Mamma i lykkerus Skrevet 23. september 2011 #1 Skrevet 23. september 2011 Nå er det førstemann ut i det, jenter :P Imorgen er det KUN EN uke igjen til termin!! Kommer det noen denne helgen tro? Er dere førstegangs eller har dere noen fra før? Hvor skal dere føde? Hvordan er formen og er det noen tegn til fødsel enda?
81-Mamma<3<3 Skrevet 24. september 2011 #2 Skrevet 24. september 2011 Hei og hopp Jeg begynner å bli klar. 2 gangs, jente i magen, jente på 2 år fra før sus har hatt mange tegn lenge, men løsere mage i dag, og vondere over alt... så tror det blir snart
Mamma i lykkerus Skrevet 24. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2011 Jeg og er veldig klar, kan godt komme nå. Gjerne inatt! Jeg er førstegangs og gleder meg så fantastisk mye! Jeg skal føde på Ahus. Formen er ganske bra, begynner å bli redusert i bevegelsene. Mye stikkinger i beina når jeg går og kynnere når jeg gjør noe (støvsuger osv) . Har hatt en kjip natt og håper på mer søvn denne natten. Våknet kl 03 med løs mage, vonde regelmessige kynnere og sterke mensmurringer i ryggen. Lå frem til kl 06 og vrei meg og ventet på at de skulle bli ordentlig vonde, slik mamma sier at rier er! Men det skjedde aldri og tilslutt sovnet jeg i utmattelse. I dag har lillegutt vært helt bananas i magen, kastet seg rundt hele dagen. Han holder fortsatt på. Hatt masse kynnere og utrolig vondt i ryggen, mensvondt. Han dytter kraftig nedover og det kjennes til tider ut som om han skal presse hodet rett ut. Lurer nesten litt på om jeg lekker litt og, kan det være fostervann? For det kommer liksom når han holder på som verst.
81-Mamma<3<3 Skrevet 25. september 2011 #4 Skrevet 25. september 2011 Det kan vell i grunnen være både urin og fostervann... blæra er jo helt most nå så man kan lekke uten å merke det. Er vanskelig å si... Har stort sett dårlige netter jeg og, og det er tungt og vondt det meste! Satser på at vi får september barn
Gjest Gurimamma Skrevet 25. september 2011 #5 Skrevet 25. september 2011 Hiver meg på her Termin 3 og 6 oktober, men "leverer" mere enn gjerne i dag! Helst NÅ ! Slitsomt nå på slutten asså, og de 11 dagene til termin føles som evigheten. Gudsjelov skal jeg til jordmor i morgen og satser på at hun stripper meg litt igjen- eller rette sakt, det skal det argumenteres meget sterkt for! Flere som syntes det til tider er psykisk slitsomt ?? Gudsjelov er det straks vår tur til å holde englebarna våre
Mamma i lykkerus Skrevet 25. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 25. september 2011 Psykisk slitsomt kan jeg etter i dag skrive under på at jeg har det! Har ikke følt noe særlig på det før det bare sprakk helt i dag. Både jordmor og jordmor som tok ul på meg i uke 37 på sykehuset har sagt at de regner med at jeg føder senest en uke før termin. Så jeg har liksom trodd det i mange måneder, og med den innstillingen er det vanskelig å se for seg å gå over termin. De siste ukene har gått til å titte i do etter et minste lille tegn. Skvetter til når det kommer kynnere og vil at de skal bli vonde og regelmessige. Jubler hver gang jeg har nedpress og stikkinger. Smiler lurt for meg selv når mensmurringene begynner. Men nå, nå begynner det å bli nok skuffelser for meg tror jeg. Er så sliten av å gå og håpe.. Og å vente.. I dag sprakk alt! Morgenen startet greit, ingenting spesielt og jeg var fornøyd med at baby hadde vært rolig i magen en hel natt og latt meg sove, for en gangs skyld. Etter noen timer på sofaen fikk jeg lyst til å gå ut i skogen og grille, samboer var ikke fullt så interresert. Noe jeg også forstår, han jobber hele uka og fortjener å hvile litt i helgen, jeg har tross alt dratt han med på parmiddag, kino og hockeykamp allerede denne helgen. Han foreslo at vi kunne gå en tur her ute, men han orket ikke gå og grille og sånn. (Nå våknet hormontrollet av en eller annen grunn) Trollet forklarte da at det var jeg ikke interresert i, jeg ville i skogen. Samme kunne det være. Han forsøkte å trøste og forstå hvorfor, så kom tårene. Jeg er så dritt lei skuffelsen over at han ikke kommer, dritt lei veggene i leiligheten, dritt lei av å sjekke facebook og om det har kommet noen nye poster på bim. Dritt lei av å lese bloggene til folk som har termin etter meg som allerede har født!! Jeg er dritt lei av at det eneste jeg interesserer meg for om dagen er om kjøkkenbenken er ren NOK. Jeg går på veggen. Tårene bare rant og rant, sikkert i 30 minutter. Min samboer er verdens beste, han vet at når hormontrollet kommer og tar meg så er det best å bare sitte der og holde meg hardt inntil brystet sitt til det er ferdig. Jeg har nå fått laget middag og tatt en dusj, føler meg bedre. Men, ja! Nå har dette virkelig gått løs på psyken min. Jeg føler meg ikke så fysisk sliten lenger, ikke så tungt i kroppen. Hodet er mye verre å takle. Jeg vil ha babyen ut nåååå.......! Jeg har ikke noe spesielt behov for å ikke ha han i magen, jeg vil bare kjenne han. Kjenne huden hans. Vil at ting skal sette igang, vil på sykehuset og gjøre det jeg har forberedt meg på i så mange måneder nå. JEG ER KLAR!!! Etter middag fikk jeg sterke nedpress, ordentlig svie inne i ...ja... Kjentes som om hodet liksom bare gravde seg ned. I tillegg var jeg plutselig ganske våt der nede igjen. Men det har jo ingen farge, ikke noe blod. La oss bare håpe at vannet går, riene kommer, noe skjer! Jeg vil ha litt action!!!!!
♥tosmåtroll♥ Skrevet 25. september 2011 #7 Skrevet 25. september 2011 Off kjenner meg igjen i det dere skriver :-D7 dager igjen til termindato. Skikkelig ustabil disse dager, og folk har allerede begynt å spørre om noe er på gang??? Hvordan i svarteste skulle jeg vite det? Har hatt sterke og vonde kynnere samt nedpress i over 3 uker nå, og har trodd han skulle kome flere ganger...nå bare psyker jeg meg opp til å gå over termin slik jeg gjorde med min første. Både gruer og gleder meg til fødsel, men har såååå lyst å få treffe lillebror NÅ! Å ikke minst få kroppen tilbake...gå turer, ha normal sex, klare å reise meg uten å velte meg ut av sofa/seng...Er dritt lei av å ha vondt i bekkenet og symfysen...KOM UT!!! ...han lille i magen koser seg dønn ihjel virker det som...pokker... :-p
81-Mamma<3<3 Skrevet 25. september 2011 #8 Skrevet 25. september 2011 Jeg begynner også å slite litt med psyken ja! Jeg er SÅÅÅÅ sliten! Hele tida! Orker ingenting, har mye vondt også, så er begynt å føle meg handycapet rett og slett. Har ei jente på 2 år fra før, og jeg har konstant dårlig samvittighet over at jeg ikke får vært med henne så mye som jeg egentlig ønsker. I tillegg gruer jeg meg litt til reaksjonen hennes på en ny baby... Og jeg gruer meg til fødselen... Så jeg sliter rett og slett med å holde humøret oppe altså! Har også hele tiden trodd at hun kom til å komme for tidlig også. Har hatt så mye kynnere o.l. Nr 1 kom også 8 dager før termin. Nå er det 6 dager til termin, og jeg føler jeg har mistet hele motet! 1 okt er foresten min menstermin, slik jeg regnet forrige svangerskap (40+2). (Vet det er økt til +3 nå, men jeg liker å kunne sammenligne med forrige svangerskap). Ultralydtermin er 5 okt Så i værste fall kan jeg måtte vente helt til 17 okt med igangsetting. Det tror jeg ikke jeg takler altså! Men hjelper å se at vi er flere som er leie nå! Vi må bare prøve å holde motet oppe jenter. Alt blir nok bedre etter fødselen!
♥tosmåtroll♥ Skrevet 25. september 2011 #9 Skrevet 25. september 2011 Jeg har en gutt på 2 år, så forstår hvordan du har det! Han synes jeg er døds kjedelig for tia, og har blitt skikkelig pappadalt..hehe!! Gruer meg så til å se reaksjonen hans når lillebror kommer...lurer på om han blir fornermet på meg...huff...plutselig er han ikke lille babyen min lenger :-(
Mamma i lykkerus Skrevet 25. september 2011 Forfatter #10 Skrevet 25. september 2011 Godt å se at det ikke bare er meg! Her også tikker meldingene inn om det er noe på gang... Kjenner jeg blir irritert hver gang noen sier; "Ja, du har ikke så lenge igjen nå". Tror søren ikke denne gutten har tenkt til å komme før til jul! Jeg er førstegangs så jeg slipper iallefall bekymringen med andre barn. Forstår at det ikke er så lett, også oppi alt dette. Fortsatt ingenting på gang der ute, jenter? Her er det bevegelser.... Og litt nedpress, men roper ikke akkurat hurra av den grunn...! Blir nok en rolig natt for min del... (Prøver med på litt motsatt psykologi igjen...)
♥tosmåtroll♥ Skrevet 26. september 2011 #11 Skrevet 26. september 2011 Å heledussen..trodde jeg skulle føde i går kveld!! Hadde syyykt vonde tak i over 3 timer! Sånne at jeg ikke klarte å sitte i ro..måtte skikkelig konsentrere meg om pusten! Ikke vanlige ubehagelige kynnere som jeg har hatt LENGE. Er dette maserier/modningsier?? Kynnerene har aldri vært sååå vonde! Noen av dere opplevd slike??? sååå surt å bli lurt....
Mamma i lykkerus Skrevet 26. september 2011 Forfatter #12 Skrevet 26. september 2011 Kan dessverre ikke svare på hva det er, for jeg har bare snille pusekynnere om dagen. Vonde mensmurringer, men snille kynnere Men det høres jo ut som modningsrier, iallefall ut fra min mors forklaring. Kan jo ha vært vanlige rier og? Bare at de dabbet av? Krysser sååå fingrene for at det skjer noe med noen av oss snart! Målet mitt er å slippe jordmortimen på onsdag!
♥tosmåtroll♥ Skrevet 26. september 2011 #13 Skrevet 26. september 2011 Årh ja,jeg håper å slippe å gå slik lenge! Tror resten av slimproppen gikk nå også...fremdeles veldig vondt i rygg...men disse harde kynnerene/maseriene har jeg ikke sett no mer til... Slitsomt å gå å vente! Kjeder meg! :-P Håper d blir action på oss snart!!
81-Mamma<3<3 Skrevet 26. september 2011 #14 Skrevet 26. september 2011 Jeg synes det er værre å være gravid denne gangen når jeg har barn fra før ja! Er tyngre å gå gravid, og i tillegg er det denne samvittigheten da... Klarer liksom ikke å glede meg til den nye babyen på samme måte som med nr 1. Jeg også tenker at hun på 2 år liksom ikke er babyen min lenger, og det er litt trist... Men jeg håper at dette ordner seg av seg selv når babyen først er kommet ut! Er nok lett å miste motet nå på slutten, uansett hva det gjelder! Vi får bare håpe de kommer ut snart!!! Prinsenblirstorebror: Jeg tror ikke jeg har hatt så harde kynnere/rier som du... Kan jo være rier som bare stanset ja.. Selv har jeg mer konstante kynnere, og menssmerter og nedpress.. Hvis jeg går litt rundt får jeg vondt overalt. Klarer nesten ikke bevege meg! Synes igrunnen det er rart hun ikke er kommet enda Men synes det høres ut som det nærmer seg for deg! Skal følge med om du er her inne. Kanskje havner vi på SUS samtidig Vet du foresten om de har tråløst nett på barselhotellet?
Mamma i lykkerus Skrevet 26. september 2011 Forfatter #15 Skrevet 26. september 2011 Hvis dere trenger en oppmuntring jenter, kan dere gå inn og se på bloggen min. Skriver en slags dagbok til babyen, her er link til noen grusomme bilder gubben har tatt av meg på de verste dagene. Huff og huff!
♥tosmåtroll♥ Skrevet 26. september 2011 #16 Skrevet 26. september 2011 Nja....tviler nå litt på at jeg føder før termin...men er nå lov å håpe! Skal til jordmor å ta modningsakk + tøying i morgen, så skjer det ikke noe da mister jeg håpet også tenker jeg!! Nei jeg vet ikke om de har tråløst på sykehuset...håper det :-D Blogg er gøy....hva er bloggadressen din da?
Mamma i lykkerus Skrevet 26. september 2011 Forfatter #17 Skrevet 26. september 2011 Herregud! Ammetåke allerede kanskje? Glemte jo helt å legge med link! Her er linken til bloggen: http://etlivblirtil.blogg.no/ Her er linken til grusomme bilder: http://etlivblirtil.blogg.no/1316287838_13_dager_igjen_.html
♥tosmåtroll♥ Skrevet 26. september 2011 #18 Skrevet 26. september 2011 Koselig blogg :-D Åsså fine magen!! Synes ikke de var så grusomme da ;-p sko sett meg med sovetryne....hoho... Her er min blogg: http://ingripingri.blogspot.com/ (om du skulle ville se på den..ikke så flink å oppdatere men..)
81-Mamma<3<3 Skrevet 26. september 2011 #19 Skrevet 26. september 2011 Fine blogger dere har da jenter!! Nå går jeg og legger meg, så blir det spennende å se om alle, inkl meg selv er her i morgen! Natta
Mamma i lykkerus Skrevet 26. september 2011 Forfatter #20 Skrevet 26. september 2011 Så fin blogg! Og så nydelig sønnen din er! Ahh, blir jo enda mer babysyk av å lese om barn! God natta, jenter! Gubben la seg halv åtte idag så er vel på tide at jeg finner puta jeg og! Imorgen er det klart for modningsakupunktur! OG!! Det er fullmåne! La oss krysse fingrene for at litt overtro kan hjelpe oss!
♥tosmåtroll♥ Skrevet 26. september 2011 #21 Skrevet 26. september 2011 God natt til dere jenter!! Her er det Ylvis, og så bysselalle... Lykke til i morgen! Jeg skal også på modningsakk. :-D Sater på i morgen er dagen!!
81-Mamma<3<3 Skrevet 27. september 2011 #22 Skrevet 27. september 2011 Jeg er i dag også... 4 dager igjen til termin. Det har seriøst føltes som hun skulle komme hvert øyeblikk hele denne md, så jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke kommer! Begynner å tro at det ikke blir noe baby Siden nr 1 kom 8 dager før termin føler jeg jo at jeg er på overtid allerede... Kan bli lange dager fremover.... Denne ventingen har allerede gått hardt utover bankkontoen min, blir jo så jeg drar å handler noe hver eneste dag, bare for å ha noe å gjøre...
♥tosmåtroll♥ Skrevet 27. september 2011 #23 Skrevet 27. september 2011 Her er jeg også...ferdig med time hos jordmor og modningsakk. Hadde ca 2-3 cm åpning og litt igjen av livmorstappen,altså en 2 cm ca. Hmm...syns jeg husker jeg hadde det med nr 1 også...og gikk slik i 2 uker...SÅ jeg belager meg på å gå over termin :-P Handle ja...kortet brenner i lommeboka...bare å bli kvitt pengene :-D
Mamma i lykkerus Skrevet 27. september 2011 Forfatter #24 Skrevet 27. september 2011 Jeg og har mistet litt troa på at denne krabaten er interessert i å komme ut og bli kjent med oss. Han nekter jo å komme.. Sa til samboeren min her om dagen at jeg er ganske sikker på at jeg faktisk slipper å føde. Inatt våknet jeg midt på natten med en grusom følelse, tittet oppi krybba som står klar ved siden av sengen vår og fikk en sånn guffen følelse av at han lå oppi der selvom han ikke var der. Jeg hadde gått glipp av hele fødselen. Var ikke kult.. Sovnet igjen, og like etter ble jeg vekket av kjæresten som sa jeg lå og skreik i søvne.. Har så mye mareritt i disse dager.... Vel hjemme fra akupunkturen med dårlige nyheter, ingen fødepuls idag heller.. Skal til vanlig jordmor imorgen, skal spørre henne pent om hun kan sjekke om jeg er noe modnet i det hele tatt. Eller om jeg kan belage med på å vente en evighet til. Men dere som har født før? Sjekker de modning mest for oss gravides ro eller har det noen mening? Nå skal jeg sette igang å bake litt før min kjære mor kommer på besøk. Skal prøve ut en oppskrift jeg fant på vg-nett igår, den så så sabla god ut! Her er link hvis dere føler dere inspirerte! http://kristinsmiddagstips.blogspot.com/2011/09/verdens-beste-gulrotkake.html Så blir det nok å bruke kvelden til sofasliting og hekling, forsøker å hekle en bamse til lillegutten, men... Nja, ligner ikke mye på en bamse enda...
♥tosmåtroll♥ Skrevet 27. september 2011 #25 Skrevet 27. september 2011 Fødepuls? Kan de si om du har det? :-D hmm..dette med modning vet jeg faktisk ikke...kansje litt begge deler! Sjekker om alt er som det skal, og så røsker dem gjerne litt for å få litt fortgang på ting (forhåpentligvis) Her skjer fint lite og ingenting...koser meg på sofaen med sporløst og sjokolade :-D Blir ikke fødsel her i gården med det første nei....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå