Gå til innhold

Folk som gikk alldeles amokk på bleiehamstring.. Enten har man veldig dårlig økonomi eller så er man gjerrig og glupsk!

Anbefalte innlegg

Synes jeg. Jeg setter spørsmålstegn ved voksne mennesker som handlet flere hundre pakker.

Vi bor i velferdsstaten Norge.

Ikke i et østblokkland der det plutselig ikke er mulig å få tak i bleier.

Da hadde liksom saken stilt seg annerledes.

Fortsetter under...

Hvorfor bruke mer penger enn nødvendig? Selv om vi har råd til det, så er det jo smart å benytte seg av tilbud butikkene kommer med. Man er jo ikke gjerrig og glupsk for det om.

Tja, var ikke akkurat blakk i fjor, men benyttet meg da av tilbudet likevel.

Når man har to barn som trenger bleier, er det klart man synes det er litt moro å få de billig vel.

Men, nå var ikke jeg av de som hamstra hundrevis av pakker da.. Jeg holdt meg til å plukke med noen hver gang jeg handla.

Jo, det er man.

Det er stor forskjell på å dra med seg to-tre pakker ekstra som vanlige folk gjør og det å kjøre rundt som en tulling fra butikk til butikk og hamstre!

Flaut!

Har man ikke økonomisk sans når man handler på tilbud??

Jeg kjøpte mange pakker i desember i fjor. Tulla ble født i januar og jeg har først begynnt å kjøpe bleier nå. Utrolig smart.

Ville du ikke kjøpt masse shampoo om den du bruker og er svindyr kom på skikkelig tilbud? I så fall er det du som ikke eier økonomisk sans.

Annonse

Jeg kjøpte 3-4 pk hver gang jeg handlet på kiwi i fjor høst. Lille kom i januar og jeg har enda 30 pk igjen. Ikke har vi dårlig råd heller, heller motsatt. 60 000 inn pr mnd. Og jeg er sløsete.

Utrolig fordomsfullt å ytre slik kommentar, jeg ler!

Er til dels enig med hi.

Hamstra selv litt bleier - kjøpte 4 pk ved hver handel. Hadde da bleier i et kott i baderomsveggen i flere mnd etter nyttår. Men kjørte ikke rundt som en galning og kjøpte billige bleier. Syns faktisk det er forskjell på det. Da grenser til det gjerrighet evnt. grådighet - in my humble opinion.

Nei for det skjer aldri på denne siden?

Tror det er blitt ytret langt mer ubehagelige meninger enn denne.

Liker ikke gjerrige folk som grabber.

Som har 200 pakker på boden.

Økonomisk sans er en ting. Men det sier litt om folk ellers å ha et slikt sykt lager med bleier.

Det kalles å være Økonomisk. Vi hadde bleier frem til nå nylig.

I går var jeg på Joker og handlet og så tilfeldigvis at de hadde tilbud på fryst fisk. Kjøpte noen pakker av det til å ha i fryseren.

På Coop har de med jevne mellomrom tilbud på dopapir, oppvaskmaskintabletter, juice etc.

Dette er ting vi alltid har bruk for, så da hamstrer vi alltid dette også.

Penger spart er penger tjent!

Annonse

Vi har enda bleier igjen. Og vi bruker bleie på 2 stk! Tenk på alt det vi sparte! Jeg synes vi var ganske lure. Så kan vi heller unne oss noe godt sammen med ungene:)

Og jeg må bare tilføye: vi gikk ikke amok. Vi kjøpte bare med oss, om vi var å handla eller var forbi. Under helt rolige omstendigheter:P

Jeg har fortsatt bleier igjen. Kjøpte 4 pk hver gang jeg var på kiwi og så hadde vi en runde lille nyttårsaften til de 6 butikkene i byen. Har fortsatt endel igjen og tror det holder ut året.

Det føles godt å ha bleier stående så jeg slipper å kjøpe.

Ja, selvfølgelig er det forskjell.

Vil du kalle meg gjerrig fordi jeg handler på tilbud? Det at jeg sparer inn penger på diverse tilbud, gjør at vi kan unne oss litt ekstra ting på andre områder.

Så det at jeg har hamstret bleier gjør meg verken gjerrig, glupsk eller gir meg dårlig økonomi.

12:22: Nå vet ikke jeg på hvilken måte du hamstret. Men dersom du kjøpte inn et års forbruk eller mer av bleier, ved å kjøre rundt i alle kiwi-butikker i distriktet flere ganger i uken, syns jeg det grenser til gjerrighet.

Det er begrenset hvor mye man kan spare på bleier, uansett hvor billige de er - så en slik innsats står ikke i forhold til utbyttet.

Men, å kjøpe noen pakker ekstra hver gang man likevel er i butikken, stiller seg anderledes.

litt kjekkere å betale 10-20 for en pakke enn 80 da?????!! kan ikke vere så økonomisk av deg når du synest de er ille... so forstår du de ikke?? de er ille, hva er din iq på?

P A T E T I S K innlegg!!!

kom på noe annet å irriter deg over, jisses !!!

Var ikke helt gal og kjørte rundt hele byen på jakt etter bleier, nei.

Kjøpte når jeg likevel skulle i butikken. Klarte å hamstre til over et halvt års forbruk. Men skulle gjerne ha hamstret mer ser jeg...

12:22

hehe, du høres ut som du angrer på at du ikke hamstret du også:) vi kjøpte en hel haug pakker med bleier. betalte 12 kr pr pakke. går jeg på butikken idag koster en pakke mellom 45 og 50 kr. man er ikke gjerrig når man hamstrer på tilbud, man er økonomisk smart! Vi rekna på hvor mye vi sparte, og reiste til syden for "bleiepengene". ikke fordi vi har så himla dårlig råd, men fordi vi innså at vi ved å hamstre hadde råd til en ferie vi ellers ikke hadde tatt oss råd til.

Enten så angrer du HI på at du ikke hamstert selv eller så har du bare et problem, og det problemet er å rakke ned på andre..kanskje på tide å få deg nye interesser??

Vi har god økonomi, men jeg liker å tenke økonomisk, alltid gjort det.

Hamstret ca 15 pakker jeg da.

Ble tomt etter 4-5 måneder:)

Nå har heldgivis minsten sluttet med bleier..passet meg ypperlig.

Hadde nok hamstret enda mer neste gang hvis det ble bleiekrig og jeg hadde bleiebarn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...