Gå til innhold

Ja!!! Har fått fødeplass!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk plass på Rikshospitalet denne gangen også:) Egentlig helt latterlig at man må styre med dette så tidlig for å være garantert plass i nærområdet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! Der har jeg også fått plass:-) Jeg vet....føles helt sprøtt å ordne med dette så tidlig! Jeg har termin 17.mai. Når har du termin?

Skrevet

men må man bestille det nå allerede ? hva om man ikke vet terminen?

Skrevet

jeg søkte om fødeplass der allerede da jeg var 5 uker ;) Fikk svar da jeg var ca 8 uker på vei og fikk plass:):) Skal på ordinær ul der 28.oktober:)

(nå bor jeg i Nedre Eiker da, på andre siden av Drammen)

Skrevet

Jeg er fem uker på vei i morgen og har termin 29 mai. Var hos legen da jeg var 4+2 og sendte inn søknad. Ringte skehuset i går, og da bekreftet de at jeg hadde fått plass og at papirene var på vei i posten:)

Skrevet

Hæ? Nå bor jeg på i Rogaland, og har bare ett aktuelt sykehus i nærheten, men jeg forstår ikke helt dette. Er det sånn at dere kan bli sendt langt pokker i vold når dere er i fødsel viss dere ikke har sendt søknad i 1. trimester? Høres jo helt på trynet ut.

Skrevet

Mamma i vinden: Er jo ikke akkurat "pokker i vold"....men Ullevål og Rikshospitalet(som er de eneste sykehusene med fødeavdeling i Oslo) blir fort fulle. Må søke før uke 10,og i "høysesongen" er nok det også for sent. Om man ikke har søkt tidsnok får man plass på Bærum eller Ahus, Så utenfor Oslo,men er jo ikke mer enn 20-45 minutter å kjøre for de fleste:-)

Uansett er det en fare for at selv om du har søkt, - så er det fullt når du skal føde. Så kan blir sendt videre til Bærum allikevel. Det er ganske vanlig om sommeren... Høres deilig ut med bare et aktuelt sykehus;-)

Skrevet

Stresser med dette selv akkurat nå... Hvor var det du ringte for å høre om du hadde fått plass? Fødeavdelingen? Kjenner jeg får lett sammenbrudd hvis jeg ikke får plass nå heller, nekter å havne på Bærum igjen...

Skrevet

jeg har et risikosvangerskap bak meg og når slutten nærmer seg vil jeg ha det igjen... Derfor har jeg valgt helt selv og føde på Riksen fordi de er veldig gode på nettopp dette der. Jeg kunne valgt Drammen(som jeg hører til) som er 20min unna med bil, men valgte heller Riksen som er 45-60min unna fordi jeg selv ville.

Skrevet

Jeg ringte til sentralbordet og sa at henvendelsen gjaldt fødeplass og ba om å få snakke med noen som arbeider med det. Da ble jeg satt rett over til hun som behandler søknader:)

Skrevet

Tusen takk for svar :-) Da er det bare å krysse fingrene....

Skrevet

Hurra! Jeg har også fått plass på Riksen! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...