cecilius Skrevet 23. september 2011 #1 Skrevet 23. september 2011 Jeg har lest at det bare er å amme ivei så mye man klarer. Så jeg har da ammet ved behov, så han får når han vil og hvor lenge han vil. Det går nok ca. 2-3 timer mellom hver gang, men dette varierer, han er snart 4 uker gammel. Grunnen til at jeg spør er at han har lagt på seg så mye. Gikk fra å være 3700 gram ved fødsel til 4900 gram på 17 dager.. det er mye han har fått gode bollekinn og dobbelthake. Han får bare morsmelk.. Er dette grunn til bekymring?
Zana123 Skrevet 24. september 2011 #2 Skrevet 24. september 2011 I følge helsesøster jeg snakket med for to dager siden kan man ikke amme for mye. Jeg har også fått baby med valker og bollekinn, men var visst bare å amme så mye baby ønsket det. Har ei venninne som jobber i ammehjelpen og hun sier det samme. Du har kanskje bare fløte i puppene som meg;-)
lillenims Skrevet 24. september 2011 #3 Skrevet 24. september 2011 Både ammebarn og flaskebarn skal regulere selv, dvs spise så ofte og mye de vil. Ikke tenk på at han ikke skal få for mye, da er det lett å få en god ammesituasjon til å gå skeis. Forskning viser at det ikke er noen sammenheng mellom å være god og rund som fullammet barn, og fedme i voksen alder, tvertom så virker det som om amming beskytter mot fedme. Det er mulig du bør være bevisst på at han får bevegd seg nok når han skal begynne å krype, IKKE for å "slanke seg", men for å få bevegelsestreningen. Så det kan være greit å legge leke akkurat utenfor rekkevidde, legge han så han må strekke seg litt osv. Når de begynner å gå så forbrenner de utrolig mye energi, så da jevner det seg som regel helt fint ut, og innen omtrent 4-årsalderen er alt "morsmelkfett" borte. Jeg er ammehjelper forøvrig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå