Gå til innhold

Vondt i siden, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Har i går og i dag fått vondt i høyre side, akkurat i bøyen, akkurat som hold på en måte. Kommer litt takvis, hvis jeg hoster eller presser på do. Kan minne litt om luftsmerter men plasseringen er jo litt merkelig. Kan det være sånne ligamentsmerter så langt opp? Hm... Noen som har hatt det samme?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143606636-vondt-i-siden-noen-som-vet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke sikker, men jeg har ofte mange rare smerter i magen så jeg spurte legen å han sa at det var veldig normalt med rare smerter under graviditeten, men om smertene vedvarte og eller ble veldig sterke så skulle jeg oppsøke lege/sykehus :) Så du får nesten bare vurdere det selv hva du skal gjøre med det :) Håper dette hjalp bitte litt :)

Det høres ut som ligamentsmerter, spør du meg. I dette svangerskapet har jeg hatt det slik nesten hele tiden. På høyre side for meg også. Er som å ha sting i siden. Hjelper litt å massere forsiktig på det stedet som gjør mest vondt. Jeg er nå i uke 27. Så lenge livmoren vokser, så strekkes omkringliggende ligamenter. For noen kan dette være smertefullt, for andre ikke. Forrige svangerskap merket jeg ingenting, men denne gangen har jeg hatt det nesten konstant siden uke 12.

I kombinasjon med bekkenløsning/låsning er dette selvsagt ikke noe godt - men absolutt helt normalt og ikke farlig.

Dersom du har mer menslignende smerter, og smerter som skyter nedover mot skjeden, ville jeg heller gått og fått sjekket dette hos legen.

Håper du ble litt beroliget...av at du i allefall ikke er alene...

Takk for svar begge to! Det hjelper faktisk å høre at andre opplever lignende "tilstander". Er litt bedre nå, har slått meg til ro med at det sikkert bare strekker litt her og der, vokser jo mye nå (er 25+5 i dag). I tillegg er det bedre nå etter jag har tatt det med ro, så tenker at det kanskje blir forsterka av å være på jobb (står og jobber fysisk hele dagen).

God helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...