VimsemammaTil2Snart3 Skrevet 24. september 2011 #1 Skrevet 24. september 2011 Jeg er lettere frustrert over at tanta ikke kommer. Hadde siste mens den 12.08. og har en syklus på 35 dager. Men ingen spor etter tanta. har ømme bryst og har fått masse små kviser på haken ( har nesten aldri kviser) Tok en digital test på mandag, og den var negativ, tok en strimmel i dag, og den kom det en veldig svak strek på. Har aldri prøvd strimmel før, så jeg vet ikke om det er håp eller at den er like negativ som dei andre. Andre som har fått veldig svake streker på de? Falsk posetiv? Merker jeg holder på å bli sprø av all prøvinga...
MammaMø med to små Skrevet 24. september 2011 #2 Skrevet 24. september 2011 Jeg har aldri fått falsk positiv på strimmeltest... Tror ikke det er vanlig at de er falsk positive.. Grunnen til at den digitale var negativ kan være fordi den trenger ganske mye hCG for å slå ut i forhold til strimmeltestene som ikke trenger like mye. Jeg ville tatt dette positivt og tatt en test igjen hver dag for å se om streken ble sterkere..:) Lykke til:) Krysser fingrene for deg, men syns dette høres veldig lovende ut:)
Leirha Skrevet 24. september 2011 #3 Skrevet 24. september 2011 Det er ingenting som heter falsk positiv, men derimot kan den være falsk negativ. Det vil si du tester for tidlig. Får du to streker, om det så er en skyggestrek eller hva det er,så er det pga at det finnes HCG i urinen din, dette produserer kroppen kun når du er gravid. Eller hvis du har en svulst på morkaken (men da må du ha vært gravid på forhånd). Falske negative som de kalles, kommer ofte av at du er kjemisk gravid, altså, kroppen produserer graviditetshormoner, men klarer ikke holde på spiren, så du får mens til tiden, eller litt seinere enn vanlig... Men du har faktisk vært gravid en liten stund. Har hørt at billigtester er mer følsomme, men det er hva jeg har hørt, ikke va jeg vet
MammaMø med to små Skrevet 24. september 2011 #4 Skrevet 24. september 2011 Leirha: Det er noe som heter falsk positiv test jo! Clearblue + har en tendens til å vise en strek selvom man ikke er gravid. Er flere her inne som har opplevd dette. Rfsu sine tester er også litt upålitelige... Så man kan faktisk oppleve at testen er positiv men at man ikke er gravid! Men når det er sagt så har jeg aldri opplevd det på billigstrimlene:)
*Ruger på novembersnuppe* Skrevet 24. september 2011 #5 Skrevet 24. september 2011 Jeg hadde flere veeldig svake streker på billigtestene forrige syklus, men negativ CB. Det viste seg å være en kjemisk graviditet,og jeg fikk en blødning rundt IKM. Men dersom du tester etter IKM, vil jeg tror at en svak strek betyr gravid
Leirha Skrevet 25. september 2011 #6 Skrevet 25. september 2011 Jo, men flask positiv test har oftest en forklaring. Det må være HCG tilstedt for å gjøre testen positiv. Ofte er det en kjemisk graviditet, altså du er gravid,men det er så tidlig, og det som skulle blitt et embryo går til grunne, rundt IKM. Da kan testen slå lett ut, for så å vise klar negativ. Dette er dessverre ganske vanlig. Det kan også være en SA, før eller etter IKM. Enkelte medikamenter kan muligens slå ut på en graviditetstest, dette er enkelte medikamenter mot pariknsonisme, noen beroligende midler og noen diuretiske midler. Også en type allergimedisin kan muligens slå ut. Selvfølgelig hvis du tar HCG- injeksjoner som hjelp til å bli gravid, så kan dette slå ut på en test. Noen såper kan også slå ut, tar du testen i et glass, så pass på at det ikke er såperester i glasset. Uttennom dette så vil en trofoblastisk svulst produsere HCG. Har du en slik svulst, er mengden HCG ofte en idikator på hvor stor svulsten er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå