tuppen.06 Skrevet 24. september 2011 #1 Skrevet 24. september 2011 Har termin på mandag, og sliter med fødselsangst, gjør ikke noe annet enn å føle meg uvel for at fødselen kan skje når som helst, noen som sliter med det samme?
Iben guttemamma <3 Skrevet 24. september 2011 #2 Skrevet 24. september 2011 Hei, jeg kjente innlegget ditt traff meg litt i hjerterota. Jeg venter nå mitt 3 barn, termin 29.9. Jeg har ikke gruet meg noe til fødselen før inntil 2 uker siden. Da var det akkurat som realiteten traff meg mitt i trynet. Jeg tar meg selv i å grue meg skikkelig- for jeg vet hva jeg går til :-) Er du første gangs? Egentlig skjønner jeg ikke hva jeg gruer meg til. For å føde er jo fantastisk Vondt ja, men det er det hos tannlegen også. Verre å borre uten bedøvelse- synes jeg. Smertene er der, men guuud så fantastisk når alt er over. Og jeg har nå gjort det snart 3 ganger, så SÅ grusomt er det jo ikke :-) Snakker du med jordmor eller legen din om din fødselsangst? Det kan hjelpe. Er du redd for smertene eller om noe skal gå galt?
tuppen.06 Skrevet 24. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2011 Hei! Så godt å høre at det er ikke sååå vondt for noen, jeg skrev et innlegg på anonymforum ang fødselsangst:) Har født engang før og det gjorde ganske vondt for meg, men har fått mye støtte fra fantastisk jordmor som tilogmed har vært på hjemmebsøk for å snakke med meg, har vært på sykehuset fått god omvisning og tilogmed en klem fra en kjempekoselig jordmor og føler meg på en måte klar siden jeg vet at jeg får den støtten jeg trenger, og har skrevet fødselsplan, skal få lystgass, ta det som edt kommer, være i badekaret, gå rundt osv(sist gang måtte jeg ligge i sengen og var satt igang, fikk ikke smertestillende).. Så jeg regner med at edt ikke kan gå såå gale denne gangen:) Har også en annen mann (haha!) Jeg er redd for smertene, for jeg fikk det veldig vondt og hadde sekunders pause mellom riene, fikk ikke puste og "mistet kontrollen"... Fødte du naturlig, evt ble satt igang? kan tenke meg det er mye bedre å føde uten å bli satt igang:)
Iben guttemamma <3 Skrevet 24. september 2011 #4 Skrevet 24. september 2011 Ja det skjønner jeg godt. Smertene er jo veldig intense, husker jeg opplevde å ikke ha noen pause mellom mine på slutten. Men tror man glemmer litt etterhvert- og godt er jo det Fikk min første i 06 og nr 2 januar 08 så er jo en liten stund siden sist. Hvorfor fikk du ikke smertestillende? Aner ikke hvordan det er å bli satt i gang, mine startet naturlig begge gangene. Men har hørt av andre si at det er mer hardt og vondt å bli satt i gang. Jeg synes det var helt grusomt å ligge i sengen sist. Måtte det da jeg var koblet til epiduralen og elektroder på hode til babyen. Opplevde det bedre da jeg fikk sitte, henge over prekestolen, og bevege meg litt. Denne gangen vil jeg helst være hjemme lengst mulig i tillegg. Tror det kan være en bra ting- er ikke så glad i sykehus. Kjenner du at du nærmer deg da?
Gjest Babyblue... <3 Skrevet 24. september 2011 #5 Skrevet 24. september 2011 Noe som hjalp meg veldig var pustinga...når riene er på det værste så ta dyyyype lange drag. Fikk en helt annen fødsel med nr 2. 1.fødsel stressa jeg med pustinga og hyperventilerte fordi jeg var redd! Var nervøs ved 2.fødsel,men det var venninna mi som sa: ta hver ri,og pust,og tillat kroppen å være med hele tiden,så går det så bra Å det gjorde det...litt lystgass hjalp å!! Lykke til,det er bare 1 dag i ditt liv,så kommer resten av livet med verdens fineste popp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå