81-Mamma<3<3 Skrevet 28. september 2011 #26 Skrevet 28. september 2011 Fullmånen hjalp iallefall ikke for min del! Iam still here! I stede var jeg bare dårlig i natt! Kvalm og kastet opp. Akkurat som jeg trenger det i tillegg til alle andre plagene... Tror de sjekker modning kun for gravides del. Slik jeg har forstått det har egentlig modning liten betydning. Man kan gå moden og åpen lenge (iallefall som flergangsfødende) uten at fødselen starter. Motsatt kan man være helt lukket, og åpne seg kjempe raskt når fødselen plutselig starter.
Mamma i lykkerus Skrevet 28. september 2011 Forfatter #27 Skrevet 28. september 2011 God morgen jenter! Lite hell her inatt også... Hadde noen helt grusomme stikk i underlivet og beina når vi var ute og gikk tur igår, vurderte nesten om samboer skulle gå hjem og hente bilen for å hente meg ;P Men vi kom oss da hjem tilslutt! Kaka var himmelsk! Den må dere virkelig prøve å lage! Herregud, sååå god! Hun sjekke pulsen min før og etter behandling, og ut fra den skal hun da klare å kjenne om jeg kommer til å føde en to nærmeste dagene. Vet ikke hvor riktig hun klarer å ta, men hittil stemmer det iallefall. For denna ungen skakke ut! Nå skal jeg avgårde til jordmor for kontroll! Dagens store høydepunkt! Ut av huset og lufte seg litt Hva skal dere idag da, jenter? Så kjipt at du har blitt dårlig, 81-Mamma<3Fødeklar!.... Sender deg masse god bedring!
♥tosmåtroll♥ Skrevet 28. september 2011 #28 Skrevet 28. september 2011 Gooo morgen!! Still going strong!! 81-Mamma<3Fødeklar : Stakkars deg da! Kansje det kan være noe som skjer med kroppen...bare det kommer ut feil vei på en måte ;-p Har jo hørt diare er svært vanlig rett før fødsel!! Fødeklar: Skulle ønske jeg kunne bake...men mitt mat-talent strekker ikke til...blir bare sur og sint når jeg ikke får det til :-/ Lykke til hos jordmor!! SÅ...jeg stikker en tur på kafe å treffer venninner isteden og frotser meg med kaker og kaffi andre bakeglade har laget ;-) ...nam....skal iallefall kose meg den siste tia som gravid :-D Det er min plan i dag!
Mamma i lykkerus Skrevet 28. september 2011 Forfatter #29 Skrevet 28. september 2011 Høres bra ut! Må være lov å kose seg nå de siste dagene altså! Titta ned på låra mine igår (mens jeg smattet i meg det tredje kakestykket) og tenkte jaja, vi får ta det av med fødselsvekta...! Haha! Har alltid hatt en lår-ting da! De er enooorme liksom! Hoho! Godt jeg har en bra dag idag! Heklingen går suuuupert og jeg har endelig fått dreisen på det. Så nå blir det litt kakerester og hekling frem til min syke samboer kommer hjem fra jobben. Mannesyken har tatt han stakkar!
81-Mamma<3<3 Skrevet 28. september 2011 #30 Skrevet 28. september 2011 Jeg er bakedame, så får prøve den kaka etterhvert Nå er jeg imidlertid beordret til å holde sengen... Har spydd to ganger til i dag, og har ikke fått i meg mat og drikke... Var til ekstrakontroll hos jordmor, og jeg har litt økt blodtrykk og noe utslag på urinen. Så det kan være en begynnende svangerskapsforgiftning. Hun sa at det er morkaka som begynner å svikte litt, fordi den mener den er ferdig med jobben sin. Må si meg enig med morkaka Hverken bestemor eller mamma har noen gang gått over termin, og det sies jo at svangerskapslengde er litt arvelig. Men her nærmer det seg jo termindato med stormskritt!! 3 dager igjen... Uansett var prøvene såpass svake, at jeg ikke blir sendt på sykehuset, men skal inn til en ny kontroll i morgen.... Så da blir det senga resten av dagen. Det værste nå er at i tillegg til å være helt utslitt av alle svangerskapsplager fra før, så er jeg i tillegg "syk", og i elendig form. Så tanken på at jeg skal være nødt til å føde i en slik tilstand tar hele motet fra meg iallefall!
Mamma i lykkerus Skrevet 28. september 2011 Forfatter #31 Skrevet 28. september 2011 Huff, føler virkelig med deg!! :( Så slitsomt, kan ikke si noe annet enn at du får holde deg i ro og passe på kroppen din. :/ Skjønner godt at tanken på fødsel i den formen ikke er noe særlig.. Enig med morkaka, ja! Haha, enig jeg og! Lurer på om morkaka mi sier ifra snart og! Jeg er iallefall KLAR!!!!!!!
♥tosmåtroll♥ Skrevet 28. september 2011 #32 Skrevet 28. september 2011 Huff og huff, du får holde senga stakkars deg!! Og be mannen stelle ekstra godt med deg!! Morkaka di har sikkert rett, og kansje du blir satt igang i morgen da :-D Jeg har nå prøvd meg på turgåing...sikkert 2 mnd siden sist jeg gikk så langt...har slitt/sliter med bekkenet...men tenkte at kansje det kunne gjøre susen....masse kynnere men ingen baby foreløpig :-p og syyykt vondt i symfysen...spørs om jeg gjør det igjen..hehe... Tror det må bli litt sengehygge isteden...men tror kansje jeg drøyer det til i morgen :-D
81-Mamma<3<3 Skrevet 28. september 2011 #33 Skrevet 28. september 2011 Takk for godbedring hilsener Mannen er heldigvis snill og tar seg av både meg og lillesnupp. Får bare hvile meg og håpe jeg slipper å gå lenge slik som dette! Men noen lange turer eller sengehygge for å få gang på ting er nok bare å droppe med den formen jeg har.. Men får håpe det fungerer for deg/dere.. Nå nermer det seg termin iallefall, så noe bør skje hos noen av oss snart!
Mamma i lykkerus Skrevet 28. september 2011 Forfatter #34 Skrevet 28. september 2011 Huff, jenter! Nå er jeg usikker på om det er noe på gang her! Vil liksom ikke håpe for mye. Har hatt regelmessige rier (JA, jeg VET at det er rier) i snart to timer. Startet med kun fem min mellom hver den første timen, og nå er det åtte - ti min mellom. Så det dabber jo litt av, men samtidig er de vondere enn de jeg startet med. Så nå sitter gubben og tar tia, han begynner å bli litt grinete siden de dabber av. Men men, vi får bare håpe de tar seg opp igjen. I tempo og i smerte!
♥tosmåtroll♥ Skrevet 28. september 2011 #35 Skrevet 28. september 2011 Ooooyyy!!! Missunnelig!! Jeg og vil ha paaain!! Masse lykke til! Skal krysse fingrene for deg jeg! :-)))))
Mamma i lykkerus Skrevet 28. september 2011 Forfatter #36 Skrevet 28. september 2011 Takk for det! Krysser alt vi har her, hååååper så inderlig! Har liksom ikke turt å håpe, men når det har holdt på så lenge så vil man jo tro at det endelig skal komme. Samtidig har man jo hørt om alle andre her inne som sitter kveld etter kveld med rier som gir seg og dabber av. :/ Nå har jeg stappa i meg masse mat og gjort meg klar for en lang natt, så håper håper håper håper!
♥tosmåtroll♥ Skrevet 29. september 2011 #37 Skrevet 29. september 2011 Hva skjer...fødeklar i lykkerus...har du født??
Mamma i lykkerus Skrevet 29. september 2011 Forfatter #38 Skrevet 29. september 2011 Heldigvis har jeg med iPhone på sykehuset så jeg kan oppdatere dere jenter;) Hadde regelmessige rier med 5 min mellom fra 20.25- 22.30. Så gikk de over til å bli med 8-10 min ca. Holdt på til ca 4 inatt, Så fikk jeg endelig sove litt. Klokka 06.30 var tydeligvis kroppen ferdig med søvn og satte igang mye vondere rier. Etter 30 min med 4 min mellom ringte jeg sykehuset og fikk beskjed om å stelle meg og spise så komme inn. Inne på sykehuset skulle vi på crf men siden jeg har vært frisk og fin hele svangerskapet så ble vi flyttet over til en annen avdeling og de gjorde en vaginal undersøkelse. Jeg hadde to cm åpning og var ganske myk. Hun reiv og røska godt inni der. De sa jeg kunne regne med å være i fødsel om ca to timer. Så nå har vi fått beskjed om å gå en tur. Aaaauuuuu!! Å gå tur ja, jess! ;P Har reist på et senter ved siden av sykehuset og skal spise litt frokost. Prøve iallefall, er sykt kvalm! Nå er det bare å vente å se hva som skjer. Sykt vonde rier iallefall! :S
♥tosmåtroll♥ Skrevet 29. september 2011 #39 Skrevet 29. september 2011 Aiaiai...men tenk hver en vond ri er du ett steg nermere å treffe babyen din :-D Mass masse lykke til! Det går nok kjempe bra! Gleder meg til å høre fødselshistorien!!! Åsså send litt fødestøv i denne retning...for her er det bare kynnere...
♥tosmåtroll♥ Skrevet 29. september 2011 #40 Skrevet 29. september 2011 81- mamm fødeklar: åssen er formen din? Blir du satt igang? Føler alle driver på å føder nå...spennende!!!! :-)
81-Mamma<3<3 Skrevet 29. september 2011 #41 Skrevet 29. september 2011 oj,oj,oj!!!! Her har det vært action siden sist jeg var inne!! Så gøy!!!! Nå blir det nok fødsel på deg ja "fødeklar i lykkerus"! Vi venter spent på oppdateringer!!! Du må ha lykke til!!!! Weeee Jeg har også nettopp fått meg iphone, så håper de har trådløst nett på sus også! P.s mitt blodtrykk var lavere i dag, og ikke proteiner i urinen. Har ikke kastet opp heller, så nå håper jeg å få hvilt meg litt en dag eller to, så er jeg klar for fødsel!!! (Minste jenta hadde imidlertid feber i natt da, men jeg krysser alt jeg har for at jeg ikke skal få det også! Nå vil jeg bli frisk, og få baby)!!
♥tosmåtroll♥ Skrevet 29. september 2011 #42 Skrevet 29. september 2011 Så bra du er bedre da:-) bare lade opp til noe skjer!! Utrolig spennende å gå å vente også;-)
81-Mamma<3<3 Skrevet 29. september 2011 #43 Skrevet 29. september 2011 Ja, det er veldig spennende å vente også! Det blir jo baby snart uansett. Så premien kommer jo! Jeg synes faktisk det var verre å vente på en evt mens når vi prøvde å bli gravide. Da var det jo en hel md å vente på å ta en ny test. Nå rakk vi aldri å prøve før jeg ble gravid med nr 1, og nr 2 gikk på andre forsøk, så kan ikke klage over mye prøving. Men jeg synes uansett at den ventingen var mye verre. Da var man slett ikke garantert noe premie. Nå derimot er gullene våre rett rundt hjørnet Fødeklar i lykkerus er vell i fødsel nå tenker jeg! Spennende!!! Gleder meg til å høre hvordan det er gått!
♥tosmåtroll♥ Skrevet 29. september 2011 #44 Skrevet 29. september 2011 Ja, jeg prøver å være talmodig og har innstillt meg på å gå over tiden slik jeg gjorde sist....men er så utrolig klar for å treffe lillebror nå!!! :-p Men som du sier...de er rett rundt hjørnet uansett <3 Skal iallefall legge planer hver dag neste uke...så får han komme når han kommer ;-)
81-Mamma<3<3 Skrevet 30. september 2011 #45 Skrevet 30. september 2011 Sist fødte jeg 8 dager før termin. Og nå ser det ut til å bli på termin, eller overtid. Det hadde jeg virkelig aldri trodd! Verken mamma eller bestemor har noen gang gått over termin! I tillegg har jeg hatt så mye kynnere og nedpress, og babyen ligger langt langt nede, så jeg har vært redd hun skulle komme for tidlig! Og her går jeg enda. Synes nesten det er litt komisk! Var jo sååå sikker på å få september baby! Men det blir nok en oktober baby ja! Jeg har så lite energi, så legger ikke så mye planer... Men skal vell alltids få dagene til å gå Blir spennende å se hvem av oss som blir først
Mamma i lykkerus Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter #46 Skrevet 2. oktober 2011 HALLO JENTER!!!!!!! Hvordan går det? Har det skjedd noe hos dere enda? Hvis ikke så sender jeg alt mulig fødestøv, blåser alt over på dere! <3 Jeg har blitt MAMMA <3 Til verdens nydeligste mest velskapte gutt! Vi har det bare helt topp! Jeg skriver fødselsfortelling når jeg lommer hjem fra sykehuset! Gikk rett i fødsel etter strippingen jeg oppdaterte dere om på torsdag og alt har gått i ett siden da! Lykke til jenter!
♥tosmåtroll♥ Skrevet 2. oktober 2011 #47 Skrevet 2. oktober 2011 ÅÅåååwww...gratulerer så masse til deg!!! Jeg sitter her å ruger med kynnerene mine enda jeg :-D Termin i dag, så håper det ikke tar for lang tid nå!! Kos deg den første tia og nyyyyyt hvert minutt...det går alt for fort før di putselig blir store babyer ;-D Gleder meg til å høre fødselshistorien!!
81-Mamma<3<3 Skrevet 2. oktober 2011 #48 Skrevet 2. oktober 2011 Gratulerer så masse!!!!!!!! Kjempe koselig å høre! Gleder meg til å lese fødseshistorie! Kos deg masse med den lille prinsen din Selv er jeg her fortsatt ja, og 1 dag på overtid! Må i grunnen bare le, for jeg har vært så skråsikker på at jeg kom til å få lenge før termin... Men hun må vell komme snart. iallefall max 16 dager igjen nå.
♥tosmåtroll♥ Skrevet 2. oktober 2011 #49 Skrevet 2. oktober 2011 Blir du ikke satt igang før 16 dager etter? Hvilket sykehus hører du til? Jeg fikk beskjed om overtidskontroll og evnt igangsetting mand 10. Håper det stemmer!!! gu så kjedelig å gå over termin igjen....man blir sååååå lei og sint og sur på alle som føder før deg, og ikke minst alle de som ringer for å spør om noe skjer....grrr.... Merker du at hormonene er forandret de siste dagene?? Er blitt ett hormonforstyrret troll som hisser meg opp for ingenting..må le litt også...
81-Mamma<3<3 Skrevet 2. oktober 2011 #50 Skrevet 2. oktober 2011 Tillhører SUS som deg Men det kommer av at jeg har ultralyd termin 5 okt! Så jeg får ikke overtidskontroll før 12 okt. Det er vell bare en kontroll, og må man vell vente en 4 dager eller noe før man blir igangsatt (har jeg hørt). Og da er det helg. Så for å være på den sikre sida, og ikke få flere skuffelser, så regner jeg med å bli igangsatt senest mandag 17 okt. Jeg vet at mens terminen min er rett. For jeg vet når jeg hadde eggløsning (var tilfeldigvis hos gynnekolog akkurat den dagen). Derfor teller jeg ut fra den. Hadde aldri trodd det skulle bli aktuelt med noe overtid, da nr 1 kom 8 dager før menstermin! Men nå er det altså overtid... Vell i grunnen så synes jeg at jeg takler å gå på overtid ganske godt. Jeg synes i grunnen det er litt komisk, fordi jeg var så overbevist om at det aldri kom til å skje! Jeg var redd ungen skulle bli født for tidlig! Var på en kontroll på sykehuset i uke 32 pga det. Men så er hun der enda.. jeg fatter det liksom ikke. Så jeg må liksom bare le av det. Formen min er helt elendig. Siste to ukene har jeg knapt vært ute blant folk, jeg sliter med å gå, jeg er helt utslitt hele tida... Men likevell så er jeg ved relativt godt mot. Ut kommer hun jo! Får bare gjøre det beste ut av dagene som er igjen! Håper jo jeg skal slippe å gå så veldig mye lengre altså! For det er utrolig tungt! Jeg er i grunnen ikke spesielt hormonforstyrret denne gangen (var det sist gang). Og i motsetning til andre blir jeg mer irritert over folk som ikke sier noe. Er noen jeg ikke har hørt fra på ukevis, og det synes jeg er rimelig merkelig oppførsel! Det kan jo godt gi lyd fra seg selv om jeg er høygravid! Synes liksom at folk kan oppføre seg normalt Men det blir nok vår tur snart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå