Gå til innhold

10,.000 på dåp mye?

Anbefalte innlegg

Mamma gikk nesten ned i knestående da jeg sa at dåpen kommer på rundt 10.000. Første gang for meg dette her og jeg vet ikke hva "som er vanlig",

Det er kjole, litt pynt og så god mat til 30 personer.

Ikke noe dilldall, men verdige, fine rammer (håper jeg).

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143607769-10000-p%C3%A5-d%C3%A5p-mye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

OI! jaa.. mye.. vi brukte kanskje 2000 med alt av blomster.. også 30 personer.. 2 forskjellige retter varmmiddag, og 10kaker, 2 bestillt ifra bakeri, andre har venner og slekt bakt.. vi kjøpte ikke kjole, siden vi har en gammel en som har gådd i arv :)

Annonse

Gjest Tutt1-2-3!

syntes 6-700 var litt lite, men 10 000 var enormt mye!!

Hadde navnefest i sommer, og brukte vel til sammen sånn ca 2000-2500,- på mat, drikke og pynt. 35 pers. Vi serverte litt "finere" smørbrød, brus, alkoholfri cider og kaker.

Kjolen snuppa brukte var en gammel kjole som jeg fikk som baby. Mulig en dåpskjole er veldig kostbar?

Vi var 20 stk i dåpen, og brukte vel maks 4000. Ca 2500-3000 på tapas + svigers lagde gryterett. Kjolen var arvegods i familen, så den var jo gratis. Ang. lokale var det hjemme hos familie, så det var også gratis. Litt vin og brus til maten + lys/servietter og takkekort. Og kake.

Hehe! Vi var 35 på lilletuppas navnefest! Og det var KUN familie! -bruker ikke faddere. Vi har til sammen 4 levende besteforeldre, 8 foreldre, 7 søsken med følge, og 9 tante/onkelunger. Blir fort noen mennesker da! ;) Samt at mannen har en kusine som er mer søster (vokste opp sammen), så hun og mannen var selvskrevne gjester. OG besteforeldrene og pappaen til min eldste sønn, fordi han er som en slags onkel for de andre ungene, og besteforeldrene fungerer som besteforeldre for alle tre! Og så er vi jo 5 personer her i huset også da.. Kompliserte greier! :P

Uansett, alle kunne ikke komme, så vi ble "bare" 35

Vi blir 60stk på søndag, og jeg har brukt 2400kr på lokalet, 2400kr på blomster oppsatser 4stk og 600kr for frakt, maten kommer på 3500kr. Kjolen kom på ca 800kr. Så 10 000kr er sånn passe ;P

Bordpynten har jeg vel brukt 2000kr på.

Annonse

Vi hadde 24 gjester og med selskapslokale, mat, blomster, pynt etc så ble det ca 10.000. Bare brus / farris ble 900 kr husker jeg hehe.. Ikke så rart til 38 kr flaksa. Så tusenlappene går fort unna. For våres del var det verdt hver krone.

Hadde jeg hatt det hjemme hadde det blitt langt billigere..

10.000,- er vel ikke så mye hvis maten er bestilt ?

Hvordan i alle dager kan noen bruke bare 6-700,- kr eller 2000,- for tapas til 20 personer ?

Vi har dåp i helgen og bruker rundt kr 5000,- tenker jeg- da er noe mat bestilt.

Beløpet inkludert blomster, mat, drikke og pynt. Vi er 18 personer

Å herre min.... vi hadde middagene på hotellet her i dåpene, med servering og alt. Kaffe og kaker hos familie etterpå. 24 personer, og alt sammen kom vel på ca 4 000 hver gang.

Jeg brukte ikke 10 000 på konfirmasjonen til eldste her engang. Langt under.

Bordpynt til flere tusen??? Nei, hold det enkelt, og det er pent og billig. Vi hadde kubbelys i vaser og renker av eføy med et par hvite nelliker her og der. Brukte vel max 600 på bordpynten her med duker, og da kjøpte jeg også vasene. Ca 3000 på maten, og 7000 på gaven min til konfirmanten(etter konfirmantens ønske :)). Så da ble det vel under 4000 på konfirmasjonen utenom gaven :)

Vi brukte ca 5000 og var ca 50 gjester.

Jeg kjøpte ferske blomster og lagde oppsatser selv. Fikk leie lokalet gratis pga kontakter, min mormor strikket dåpskjolen. Familie og venner hjalp til, bakte kaker gratis osv. Bestilte dåpskake på bakeri, og bestilte også ferdig koldtbord.

Til deg som trodde mange måtte gå sultne hjem da jeg fikset tapas til 20 stk for 1000 kroner: Kjøpte fenalår, spekeskinke, kyllingvinger og kyllingfilet på tilbud. (Fryser er kjekk å ha!) Lagde kjøttboller, aioli + diverse salater selv. Bakte foccaccia. Folk var så mette at de knappet opp øverste knappen i buksa, og enda var det mat igjen (måtte kaste til slutt).

Bare kall meg Jesus, han fikk også mye mat ut av lite, he he :-)

I tillegg lagde jeg innbydelsene og takkekortene selv, kjøpte blomsterbuketter og lagde blomsteroppsatsene selv. Hadde vi hatt flust med penger den gangen, hadde jeg kanskje kjøpt ferdige kort og mer bordpynt, men maten ville vært nøyaktig det samme. Uansett har jeg og min familie minner om en koselig og vellykket dåp som ikke kostet en halv månedslønn.

Hilsen Tapasdama.

Ja det synes jeg, Vi brukte rett under 6500 for leie av lokale, mat, drikke, leie av duker,lysestaker, pynt til borende og blomser vi lade oppsattsene selv kjøpte . mat til oss som pyntet lokalene på lørdagen. Vi var rundt 30 stk vi og med stort og smått. Jeg gav også 500 kr til kjøkkenhjelpen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...