Gå til innhold

Noen her som har solgt gull? Får man greie priser?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja. Har vært veldig usikker på om jeg virkelig vil selge, for noe har jeg jo fått som arv av familie, men samtidig er det ikke gullsmykker eller ringer jeg kommer til å bruke. Bør jeg da ta vare på det fordi jeg har arvet det, eller er det helt OK å selge? Ganske enkelt smykker jeg aldri kommer til å bruke, så det blir jo bare liggende og støve...

Men kjenner at det er litt vanskelig å kvitte seg med det. Føler nesten jeg svikter min avdøde oldemor om jeg selge smykket jeg fikk av henne som tolvåring... ;)

Gjest sandyBay1

Gjør som meg :)

Hadde masse gull fra konfirmasjonstiden (- 40 kg siden ;o) ) og diverse gull fra kjærster, sydengul m.m - som jeg da tok å smeltet om og fikk designet noe for ak meg....

Vet ikke hvor du bor, men her i Sarpsborg kan jeg virkelig anbefale Galleri Aurum. Han er konge :)

Hvis det er arvegods fra fra din oldemor ol ville jeg ikke smeltet det om selv om du ikke bruker det. Fortell i hvertfal til resten av fammilien hva u akter å gjøre og tilby dem å kjøpe smykkene for gullprisen. Om noen hadde smeltet om vår fammilis arvesmykker hadde jeg hatt vansklig for å tilgi dem.

Nye smykker som du har fått til konfirmasjon, av en x eller liknende ville jeg ikke hatt motforestillinger mot å smelte om, men arvegods er noe annet.

Da ville jeg tenkt meg nøye om. Har du feks døtre som kan arve videre?

Alt gull jeg har solgt har vært "arv" fra fjern familie eller svigerfamilie. Da er det mye lettere da man ikke føler seg så knyttet.

Annonse

Ikke selg arvegods... Jeg fikk en ring fra en eldre slektning, gifteringen.. Trodde at jeg fikk tilbake det samme gullet om jeg leverte inn ringen, men det gjor jeg ikke. Muligens er misforståelse fra min side, men...Ringen ble aldri det jeg trodde, at det ville være "arv" inn i bildet... Det ble bare en gullring...

du kan betale ekstra for å fa lage noe av bare ditt gull. ellers blir det jo smeltet sammen med annet gull.

gullprisen ligger vel nå på 100 kr grammet, så er jo ikke så mye du får for gullet

hilsen bjørklund ansatt

Det er ikke et smykke som er så veldig klassisk vakkert, det er egnetlig veldig "kjerring", så jeg tror ingen kommer til å føle det som en stor sorg dersom det selges. Mine foreldre var ikke engang klar over at jeg hadde det smykket og for å si det mildt er det ingen som bryr seg om det smykket - hverken kusiner, foreldre, onkler, tanter osv. Så det er ikke noe problem hvis jeg selger det.

Det som holder meg litt tilbake er at jeg fikk det fra min oldemor. Har aldri hatt særlig med kontakt, bodde langt fra hverandre i hele den tiden hun levde, og har derfor ikke noe spesielt forhold til smykket.

Skal tenke litt på det, men trenger egentlig penger, så det er mulig det blir til at jeg selger litt unna...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...