sola26 Skrevet 23. september 2011 #1 Skrevet 23. september 2011 Er i uke 38+1 nå.Var på kontroll på sykehuset i uke 37+3.Legen målte ungen til å være 3800 g da.Og det er jo veldig stort.Kan jo regne med å få en kjempe unge da. Har termin 8 okt,og skal på nye vekt sjekk 4 okt.Vil de sette i gang fødel før da eller?om jeg ikke er i gang enda.Er det farlig å føde om ungen er stor? forrige fødsel fikk jeg en gutt på 4210g,så var jo stor han å.Men,er litt redd denne blir enda større.
Bolla med 2 små <3 Skrevet 23. september 2011 #2 Skrevet 23. september 2011 Jeg har en vennine som ble satt i gang 2-3 uker før termin pga stor baby og smalt bekken. Er litt i samme båt som deg, var på vekstkontroll i uke 36 og de målte babyen til 3100g (storebror veide 4005g). Jeg har svangerskapsdiabetes :-/ Håper iallefall ikke på å bli satt i gang siden jeg ble det med nr 1. Vet at mange som har store babyer har større sjanse for hastekeisersnitt da:-/
sola26 Skrevet 23. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2011 Har akkurat testa meg for svangerskapsdiabetes jeg også.Men,det har jeg ikke fikk jeg høre.Og blodtrykket har vært fint hele veien.Har en stor kropp,og lagt på meg 23 kg nå.Men,men. Er så redd for hastekeisersnitt jeg å.Uroer meg så ille.
Bolla med 2 små <3 Skrevet 23. september 2011 #4 Skrevet 23. september 2011 Uff ja, lett for det nå på slutten. Det er nå det går opp for oss at vi ikke har noe valg lenger, ingen vei tilbake he he Er iallefall en trygghet at du skal på vekstkontroll igjen da, at man blir fulgt opp ordentlig. Hvor skal du føde sola?
Edelweis Skrevet 24. september 2011 #6 Skrevet 24. september 2011 Kan man stole på dette med vekstestimering da? Jeg fikk estimert min eldste samme dag som hu kom, og hu skulle være knappe 3 kilo, da hu kom var hu 4120 og 53 cm lang!
Mrs Mon-e Skrevet 24. september 2011 #7 Skrevet 24. september 2011 Vekstestimeringen er ikke nøyaktig nei, de sier vel at det er +/- 5% på vekten de oppgir. Her lå mini 11% over gjennomsnittet i uke 32, men storebror veide 3900g da han ble født, så da pleier nummer to å bli større sier dem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå