Gå til innhold

Flere som kjenner seg igjen i dette? Reima-debatten.


Twintipp og himmelblå

Anbefalte innlegg

Når mini var liten og jeg var fersk i morsrollen bet jeg på mye av dette med Reima o.l. Han hadde alt på stell, det var merket og notert i hver eneste krok og krimmel.

Jeg dyrket nærmest min egen jordlapp så frukten skulle være friskest mulig.

 

Nå ( og forøvrig de siste to årene ) kunne jeg ikke brydd meg døyten om deter Reima eller Fei meg!

Blir faktisk litt flau over at jeg faktisk lot meg overbevise om at såklart gullet måtte ha Reima.

 

Har hatt flere dresser etter dette, og de er MINST like bra.

Det viktigste er ullet de har under. En vinterdress er varm, pronto!

 

Tror for mange ( meg inkludert ) at jeg trodde dette var en medvirkende årsak til at jeg skulle være en god mor.

 

Takk Gud, for at jeg fant ut i tide at dette tullet ikke har noe for seg, og jeg kan spare tusenlappene på andre gode opplevelser for meg og barnet mitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg innrømmer gjerne at jeg er litt merke"hore"...MEN kvalitetsbevisst, og jeg har ikke blitt imponert over reima i det hele tatt. Ticket to heaven derimot har foreløpig overbevist meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn på 2 og 5 og kjøper fortsatt Reima. Ikke fordi jeg er hysterisk på noen måte, men fordi jeg vet at det er tørt og varmt og fordi de i barnehagen sier at dette er veldig bra dresser. Hadde ikke giddet å spinke og spare til det, men jeg har råd og da kjøper jeg heller vintertøy og -sko som jeg vet er bra istedet for å ta sjansen på å kanskje gjøre bomkjøp. Synes ikke det gjør meg til en usikker mor, akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer 11:01

Og det med at "en vinterdress er varm" er tull. Dressene er veldig forskjellige og det er klart at en 4 åring som går i naturbhg trenger annet yttertøy enn barnet som er lite ute i sin bhg. Vi er også aktive på fritiden og en dress fra lindex, cubus, europris holder ikke barnet varmt OG tørt i 6-7 timer ute. Og så lenge er barna ute her i bhg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med over her. Har 3 gutter fra 8-15 og alle har hatt Reima. Kjøper det like mye for min egen del da jeg ikke trenger å gå å lure på om de er våte og kalde. Dessuten tørker Reima dressen mye fortere enn andre. Det gjør heller ikke noe om man kjøper Reima litt stor, for den er lett og virker ikke stor å ha på. Når denne dressen kan vare både i 2 og 3 år ser jeg ikke vitsen med å kjøpe billigdresser som gjerne ryker i sømmer og glidelås etter første vask. Reima er ikke særlig dyrere enn noe annet når en ser på holdbarhet og bruksområde. Kan tilføye at jeg i fjor kjøpte testvinneren Didrikson som revnet i samtlige sømmer til refleksene etter en ukes bruk. Etter noen få vask var det heller ikke noe igjen av den. Er jo ikke noe billigdress dette heller, men noe slikt har jeg aldri opplevd med Reima.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke Reima eller Ticket to Heaven for at ungen skal være varm ute.

Selv kjøpte jeg Helly Hansen dress i år, halv pris.

 

Vi er mye ute, mye på fjellet og går generellt mye på ski. Så lenge basistøyet er bra, holder kroppstemperaturen seg stabil. Om han har på seg Reima, Helly, Europris, Swix drakt eller vinddress har ikke spilt noen rolle. Ihvertfall ikke på vår sønn. Så lenge han er kledd med ull eller syntetiske klær tett inntil kroppen har dette vært tilstrekkelig for isolasjonsevnen.

 

Mulig det rent teoretisk finnes forskjeller, vi velger ihvertfall nå klær som er gode men ikke svindyre. Og selv om vi har økonomi til det, er det mye bedre å bruke pengene på langt hyggeligere ting enn et merke av refleks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri kjøpt reima dress til sønnen min. Og han er nå 6 år. Dressene han har hatt er Troll og Helly Hansen. Har aldri giddet å go with the flow når det gjelder å kjøpe vinterdress. Og guttungen har aldri vært kald eller våt om vinteren. Er hittil veldig fornøyd med dressene han har hatt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra for deg at du har kommet deg videre, kjipt for barnet at du trodde at en reima dress gjorde deg til en god mor. Det er så mye annet som kreves. Har man det andre på plass kan reima være et gode, selv har jeg aldri eid en reima dress, jeg sverger til ticket2heaven. Suveren dress, jeg har aldri opplevd verken en våt eller kald unge, og vi slipper å polstre med ull under:) Selvfølgelig funker de andre dressene også, alt til sitt bruk. For oss som er ute i all slags vær, går lange turer og krever god bevegelighet så er t2h dressen suveren. Slipper å polstre den fra innsiden når det er kaldt, og slipper regntøy utenpå i vått vær. Aldri kald, aldri våt:)

 

Jeg har jobbet i bhg i mange år, og det er selvfølgelig forskjell på en reima, og en fra kapp ahl, men til sitt bruk funker selvfølgelig kapp ahl sit greit. Det handler om hva man krever av dressen. Dessuten har jeg sett supre mødre som handler både reima og kapp ahl dressen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner meg mye igjen, har hatt reima, troll og name it dresser.. mye mote og hysteri bladt folk.. MEN det er ikke til å skuve under en stol at reimadressene er bra! de er lett å bevege sei i, myke, vantette og varme, sålenge man har ull under, slik man skal kle barna uansett! men det jeg likte best med reimadressen er at den er lett å bevege seg i, iforhold til mange andre dresser som er tjukke og klumpete..

når gutten min var 2 år hadde han en rima dress og en name it dress.. å han klarte å bevege seg å gå i snyen med reimadressen, men når han hadde name it dressen på, hadde han problemer med dette..

 

men, den beste dressen vi har hatt var Troll vinterdress med fast for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vinterdress ER IKKE en vinterdress.

 

Det er store forskjeller!

 

Det viktigste for meg er at barnet mitt er varmt, tørt OG at dressen er enkel å ta på, og god å ha på. Min erfaring er at foreldre glemmer komforten!

Det er svært viktig for meg personlig også at klær en behagelig å ha på.

 

Har forøvrig hatt mange Reimadresser her i huset, men har nå endret merke fordi jeg fant en type som er like varm, vannavvisende, behagelig og enkel å ta på som Reima.

 

Hilsen mamma og mangeårig ped.leder.

( som har hjulpet mange barn med trange, stive dresser opp gjennom årene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som spiller en stor rolle for jeg er passformen. Kjenner jeg blir irritert jeg, av å måtte stappe ungen inn i en smal dress. Og attpå til skal han klare det selv etter hvert. Jeg har normalt byggde barn, men det er neimen ikke mange andre dresser enn Reima som er enkle å "hoppe inn i".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...