Gå til innhold

Gruer meg så ille til fødsel:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige fødsel var så hard,for tre år siden,Hadde ikke sovi de siste nettene,og så da en natt med fødsel.13 timer tok det.Og jeg hadde ikke krefter.Var så utslitt i kroppen.

Gruer meg så ille til dette nå.Jeg har også en stor unge inni der.Er redd for den kan bli 4.5 kg .Det gjør vell ikke fødsel noe lettere det heller.han forrige veide 4210g.Er i uke 38+1 nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grudde meg også veldig til fødsel nr 2 , siden nr 1 tok en evighet og jeg syns jeg led umenneskelig smerte i sånn ca ett døgn fra jeg syntes det var uutholdelig vondt. Men fødsel nr 2 gikk så fint. Fikk litt rier , murrende og så ble de sterkere , og da jeg syntes det begynte å minne om begynnelsen på forrige gang da gikk det en time så var lillemann ute , og han var i tilegg mye større enn den forrige. Rakk å komme meg på sykehus, men tok bare 15 min fra jeg kom dit til han var ute og jeg satt sjokkert og tenkte at dette var jo piece of cake. Ikke revnet jeg og slapp seigpining.

Tror mange opplever at nr 2 er mye lettere og at det går veldig greit. Gjør sikkert det for deg også. Ikke kast bort energi på å grue deg. 1. fødsel er stort sett terror for de fleste , mens på neste så er kroppen vant til det og ting går raskere og man slipper bli så skrekkelig utslitt .

Skrevet

Årr...håper også på det!! Gruer meg ihjel nå som det nermer seg! 8 dager til termin.... *grøss* Kan jeg angre nå? hehe...

Skrevet

Kanskje ikke så mye trøst, men det er i verste fall 1-2 dager av HELE ditt liv, og du får en SUPER premie! (det vet du jo, siden du har en fra før). Det er jo også pauser mellom riene (vanligvis), så det er jo ikke nødvendigvis sååå mange timer med smerter sammenlagt (manger trøst kanskje, men...)

Skrevet

Sånn hadde jeg det også sist (for 2,5 år siden). Fæl fødsel 6 år tidligere stresset meg skikkelig den siste tiden. Men fødsel nr to ble en flott og travel fødsel, totalt 1,5 time. Fikk ikke tid til å bli sliten en gang. En riktig trivelig opplevelse, faktisk ;-)

Denne gangen kvir jeg meg ikke for selve fødselen, i alle fall.

Skrevet

hei, jeg sliter med det samme, venter nr 2 nå og har fryktelig angst etter sist fødsel ble satt igang og var veldig sliten, gruet meg veldig de siste ukene men har snakket MYYE med jordmor og det hjelper faktisk, og det hjelper å planlegge litt, feks vil du ha smertestillende osv, jeg er fast bestemt på å ha epidural denne gangen...

Skrevet

Kan du snakke med jordmoren din om dette? Løse opp litt i angsten?

Skriv et fødebrev og ta med deg på føden. Der kan du skrive nettopp dette, slik at de er litt forberedt (selv om de ikke rekker å forberede så mye i forveien, men de vil i alle fall være obs på dette.) De vil kunne tilby deg epidural dersom du ikke har kommet for langt i fødselsforløpet. Ta med deg noe energidrikk eller noe.

Fødsel nr 2 trenger slett ikke bli verre enn nr 1. Og en på 4,5 kg trenger heller ikke være vondere å føde enn en på 4,2 kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...