Gå til innhold

tørket sopp som julegave


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva ville dere synes om å få tørket sopp og tyttebærsyltetøy, eventuelt rognebærgele til jul?

Jeg er glad i å sanke spislige ting i naturen og tenker på å gi bort slike ting til jul, men jeg er litt usikker på om folk flestliker slike gaver. Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde blitt glad så lenge jeg visste at du hadde peiling på sopp så jeg var trygg på hva jeg spiste :)

Har ingen anelse selv, og tør derfor ikke spise noe som ikke er kjøpt i butikken jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen liker det, jeg gjør det ikke.

Feirer alltid jul borte, og lar alltid slike gaver stå igjen.

Kall meg gjerne utakknemlig, men jeg liker ikke hjemmelagde, spiselige gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde blitt veldig glad :-) sursild, hjemmelaget leverpostei, forskjellige kaker, knekkebrød....er masse å lage, som en kan pakke fint inn og gi bort i gave :-)

 

jeg hadde likt det :-))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde først du mente noe narko jeg:) Tørket sopp du...nei, hvordan spiser man slikt?

Legg iallefall med en oppskrift.

 

Ellers elsker jeg å få hjemmelagte julegaver. Bare vær obs på at den som får julegaven ikke er allergisk. Et år fikk jeg brendte mandler av en venninne, men jeg som har nøtteallergi måtte bare gi den videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vurderer faktisk å gi Hjemmelaget rognebær gele til mne onkler og tanter i julegave... De bruker å få en liten ting fra meg...

 

Hvor mye ville du forresten tatt/betalt for et lite glass rognebærgele?? La vi si 2 dl??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat tørket sopp hadde jeg ikke blitt så glad for da jeg stoler kun på meg selv når det gjelder sopp-plukking, spiser ikke når andre har plukket :)

 

Men andre spiselige gaver hadde jeg blitt glad for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aner jeg ikke. Jeg lager sånt som kos, ikke for å tjene penger. Om noen hadde spurt hadde jeg nok bare blitt glad for spørsmålet og gitt dem et glass. Om de insisterte på å betale hadde jeg vell tatt en tier eller noe sånt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du legger soppen i vann et par timer kan du bruke den omtrent som fersk sopp. Den er kjempegod til supper, i viltgryter, i omelett og til soppstuing. I tillegg er det veldig godt å male soppen til et grovt mel som kan brukes i sauser. Nammmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sopp hadde jeg kastet rett i søpla (sorry, men den sjansen hadde jeg aldri tatt med privatpersoner som har plukket på egen hånd..too risky), men alt annet hjemmelaget hadde vært supervelkoment. Helt topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...