Gå til innhold

Jente 3,5 år problemer med søvn på kvelden. Vi begynner å bli desperate

Anbefalte innlegg

Hun har aldri sovet bra. Nå er det ekstremt. Hun sovner relativt greit i åttetida, sover ca en time før hun våkner gråtende, gjennomvåt av svette. En av oss går da inn til henne og sitter ved senga og prater rolig. Hun gråter bare mer og mer, og roper nei og ikke. I går ble hun helt hysterisk og reiv seg i håret og endte med å løpe ut på stuen og hyle. Jeg prøvde da å ta henne og løfte henne opp for å trøste, men da bare ropte hun mer og slo meg.

Regner med det er mareritt, men umulig å snakke med henne om det.

Det skal sies at hun iløpet av de siste 5 mnd både har flyttet til nytt hus, fått lillebror og begynt i ny barnehage. Likevel skal det jo sies at hun alltid har sovet dårlig, og hatt slike perioder før også.

Vet ikke hva vi skal gjøre

Fortsetter under...

Høres ut som nattskrekk.

Jeg har to gutter, men bare en av dem har hatt det som din datter. Min gutt våknet aldri, men gikk rundt og gråt - og var livredd. For oss var det bare noe han måtte vokse seg av. Men vil påstå at vi hadde det slik nesten hver natt i 2 mnd.

Vi hadde ikke noe flytting eller småsøsken i bildet. Men gutten var klaret ikke å ha en rolig periode før leggetid. Han var veldig aktiv så jeg følte at hjernen hans var på høygir selv i søvne.

Nå har jeg googlet på nattskrekk, og det høres veldig ut som det er det hun har. Stakkars jente. Det står mye om hva det er og hva det kan komme av, men ikke noe om hva man kan gjøre for å bedre situasjonen. Jeg synes så synd på jenta mi, det må jo være fryktelig skremmende.

Håper det går over snart.

Andre erfaringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...