Honningmelon Skrevet 23. september 2011 #1 Skrevet 23. september 2011 Skal som nevnt i et annet innlegg her legges inn på barneavd. med jenta mi i 3-4 dager i høstferien pga ph-måling og for å snakke med ernæringsfysiolog. Men, etter vi var innlagt i 4 uker i sommer, har jeg fått skikkelig sykehusangst. Får nesten angstanfall når jeg tenker på at vi skal dit. Blir fysisk kvalm og begynner å svette. Hvordan skal jeg klare dette?!
LinnBK Skrevet 23. september 2011 #2 Skrevet 23. september 2011 Hei! Skjønner problemet ditt. Ville ha tatt kontakt med fastlegen og gjerne fått henvist til samtale eller kanskje hjelper det å bare prate med fastlegen deres. Ellers kan du jo prøve å ringe til barneavdelingen dirkekte å fortelle hva du føler. Det må jo være noen du kan få snakket med tenker jeg. Det er sikkert kjent for mange avdelinger at noen har problemer etter et tidligere opphold. Kanskje psykolog?? gjør for all del det som passer deg best!! ikke tenk at du er svak som ikke takler det eller noe annet! at du føler problemet ditt er for lite til å taes opp!
LinnBK Skrevet 23. september 2011 #3 Skrevet 23. september 2011 Hei! Skjønner problemet ditt. Ville ha tatt kontakt med fastlegen og gjerne fått henvist til samtale eller kanskje hjelper det å bare prate med fastlegen deres. Ellers kan du jo prøve å ringe til barneavdelingen dirkekte å fortelle hva du føler. Det må jo være noen du kan få snakket med tenker jeg. Det er sikkert kjent for mange avdelinger at noen har problemer etter et tidligere opphold. Kanskje psykolog?? gjør for all del det som passer deg best!! ikke tenk at du er svak som ikke takler det eller noe annet! at du føler problemet ditt er for lite til å taes opp!
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 23. september 2011 #4 Skrevet 23. september 2011 Føler virkelig med deg og dere:) Men håper du i tiden frem til innleggelse greier og motivere frem en drøss med positive tanker rundt dette. At dere kanskje får den hjelpen dere så sterkt ønsker, at dere får snakke med noen som tar dere på alvor, at du gjør dette som er til det beste for deres datter. At dere kommer hjem med en "ny" unge og dere slippe å bli helt utslitte pga matingen........ Håper jeg ikke tråkker på noen tær når jeg nevner noe om at dere kanskje hadde hatt bruk for og prate med noen profesjonelle, sitte ned og sette ord på tanker og følelser rundt det dere er midt oppe i nå. Som sagt bare en tanke fra meg om at det kan være godt og lufte dette med noen som ikke er partiske....... Klem fra meg:)
Ooops I did it AGAIN Skrevet 24. september 2011 #5 Skrevet 24. september 2011 Skal ikke gjøre deg enda mer nervøs, men jeg har en mistanke til hvorfor de vil legge dere inn over 3-4 dager. De ønsker å observere dere som foreldre sammen med barnet. De finner ikke noe galt med barnet, men mor er "ekstremt opptatt" av at noe feiler. Ergo, mor har et problem. Så mitt råd til deg er å oppføre deg helt som når dere er hjemme. Snakk masse med babyen, om alt dere gjør. Ikke stress under måltider. Om du mener det er metoder som "er på grensen" for å få i barnet mat, så ikke gjør det! Eller vis personalet at det er eneste måten som fungerer. Jeg har jobbet på barneavdeling, og det er ikke uvanlig at de legger inn barn til observasjon for å se samspillet med foreldrene. Jeg synes imidlertid det er en ufin måte å gjøre dette på, og de klarer å finne "feil" hos alle foreldre de ønsker å finne det hos. Hvem er helt perfekt? Så, om du virkelig er overbevist om at noe er galt med barnet, skal du bare gjøre som vanlig og forklare så godt du kan til personalet. Og ikke minst, la dem få forsøke på matingen! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå