Lindaes Skrevet 23. september 2011 #1 Skrevet 23. september 2011 Jeg har en sønn (nr 2) på 2mnd som har begynt å hyle hver kveld fra kl 19-23.Heldigvis ikke i ett strekk,men... Noe av grunnen tror jeg at han er trøtt og ikke klarer sovne og litt mageproblmer.Er det noen som har noen tips, evt vet hva annet det kan være?Begynner å bli en smule gal. Som regel hjelper det ikke med trøst,men han skal kun bæres på en spesiell måte.(at han sitter på skrått på armen) Jeg kan jo nevne at han hadde Kiss syndromet fra han var 2 uker,da han var ferdig med behandling fikk han ørebetennelse,så har gått i ett med laaaange hyle dager.
C.L.H85 Skrevet 24. september 2011 #2 Skrevet 24. september 2011 Hei;)) Kjenner meg igjen her;) Vesla mi hadde kiss hun og, men fant ikke det ut før hun var 5 mnd gammel!! Sånn er det når man hører slavisk etter på hs og ikke bare drar til manuellterapeut med en gang man mistenker noe;) Uansett.... Til tross for at babyen din har kiss, så er det veeeeldig vanlig med kvelds uro;) Da de gjerne skriker litt, sutrer, er trøtt men ikke vil sove, henger i puppen, vil bli bært og underholdt. Dette gjelder de fleste babyer fikk jeg beskjed om og er gjerne til faste tider på døgnet. Jeg fikk beskjed om at det går over av seg selv;) Men du kan jo prøve med litt babymassasje;)
Lindaes Skrevet 25. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2011 Tusen takk for svar Ja,er til samme tid hver kveld så er nok bare kvelds uro Så vi får være tålmodig og vente på at det går over. jeg blir bare redd for at det er noe annet.Så godt å høre at andre og har opplevd slik He,he ja en hører nok litt for mye på hs til tider.Jeg fikk dessverre ingen hjelp der i starten.
Håpefull77 Skrevet 25. september 2011 #4 Skrevet 25. september 2011 Ammer du? Har du holdt deg unna alt som kan gi kollik i den spebarnsboken som du fikk på sykehuset? Det hjalp for vår datter. Hun reagerte mest på kvelden, men det har sikkert sammenheng med når jeg spiste det hun reagerte på. For vår del var det veldig viktig å holde seg unna alt av krydret/marinert mat, jordbær, brus og alkoholfritt øl.
Zana123 Skrevet 26. september 2011 #5 Skrevet 26. september 2011 Gutten min er helt lik, bortsett fra at han pleier å gi seg 22:30.. På helsestasjonen fikk jeg høre at det mest sannsynlig var kveldsuro (som jeg så noen andre hadde skrevet om også). I desperasjon har jeg puttet han i vogna og gått på tur og de dagene han sovnet i vogna og han fikk nesten en time søvn i sju tiden var han en mye roligere gutt på kvelden. Den siste uka har vi prøvd å konsekvent gå på tur så han sover en liten time og han er mye roligere. I går var vi hos mine foreldre og spiste, da ble rutinen vår ødelagt og han bare hylte igjen. Enkelte dager vil han ikke sovne i vogna fordi han er så "sinna", da bærer jeg han i bæresjal til han sovner før jeg legger han over i vogna. Det er noen som ser litt rart på meg som bærer baby mens jeg dytter tom vogn, men jeg har så vondt i ryggen at jeg klarer ikke være han hele turen... Om mannen min er med pleier han å bære hele turen. Vi har fått en mer behagelig hverdag etter vi begynte med soving i sju tiden på tur (og hunden er veldig glad for lang ettermiddagstur i steden for frusterte foreldre og hylende baby..) Lykke til!
ViVenter*15/07/11-Nora* Skrevet 27. september 2011 #6 Skrevet 27. september 2011 Det er som å lese om min datter!!! Helt likt! Og jeg tror jeg har NOEN frustrasjonsinnlegg her inne, hehe. Nå er hun 11 uker, og det har roet seg! Halleluja!! jeg har ikke så mange gode tips å gi, bortsett fra at dere bare må holde ut... (stor trøst i det, ja..) Hun ble litt bedre da vi byttet til Dr. Browns flasker, men det kan jo være du ammer. Hun ble også bedre etter behandlingen av kiss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå