Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ÅÅÅh, jeg er så stolt mamma. Av hva vet jeg ikke. Men skjønner at dte e rnoe usosialt å snede tekstmeldinger til alle og en hver om at jeg har vært på 6 månederskontroll. Eller å legge ut om greia på face. Hehe. Må bare lette på trykket (les: stoltheten), og rabler det ned her. Sikker sone;)

Gustav er en lang laban på 72 cm og 8215 g. 44,8 i hodeomkrets. Han åler seg bortover gulvet, jobber med krabbestilling, har begynt å forstå at ting skjer over gulvhøyde, og prøver å dra seg opp etter stoler, ovn (kald!), bøtter osv.

Jeg fikk også snakket lenge og godt med barnelegen. Min gutt HATER fast føde. det har blitt en skikkelig lei greie (henviser til tidligere post om saken), hvor han hyler bare han ser skjeia med innhold (prøvd ALT). Og legen hadde selv to barn som hatet all most mat. Og det gjør ikke noe! Utrolig deilig og befriende og få bekreftelse på at det er helt ok å la være. Gustav digger å få f.eks en halv, godt moden pære og gnage på den. Da vise han matinteresse og fører den opp til munnen flere ganger. Fått klarsignal på at dette går helt fint, jeg kan bare drite i all grøt og alle pureer, og heller la ham styre opplegget selv med fingermat (brødskive, moden frukt, dampkokte grønnsaker osv). Og når man innfører mat på denne måten, er dte ikke sånn at man trenger å først etablere ett fullt måltid, så det neste osv. Jeg kan sette ham i stolen og legge noe mat foran ham når vi spiser. Så deltar han i den sosiale settingen og spiser maten han har foran seg om han har lyst. Jeg er utrolig lettet over dagens legebesøk og helsesjekk :)

Så, her sitter jeg. Evig stolt og lykkelig mamma som "slapp" å tvangsfore baby med mos/grøt i kveld. I stede fikk han destruere en banan på egenhånd (MYE søl, hehehe). Og for første gang så jeg matinteresse og godlydene sparte han ikke på mens han smakte (og bananmos gitt på skje har jeg prøvd i utallige varianter, ungen ble like sint, fortvilet og skrekkslagen hver gang. Lilla av raseri).

Vi er så heldige! Vi er mammaer til for oss verdens vakreste barn:)

Sukk:)

Har du selv vært på 6.mnd kontroll (eller en annen kontroll!) og trenger å få ut stoltheten et sted, skriv i dnene tråden da vel;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja vi er virkelig heldige!!!! utrolig heldige som har vært så heldige å få barn!! :) og synes et er fint du ikke må presse i han grøt osbv... hørtes ut som en fornuftig lege som ikke går etter hva som står i boka.... så lenge han spiser er det jo det samme hva han spiser eller i hvilken form(most,biter eller hel..)

Det er så viktig å ikke sammenligne barn og mene at de skal gjøre sånn eller sånn når de er 6 mnd osv..... alle barn er ulike, akkurat som oss voksne! la de vokse i sitt tempo , alt kommer til slutt:)

Vi skal snart på 6 mnd kontroll vi også:) Jeg er også en stolt or som nyter hvert sekund!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...