Malene & 2 1/2 små Skrevet 24. september 2011 #1 Skrevet 24. september 2011 Vil gjerne høre erfaringer! Vi vil gjerne dra i november, men kjenner jeg er litt usikker på Egypt. Har hørt at mange har blitt dårlige, og vil nødig oppleve det med ei på 2 og en liten på 5 mnd....Hva synes dere??
rosami Skrevet 24. september 2011 #2 Skrevet 24. september 2011 Jeg har vært dere på familietur, og vi var 7 stk... Vi hadde all inclusive på et 4 stjerners hotell, og alle sammen ble dårlige i magen. Vi voskne fikk diaré, mens min datter ble hard i magen pga at hun ikke likte noe annet en spagetti og loff av det de hadde der..... Med små barn, hadde jeg nok heller valgt Kanariøyene
Gjest Trollmor og trollungene ♥ Skrevet 24. september 2011 #3 Skrevet 24. september 2011 Jeg er faktisk enig med Vidunderlig tid her! Har vært i Egypt to ganger (uten barn!), og begge gangene ble både mannen og jeg skikkelig dårlige i magen. Super diare i flere dager, og det ødela mye av ferien. Kommer personlig selv ikke til å reise tilbake til Egypt, fordi orker ikke kaste bort ferien min på dårlig mage. Men selvsagt kan det gå bra, så det er bare et valg dere på ta selv;)
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #4 Skrevet 29. september 2011 Har ikke vært i Egypt selv, men er glad i å reise og har reist mye både med og uten barn. Egypt er et av de landene jeg ikke ville tatt med små barn til, nettopp på grunn av at risikoen for magetrøbbel er så stor der. Mener å ha hørt at Egypt og India er de to verste landene når det gjelder dette. Og for så små barn er det ikke veldig greit med masse diaré. Ville valgt et annet sted å reise. Kanariøyene er veldig trygt og ikke så langt. Thailand er lang flyreise, men faktisk tryggere når det gjelder mat.
mine 2 små prinsesser :) Skrevet 30. september 2011 #5 Skrevet 30. september 2011 Vi var i Egypt i november 2010 med ei frøken på nesten 2 år og jeg var gravid. Jeg og frøkna ble ikke syke, var selvfølgelig litt forsiktig og spritet hendene ofte. Mannen min ble syk, men han spiste salat og håndterte pengene. De sier at penger er en kilde te bakterier i Egypt. Vi reiser te Egypt igjen i vinter, med 2 små frøkner så jeg anbefaler det!
Malene & 2 1/2 små Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 3. oktober 2011 Godt å høre Har inntrykk av at mange blir syke der... Tok dere vaksiner? Hvordan opplevde dere flyplassen? Har også hørt mye negativt om den...at det er myyyyye venting og myyyye styr....Og det har vi ikke akkurat lyst til å oppleve m 2 små unger..
mine 2 små prinsesser :) Skrevet 3. oktober 2011 #7 Skrevet 3. oktober 2011 Tok ingen vaksiner, men frøkna har fulgt vaksinasjons programmet og vi har fylt på våre ved en tidligere anledning. Hadde med tbl som skulle stopp diare. Mye venting på flyplassen når vi ankom, men vi gjorde det sånn at jeg sto i kø og mannen min og frøkna klatret og slapp ut litt lagret energi i trappene! Gikk helt greit. Når vi skulle hjem måtte vi stå i en vanvittig lang kø og da gjorde vi det samme igjen! De var også rundt og kikket overalt mens jeg sto i kø! Når vi skal avgårde nå skal vi ha med bæresele til minste frøkna så hu kan være på ryggen og stor frøkna kan springe så kan jeg stå og kø og mann og barn farte rundt! De har jo godt av å bevege seg både etter og før flyturen Riktig god tur! vi gleder oss masse te vår tur Et tips: Pakk inn lekene dere skal ha med på flyet! da bruker de litt tid på det !!
lillemor81 m/gutt-09 + spire Skrevet 4. oktober 2011 #8 Skrevet 4. oktober 2011 Vil ikke anbefale Egypt med småbarn. Vi var der i januar og både mann, sønnen vår på halvannet og jeg ble syke. Diaré og oppkast. Sønnen vår var syk hele uka, vi voksne hadde et par dager hver. Så på bildene fra turen her om dagen, og uff får helt vondt av lillegutt - han ser så syk ut. Aldri mer Egypt på oss! Har forresten vært to ganger på Mallorca (på sunwing-hotell) med lillegutt, og det har vært helt strålende! Men litt kaldt på vinteren vel. Vil anbefale sunwing-hotell på Kanariøyene. :-)
lillemor81 m/gutt-09 + spire Skrevet 4. oktober 2011 #9 Skrevet 4. oktober 2011 Vi voksne tok forresten Drikkevaksine mot diaré før vi reiste, junior fikk hepatitt vaksine.
Beccita* Skrevet 5. oktober 2011 #10 Skrevet 5. oktober 2011 Hei, vi var i Egypt i sommer, og før det var jeg veldig skeptisk til å dra med gutten min på 4 på tur der nettopp pga hva vi hadde hørt om magetrøbbel osv. Dessuten er jeg bittelitt bakteriofob:p Jeg er veldig småspist fra før, så jeg spiste ikke så mye underlig, annet en de to siste dagene, da spiste vi kinensisk , i egypt (!!!) MEN det gikk kjempefint, og jeg er en som lett får løs mage, samme med min sønn. Ingen av oss ble syke, han spiste det meste (kjøtt, sauser, grønnsaker, frukt, is ) jeg kun ting som var ''trygge''. I vårt reisefølge på 6 stk ble en gutt på 16 syk i 1 døgn med vondt i magen, men han spsite også egg og cornflakes med melk til frokost. Melk og egg er nok risikoprodukter:p Vi hadde all inclusive og kjøpte hverken mat eller is/brus hele turen. All drikke og snacks var inkl, de serverte innholdsrike buffeer med internasjonal mat. Ellers ble jeg overrasket over hvor rent og pent det var, god service og ikke så innpaslitne folk og selgere som jeg hadde forestilt meg. Hadde nok sett for meg litt aladdin landsby, hehe. Menneskene der va utrolig hyggelige og glade i barn, lekte og tullet med barn som kjedet seg i butikker og ellers på resorten, fikk inntrykk av en friere oppdragelse og toleranse enn mange arabiske land har. Kan anbefale plassen vi var, lillegutten snakker enda om turen og koste seg. Flyturen gikk helt greit også. Varmen dernede er utrolig behagelig, pga lav luftfuktighet, så blir man ikke svett og klam. Vannet er ganske langgrunt, så er perfekt for små å utforkse dyrelivet i havet som var utrolig spennende. Vi såg ''fomle fisk'' fra ariel og nemo fisk og den blå vennen til nemo. Bleier er veldig dyrt dernede (importvare), så pakk løse bleier med, veier ikke allverdens om det er snakk om 1 uke. Om jeg skulle dratt igjen ,hadde jeg ikke nølt, kjempefin ferie. NB: Det var ikke et innsekt å se tiden mens vi var der , MEN på 3.natten hadde vi tydelig hatt besøk av mygg på rommet, vi ble litt prikkete. Så pass på terrassedør og vinduer så de ikke kommer seg inn.
Noah 08. Skrevet 5. oktober 2011 #11 Skrevet 5. oktober 2011 Vurderer også å dra til Egypt med en på 3.5 år i april -12. Har sett på et 4 stj hotell med all incl. - tror nok det er trygt nok å dra med barn bare man er litt forsiktig med visse matvarer og spriter hendene. Jeg har aldri blitt dårlig i utlandet før .har reist endel og spiser det meste,men passer meg nok litt ekstra der nede. Har iallefall kjempelyst å dra dit- oppdater gjerne dersom flere skal/har vært
Tante Gustava Skrevet 5. oktober 2011 #12 Skrevet 5. oktober 2011 Vi skulle til dette vidunderlige landet "syden" når lillebror var 6 mnd. Da ble vi anbefalt av reisebyrået å ikke dra til Egypt med så små barn, vi valgte selvfølgelig heller Kanariøyene. Så små barn greier ikke håndhygiene som eldre barn, de putter stadig hender og annet i munnen. Nei, dra til Kanariøyene så er du mer sikker på en deilig ferie for dere alle. Egypt kan vente til barna blir større.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå