Annonse

Jammen HI! Jeg vet ikke hva jeg skal mate ungene mine med. Hva tror du er lurt? Mine barn er normalvektige... men jeg er så usikker på om de burde ha brokkoli eller asparges? Kanskje gulllerøtter? Hva mener du om det?

Vi bor på sørlandet!

Er så ENIG med deg HI.

Jeg driver en barnebutikk, og du skulle vist alle spørsmålene jeg fikk! ;)

Jeg bor på vestlandet, og vi har knapt snø...og har en snitt tempratur på pluss 4grader på vinteren....og jeg kan få spørsmål om dressen er god nok til bruk på fjellet med -20grader også, til en 2åring.......jeg blir ganske oppgitt. Og veldig ofte må jeg fortelle mødre at ikke en gang vi voksne har klær som er gode og varme i -20grader, om vi ikke kler opp med ull og fleece under når det er på det kaldeste! lag på lag er nytt for mange!

Eller det klassiske spørsmålet.......blir han våt med bare "denne" ........eh ja, om han legger på svøm i en pytt så blir han våt om han har plastik regntøy, eller tøy med høy vannsøyle. Og har har man på plastik regntøy på når været skifter og det blir opplett og litt sol, så blir man også våt, for det puster ikke og blir klamt, vått og klør! ;)

Jeg blir ganske oppgitt til tider ja!

hehe, jeg er så enig med deg HI!

ei jeg kjenner har ull på barna sine året rundt for det puster og peser og er så bra hehhe...

jeg kunne aldri tenke meg å bruke ull på barna før det blir kaldere!

her er det ca 13 grader og vi bruker bomull, om jeg tar på en ullgenser så er det fordi barna har en tynn tunika eller kjole bare..

barn er også veldig forsjellige som du sier, et barn som ikke beveger seg særlig og som fryser lett må kanskje ha de klærne på, mens ett super aktivt barn som er høyt og lavt og varmblodig trenger andre type klær!

det virker som folk er blitt så hjelpesløse.....og LIVREDDE for å kle barna feil!!

hallo, du er moren, du må vite best selv.

tror neppe våre mødre drev å spurte andre om slikt...

Til 01.12....

Du skjønner sikkert like godt som ALLE andre her inne at du ikke må gi asparges...det er squash man bruker nå for tiden!!! Og spesielt når Du bor på sørlandet..

Jeg blir helt matt igjen jeg - over at du ikke har fått med deg det elementære i grunnkost for barn!

Men det er godt du er åpen om det - så vi andre kan sette deg litt på plass!!!

Hilsen en meget oppgitt HI

Hadde vært moro å se hvilke innlegg dere har postet på dib..så kan vi avgjøre om det er dumt eller ikke. Det må da være lov å spørre for folk som er usikre?

Og du som jobber i butikk.....helt normalt at man spør betjeningen om råd til de varer som faktisk selges i butikken. Finn deg en annen jobb!

Willy Wonka...hun som jobber i butikk sa jo ikke noe om at hun svarte kunden ufint på deres spm - men at hun blir oppgitt over HVA folk faktisk kan finne på å spørre om.

Og seriøst - om foreldre må legge inn spm på et nettforum om hva de skal kle på barna sine - så vil jeg si de har et problem! Som mor/far må man da kunne avgjøre hva man skal kle ungene i når de skal ut - ikke vente på svar fra et nettforum, hvor de som svarer ikke kjenner til ungene eller været der du er i det hele tatt!!!

Hvordan i huleste skal de kunne ta andre alvorlige beslutninger rundt det å ha et barn, om ikke du skal kunne klare å kle det når det skal på utsiden av døren???

En ting er det om du spør naboen - som faktisk kan stikke hodet ut av døren og sjekke de faktiske værforhold der og da...men på et nettforum????

Og så er et jo også det jeg prøver å si at alle barn er ulike i temperaturen...noen fryser fort - mens andre er veldig varme av seg...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...