M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 23. september 2011 #1 Skrevet 23. september 2011 Hvor mye? Jeg er nå gått ned i ca 3 krus for dagen..... Er det for mye? Er bare 3+5 uker på vei
thessi og lillemor Skrevet 23. september 2011 #2 Skrevet 23. september 2011 Jeg har faktisk mistet lysten på kaffe, og jeg er vanligvis en skikkelig kaffekjerring! Er 5 uker på vei. Jeg tror det er sånn at man helst ikke bør drikke mer en 1-2 kopper pr dag.
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 23. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2011 Ja forrige sv skap mistet jeg også totalt lysten på kaffe... Men ikke enda denne gangen.. Men kommer sikkert det også. Da får jeg bare kutte enda litt mer ned... Ønsker jo ikke å spise/drikke/gjøre noe som kan være skadelig for lille spiren... Tusen takk for svar:-)
thessi og lillemor Skrevet 23. september 2011 #4 Skrevet 23. september 2011 Ja, det kan nok være lurt da :-) Jeg mistet lysten på kaffe i forrige sv skap også, men denne gangen kom det fryktelig tidlig!
Arga G08+J12 Skrevet 23. september 2011 #5 Skrevet 23. september 2011 Har mistet lysten jeg også, var vel ca 6 uker da det skjedde. Men har begynt å drikke te igjen. Følger ikke noe særlig begrensning, men prøver å se til at det ikke blir mye hver dag.
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 23. september 2011 #6 Skrevet 23. september 2011 Prøver å holde meg til maks. 1 krus pr. dag, fordelt på flere "små-super". Tror det er anbefalt å ikke drikke mer enn 2-4 dl pr. dag. Har ikke lyst til at det skal bli SA pga kaffedrikkinga mi... Men holder hardt innimellom, ja )
Vårblomsten123 Skrevet 23. september 2011 #7 Skrevet 23. september 2011 Har sett anbefalinger på 1-2 kopper om dagen. Selv drikker jeg en dobbel latte om dagen - lurer på om denne nå skal deles opp til en enkel og kanskje et krus...
henine Skrevet 23. september 2011 #8 Skrevet 23. september 2011 Hei, Jeg også prøver å begrense meg til tre kopper kaffe, fordelt litt utover dagen på "halve" kopper osv Jeg ville ikke bekymret meg et sekund for en dobbel latte (eller to) - men hvorfor ikke ta en enkel, hvis du tenker på det? )
Tia Erika Skrevet 27. september 2011 #9 Skrevet 27. september 2011 Vanligvis drikker jeg masse kaffe, men vet at ikke dette er bra i svangerskapet. I første svangerskap drakk jeg ganske mye kaffe og det gikk helt fint med både meg og gutten, men prøver nå å begrense dette med nummer to. Det er faktiske en mager trøst at det finnes koffeinfri kaffe, men det gir ikke den samme effekten som vanlig. Jeg har funnet ut at dersom jeg til daglig drikker koffeinfri kaffe kan jeg unne meg en halv kopp vanlig i ny og med. Kaffesmaken er ikke så anderledes i den koffeinfrie så jeg vil anbefale andre kaffekjerringer å prøve det. Lykke til alle sammen.
MrsMilla Skrevet 29. september 2011 #10 Skrevet 29. september 2011 Joda, er jo egentlig veldig glad i kaffe, men den smaker mindre og mindre bra må jeg innrømme, og stort sett blir halvparten stående igjen nå. Og mer og mer utvannet. Er ikke så fokusert på om det er for mye kaffe etc. dette klarer kroppen fint å si fra om. Regulerer jo seg selv det der kjenner jeg.
MrsMilla Skrevet 29. september 2011 #11 Skrevet 29. september 2011 Tips: Vann ut kaffen, eller kombiner litt koffeinfri i vanlig kaffe om man har veldig lyst på kaffe, men ikke vil ha i seg mye koffein. Selv er jeg ikke så nøye på om det blir mye koffein, men får faktisk ikke til å drikke spesielt mye kaffe nå lengre. 8+2 forresten.
pinklady81 Skrevet 29. september 2011 #12 Skrevet 29. september 2011 jeg pleide å være den kaffekjærringa men nå brekker jeg meg bare jeg tar noen slurker med kaffe så det er litt kjedelig
bitthen Skrevet 29. september 2011 #13 Skrevet 29. september 2011 Hehe, satt akkurat og tenkte "kommer meg ikke gjennom denne dagen om jeg ikke får mer kaffe". Mini holdt det gående i heele natt og jeg har vært på jobb + gravid.. Steintrøtt. Drikker for mye kaffe i dag, men andre dager kan jeg drikke nesten ingen ting... I dag MÅ jeg ha så jeg ikke sovner over bordet med en ettåring i fri utfoldelse...
lillechille Skrevet 1. oktober 2011 #14 Skrevet 1. oktober 2011 Sist sluttet jeg ganske raskt med kaffe, klarte ikke drikke det lenger..Denne gangen er jeg ikke helt der enda, så foreløbig holder jeg meg til en til to kopper pr dag og håper jeg snart får skikkelig avsmak på det!
Mamma i vinden Skrevet 2. oktober 2011 #15 Skrevet 2. oktober 2011 Til vanlig drikker jeg ganske mye kaffe, men nå er det så godt som slutt. Klarer det ikke, ihvertfall ikke sånn vond traktekaffe. Huff! Det lukter så fælt. Det er jammen rart å være gravid... :-) Viss jeg er ekstremt trøtt, lager jeg espresso og fyller på med masse melk. :-) Men kjenner at det er ikke akkurat den samme kosen som før, men vet det går over. Er i uke 8 nå. Var akkurat likt forrige svangerskap også.
Grynet:) Skrevet 4. oktober 2011 #16 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg har blitt rådet til ca 1 kopp om dagen, er 6+3 på vei. Så jeg unner meg en gooood kopp kaffe, gjerne i små porsjoner utover. Så drikker jeg deretter masse te isteden. Det er jo koffein (eller tesin- et-eller-annet) i grønn te som jeg er veldig glad i, så jeg lurer på om jeg må kutte ned der og. Bra det finnes rooibos og ingefærte.. *smatt smatt*
Mamma til 2j Skrevet 5. oktober 2011 #17 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg er skikkelig kaffe elsker, og første 5 ukene var det vanlig, men sluttet og røyke, men fortsatte med kaffe likevel(ikke mye) halv kopp på morgnen. Nå klarer jeg det ikke, spyr av tanken , både på røyk og kaffe , takk og lov;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå