Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt mensen ca 3 ganger etter fødsel. Men blør så mye mer enn jeg gjorde før.. Er dette normalt? Har også mer menssmerter enn tidligere. Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blødde så mye de første gangene at jeg måtte en tur til legen og få tabletter for å dempe det litt. Fyllte opp et nattbind på 15 min. Har gått bedre nå de siste gangene. Jeg har alltid blødd mye og hatt mye vondt. Har ikke så vondt etter fødselen. Tror det er veldig vanlig slik som du opplever.

Skrevet

Tipper dette er en vanlig problemstilling, men kan kun snakke for meg selv. Jeg har hatt mensen 4 ganger etter fødsel. De to første var smertefulle og kraftige og mer langvarige enn hva jeg hadde før svangerskapet. Har normalisert seg mer og mer de to siste gangene, og håper det blir som før!

Skrevet

ok, tusen takk. Blør skikkelig mye, litt ekkelt. Men regner med at dette er normalt, da..

Skrevet

Jeg har ikke fått mens etter denne fødsel, men etter nummer en forandret det seg. Jeg fikk alltid småblødninger et par dager , eller noe, før mensen begynte. Skikkelig irriterende, så håper denne får det tilbake! Men ikke mer blod eller vondt. Men hørt mange som sier at det endrer seg på den ene eller andre måten.

Skrevet

De første 3-4 gangene var det så ille at jeg brukte nattbind døgnet rundt.

Nå har det normalisert seg til normalen igjen.

Har endometriose da, så har alltid vært sinnsykt vondt.

Skrevet

Ok.. får satse på at jeg ikke blør så mye. Tror jeg har litt lite jernlager,også. Føler meg svimmel og uopplagt, som jeg var da jeg hadde liltt jernmangel under graviditeten.

Skrevet

Kjøp deg noe jerntabletter på apotek eller helsekost og ta så kanskje det hjelper :)

Eller hiv innpå med en 4-5 pakker leverpostei :P

Skrevet

Samme her. Blør mye kraftigere, og har så vondt/blir så dårlig at jeg er sengeliggende i alle fall første dagen om ikke andre også. Den eneste oppturen er at mensen varer kun tre dager, men ville heller hatt mensen en uke med mindre vondt kjenner jeg :/

Skrevet

Du skal ikke ta jerntabletter uten å ha sjekket jernlageret først..

Skrevet

Jeg blødde mye mindre enn normalt, og bare i 3 dager. Heller ingen smerter, i motsetning til MYE smerter før :D Men har bare hatt en gang etter fødselen så er jo ikke sikkert dette var "skikkelig" mens..

Kanskje det er fordi jeg går på cerazette??

Skrevet

Jerntilskudd anbefales til menstruerende kvinner..

Skrevet

Blør myyyye kraftigere de første dagene. Før har det normalisert seg etter 3-4 ganger, men har ikke gjort det enda.

Slitsomt! Begynner å jobbe igen om en uke, så håper det normaliserer seg ganske snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...