Skrømti Skrevet 23. september 2011 #1 Skrevet 23. september 2011 ( det heter utdrivinga, gjør det ikke) Bare for nysgerrighetens skyd. Hva tenker dere? For min del har riene uten tvil vært det verste. Det med pressinga var egentlig godt i forhold.. Svei ja, men det var godt å kunne jobbe med riene og kroppen. Kjente vel ikke riene på slutten. Nåja, det beste er jo når det er over. Men fy fillen, dette blir siste gang, så jeg må nyte de siste ukene, og jammen bør jeg ikke "nyte" fødselen og.
Peispå! Skrevet 23. september 2011 #4 Skrevet 23. september 2011 Riene er værst, bruker å få slike rier som bare overlapper hverandre, uten særlig pause...... Utdrivingsfasen er himmelsk til forskjell:-)
3barnsmor123 Skrevet 23. september 2011 #5 Skrevet 23. september 2011 Helt klart alle timene med rier!!!
nummer 4 er en spire Skrevet 23. september 2011 #6 Skrevet 23. september 2011 Riene, pressing er jo vondt , men det er en lettelse i forhold for da vet man at det snart er over
♥tosmåtroll♥ Skrevet 23. september 2011 #7 Skrevet 23. september 2011 utdrivinga helt klart!!! Men lillegutt satt fast, og måtte presse i 1,5 time....ble tatt med vakum og kom ut etter 5 forsøk med myyye rifter innover! Ble lagt i narkose og sydd etterpå...så pressinga ødela hele fødselen sist....håper denne blir lettere!!
LeMaRa Skrevet 23. september 2011 #8 Skrevet 23. september 2011 Den siste halvtimen husker jeg som værst, og de hadde pressrier i de ti siste. Av de ti minuttene med pressrier så var det kroningen av hodet på barnet som var vondt! Veldig vondt! Selv om jeg har hatt to "lette" fødsler så gleder jeg meg ikke til akkurat den siste halvtimen nå kjenner jeg
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 23. september 2011 #9 Skrevet 23. september 2011 Riene. Pressriene var ikke vonde, og det var en befrielse å få presse.
Nuffy Skrevet 24. september 2011 #11 Skrevet 24. september 2011 Jeg synes riene var helt klart værst - det var bare "deilig" å kunne begynne å presse... selv om jeg pressa i 1,5 time var det myyye bedre enn riene på forhånd!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 24. september 2011 #12 Skrevet 24. september 2011 Med de 2 første var det riene, å presse de 2-3 pressene før de var ute var som å komme skikkelig godt på do etter å ha gått trengt leeenge hehe. Med nr 3 (13 år senere) var det den første pressrien som var den værste (hadde 2-3 pressrier). Var ikke veldig vondt med riene før det ble over 8 cm. Den første pressrien var fæl og det hadde jeg ikke ventet meg siden jeg husket så godt hvor deilig det var å få presset med de to første. Men denne gangen fikk jeg ikke en skramme engang pga jeg måtte holde igjen, noe jeg klarte denne gangen, mulig det er derfor. Er veldig spent på hva som blir værst denne gangen. Den lengste fødselen har vart 5 timer fra start til slutt og den korteste 2,5 timer, og med tanke på at det bare er 1 år siden sist kan dette gå rimeig kjapt.
snuppelura-jente10 Skrevet 24. september 2011 #13 Skrevet 24. september 2011 Uten tvil, riene. Det å få presse var nesten bare gøy, syntes ikke det gjorde vondt i det hele tatt selv om det endte med vakum pga dårlig fosterlyd og jeg revnet mye innvendig.
RusleTrollet Skrevet 24. september 2011 #14 Skrevet 24. september 2011 Åpningsriene var fryktelig intense (unnagjort på 2,5 time) og var abolutt vondest. Så presset jeg vel i ca 30-40 minutter, og det eneste som gjorde vondt da var når barnet sto i åpningen, men så fort hun smatt ut var all smerte borte:)
joha99 Skrevet 24. september 2011 #15 Skrevet 24. september 2011 Nr 1 synes jeg utdrivningsfasen var verst. Nr 2 synes jeg riene mellom 7 og 10 cm, ingen pause og super inntense i over 1 time..Utdrivningen med nr 2 gikk som en lek og jeg tror jeg var skikkelig høy på endorfiner pga den inntense timen i forkant..hun var ute på 3 press og 7 min
Ella78 m/ A&M Skrevet 24. september 2011 #16 Skrevet 24. september 2011 Riene, uten tvil. Andremann ble født uten epidural, og syns å huske at da pressriene startet tenkte jeg et øyeblikk: Men jeg kan jo ikke presse uten epidural. Men det var straks over, og jeg var så lykkelig over å kunne presse henne ut. Det svei vel litt, men ingenting i forhold til riene.... :-)
knerten09+ knerteline11 Skrevet 24. september 2011 #17 Skrevet 24. september 2011 Definitivt riene. Spesielt den siste timen ca før pressing. Det som var vondt under pressing var egentlig mellom pressriene mens hodet stod i åpninga og jeg ikke skulle gjøre noenting før jeg fikk en ny pressrie. Hadde mest lyst å fortsette å presse, hehe.
konemor med gutt+spire:) Skrevet 24. september 2011 #18 Skrevet 24. september 2011 Blir veldig letta når jeg leser alle som sier at riene er verst rier er vond bevares, men jeg synst helt klart når ungen kom ut var verst men han satt fast og ble tatt med vakum så håper at det ikke skjer for da må jeg si jeg gleder meg litt til fødselen av alle merkelige ting selv om riene er kjeeempe vonde så var det litt godt også... jeg er sikkert ikke helt riktig sammen skrudd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå