Gå til innhold

Er jeg en dårlig mor?

Anbefalte innlegg

Bare for at jeg har en arbeidstid som begynner 8.30 og slutter klokken 16.00? som gjør at jeg levere barnet mitt mellom 7.30 og 8.10 for å rekke og komme meg på jobben? Er tilbake i barnehagen mellom 16.15 og 16.30..?

Dette er desverre slik det det må bli for oss i allefall en uka av slengen når mannen sin turnus gjør at han ikke får hentet barnet.

Jeg vet at jeg ikke er noen dårlig mor men blir så provosert av de som rister på hodet og synes synn på barna som må være i barnehagen lenge.

Jeg synes ikke det er noe kult men slik er sitvasjonen i dagens sammfun.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143608476-er-jeg-en-d%C3%A5rlig-mor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, slik er situasjonen, og vi er flere med deg som kanskje har dårlig samvittighet. Vi er også en familie som ikke har økonomi til å kunne jobbe redusert. Vi har valgt bort mange goder i livet allerede får å få økonomien til å gå rundt i en vanskelig tid.

Jobber 8-15.30. Leverer 7.30 og henter 16.15. (får hentet sent pga vanskelig å komme seg fra jobb)

Nei, du er ingen dårlig mor.

Men samfunnet vårt er organisert slik at man føler seg som dårlige foreldre.

Man får tilbringe minimalt med tid sammen med barna fordi man må jobbe så mye.

Jeg synes faktisk synd på barna som må være så lenge i barnehagen, inkludert mine egne!

Så, tenk et scenario hvor småbarnsforeldre kunne fått et skattelette som gjorde det mulig å jobbe litt mindre (for dem som ønsker det) og heller prioritere familien mens barna er små:-)

Drømmesituasjon!

Vi betaler ca 300 000 i skatt hvert år. Tenk hva vi kunne gjort om vi bare fikk beholde halvparten?

Så godt det er å se at det ikke bare er meg! Jeg skulle helst ha vært hjemme med barnet store deler av dagen jeg, men hvordan da skal vi klare å leve? å kjøpe Reima dress? ;) .hihi.

Jeg synes heller at disse som klager og syter over at enkelte barn blir hentet sent skal heller tenke hvorfor blir barnet hentet sent? Jo kanskje vi er å passer andres barn eller din syke mor? Ikke alle jobber privat noen jobber faktisk i komunalt.

Hvordan ville dagen din ha vært uten oss i komunen? uten drosjene? osv osv.

Syntes ikke det, jeg.

Når jeg starter å jobbe så kommer datteren på 13 mnd å måtte dra tidlig i bhg. Mannen min starter å jobber kl 6 og jeg starter 7 (jobber turnus, så ofte kveld også), men siden jeg jobber 30 min fra bhg må jeg levere henne kl 06.30. Da blir hun hentet av pappaen sin kl 13.

Jeg syntes det er veldig tidlig, men har dessverre ikke annet valg. Jeg driver å søker på nye jobber i nærområdet, så håper vi slipper denne situasjonen så lenge.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...