Gå til innhold

livmoren høyt oppe for og være 12 uker?

Anbefalte innlegg

12+2 og endelig over på "den andre siden" :D

For ca en uke siden kjente jeg livmoren for første gang tidlig på morgenen før jeg sto opp, ca 3 fingre over skambenet. dagene gikk og livmoren flyttet seg lenger og lenger oppover mot navvlen. skjønner jo at det er normalt at den vokser seg større, men i dag var den helt oppe ved navvlen?! er ikke det litt tidlig for og være 12+2 uker på vei? har en del tvilling gener på gang så lurer på om det kanskje kan være to der inne?

Var hos jordmor og fikk høre hjertelyden til den lille, og hørte bare én da, men kan det allikevel være fler?

hva tror dere?

Fortsetter under...

Jeg tror det skal litt til for å merke om det er en eller to allerede nå. Jeg merker selv av livmora er annerledes og ligger en del lenger opp på morgenen enn den gjør på kvelden. Da har den sunket ned i bekkenet. Nå er jeg i uke 21 og livmora og babyen er godt over navelen på morgenen, og så siiiiiiger det hele ned igjen ila dagen ;-)

Noen dager ligger livmoren min også helt oppunder navlen når jeg våkner, men den synker raskt ned i bekkenet igjen etter at jeg har vært på do og vært oppreist en stund. Noen ganger ligger den skikkelig skjevt også, dersom jeg har ligget på siden lenge om natta :) Er 15 uker idag, men har vært slik et par uker allerede.

Men spennende å se om det er andre grunner for at din er der den der ;)

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

første svangerskapet mitt bar jeg tvilinger, i uke 12+5 var jeg hos JM, og livmora mi var så vidt over skambenet, andre gangen var jeg på kontroll 11+3, bar kun en, og livmora var halvveis til navelen. Denne gangen bærer jeg kun en, og på kontrollen 12+3 var livmora rett under navelen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...