Tbabe Skrevet 23. september 2011 #1 Skrevet 23. september 2011 Mini sover 3-4 ganger på dagtid, av og til flere ganger, men kun 30 minutter av gangen .. Av og til kan han finne på å sove lenger , men dette er sjelden..Vi finner ingen "fasit" på hvorfor.. Ønsker jo at han skal få en mer regelmessig rytme, slik at vi kan tilpasse aktiviteter etter ham, dersom det kan føre til søvn av høyere kvalitet for ham... Har noen erfaringer med tilsvarende, og eller tips til et jevnere søvnmønster mottas dette med takk. (mini er 5 mnd )
Babyønske �� Skrevet 23. september 2011 #2 Skrevet 23. september 2011 Har også ei på 5 mnd som bare sover 30 min dupper, 5-6 ganger om dagen. Har gjort det fra ho var noen uker gammel. Jeg har lenge håpt at ho skal begynne å sove hvertfall 1 lengre strekk i løpet av dagen, men det ser ikke ut til å skje. Det kan hende hun sover 1 -1 1/2 time om jeg får henne til å sove igjen før hun våkner skikkelig. Problemet er bare at hun kan ligge en stund våken før hun gir lyd fra seg og da er hun jo lysvåken og håpløs å få til å sove igjen. Egentlig er jeg fornøyd med at hun sover såpass mye om dagen, broren hennes sov omtrent ikke noe når han var på samme alder og det var slitsomt det.
Tbabe Skrevet 23. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2011 Godt å høre at vi er fler Jeg har nemlig ei noe mer bedagelig jente (nå 2år) , som sov lenge når hun sov, og som sov mye ... Jeg får vel bare innfinne meg med at tingenes tilstand er som de er, ikke sette livet på hold, men ta ham med på det som skjer, og heller ta hensyn dersom han viser mistrivsel dersom vi er med på noe når det ikke "passer ham" .. Aberet er bare at jeg føler jeg ikke "rekker" alt jeg så gjerne skulle ha gjort.. Det er litt mer å gjøre denne gang jmf første barselpermisjon, for da var det bare hun i fokus.. Jeg får vel sette ham i vippestolen og la ham se mor vaske, rydde, lage mat etc.. Han er selvstendig og klarer seg "alene" i lek på gulvet, men er jo selskapssyk, som de fleste..
www.sovehjerte.no Skrevet 24. september 2011 #4 Skrevet 24. september 2011 hei, disse 30 minutters duppene på babyer rundt 3-6 mnd virker som ganske vanlig Har også ei som driver med det! Og ja, man blir ganske låst i forhold til alle andre ting man skulle gjort... her funker det å legge henne i senga for luren av og til, og andre ganger funker det å vippe vogna akkurat når hun våkner slik at jeg hjelper henne over i neste søvnfase. Men, da må man jo stå parat for å forlenge luren andre ganger hjelper det om jeg hopper litt (eller gynger sidelengs) med henne i bæreselen. Poenget er å gjøre det som får henne til å sovne slik at hun sover 1 time lengre Elisabeth Pantley skriver om dette i The no-cry Nap solution http://astore.amazon.co.uk/sovehjerteno-21/detail/B001NLKVMC Kan også anbefale en tråd som gir mange tips om å få barna til å sove videre: http://www.babycenter.com/400_how-can-i-get-my-baby-to-nap_500133_1.bc Lykke til Vet hvor slitsomt det er Her ligger hun på babygymen eller sitter i vippestolen mye
Gjest Madolyn Skrevet 24. september 2011 #5 Skrevet 24. september 2011 Min gutt sover også kun 30 min blunder. Hadde en periode i 4 mnd alderen hvor han var oppe i 45 min, men nå er det kun 30 min hviler som gjelder igjen. Uansett om han sover i seng, trilles i barnevogn eller ligger ved siden av meg i senga.
Nagilimia Skrevet 25. september 2011 #6 Skrevet 25. september 2011 Begge mine har vært sånn! Kun 30 min. Heldigvis er nr 2 mer fornøyd enn førstemann så ikke så stress egentlig. Hun henger egentlig bare med på slep Med nr 1 så løste det seg plutselig rundt 6 mnd, håper på det nå også, x-fingerene! Siden nr 1 ikke var førnøyd, så stod jeg klar 2 min før han våknet og begynte å rugge vogna... Det gav bra resultater, men ikke alltid jeg klarte å være i rute Les mer om å forlenge dagsøvnen her: http://www.barnogsøvn.com/?page_id=214
Flaggermusa Skrevet 25. september 2011 #7 Skrevet 25. september 2011 30 minutters baby her også. Han har vært sånn siden han var 3 mnd, nå er han 8. 2-3 dupper på 30 minutt hver dag.
Maracuya Skrevet 25. september 2011 #8 Skrevet 25. september 2011 Her har vi også hatt det slik siden hun var 2-3 mnd og fram til nå (6 mnd). Men det kan virke som hun har begynt å endre det, nå kan hun plutselig slå til med en 2-3-timers lur og ellers noen på 45 min-1 time. Man vet aldri når disse kommer da, så vanskelig å planlegge noe uansett men. Faktisk er det jo nesten enklere når de sover bare 30 min, for om de sovner rett før man egentlig skal ut så blir man ikke mer enn en halvtime forsinka ;-) Her kan hun også sitte i vippestol og se på at jeg gjør husarbeid osv, og jeg kan legge henne i senga på dagtid slik at jeg slipper å kle på og ut i vogn hver gang også, så da har det funket rimelig greit. Men håper det blir mer struktur på ting her også etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå