12Januarspire Skrevet 23. september 2011 #1 Skrevet 23. september 2011 Jeg har hørt at gravide ikke skal spise guacamole, er det da sånne de har på boks? Jeg har lest på nettet at avacado er bra for gravide grunnet mye innhold av jern. Det jeg da lurer på er om jeg kan spise guacamole om jeg lager den selv?? El er det noe annet i den jeg ikke skal spise under graviditen? Her er oppskriften jeg bruker : 2 stk modne avocado 2 båt hvitløk 1 dl hakket vårløk 2 ss grønn chili 3 ss lime- eller sitronsaft ½ ts salt ¼ ts pepper..
Arga G08+J12 Skrevet 24. september 2011 #2 Skrevet 24. september 2011 Jeg ser ikke helt hvorfor du ikke skal spise guacamole jeg nei. Har aldri tenkt på at jeg ikke burde spise det. Bruker omtrent samme ingredienser som deg, bare uten vårløk.
Briskeby Skrevet 24. september 2011 #3 Skrevet 24. september 2011 Guacamole kan du fint spise! Nam nam:-) Her er forresten link til myndighetenes kostholdsråd for gravide: http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/#tabs-1-2-anchor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå