Cocopuffs Skrevet 23. september 2011 #1 Skrevet 23. september 2011 Jeg skal bort fra jenten min i noen timer, og tenkte å pumpe meg (jeg fullammer). Men jeg må gjøre det litt og litt,slik at jeg kan fortsette å amme hun på dagtid. Kan jeg da pumpe litt og litt, og blande det i en flaske? Angående morsmelkerstatning, kan man blande fler flasker og sitte det i kjøleskapet? Slik at man slipper og lage ny for hver gang? Tenker på natten osv.. Vil sende med en hipp morsmelkerstatning i tillfelle jeg ikke får pumpet nok, og hun blir sulten når jeg er borte..
Babyønske �� Skrevet 23. september 2011 #2 Skrevet 23. september 2011 Ang det første su spør om så står det litt om det her: http://ammehjelpen.no/artikkel/42/Oppbevaring-av-melk Ang morsmelkerstatning så er det ikke anbefalt å lage ferdig flasker og oppbevare. Dette pga oppblomstring av bakterier. Men du kan jo måle opp vannet i flasker og oppbevare det i kjøleskapet og varme opp til passelig temperatur. I micro tar dette bare noen få sek. Pulveret kan du også ha ferdig oppmålt, i f eks melkepulverdispenser.
Bad habits har tre små Skrevet 23. september 2011 #3 Skrevet 23. september 2011 Et tips ang oppbevaring av mm er å helle det du har pumpet over i isbitposer. Jeg tar ny pose hvor hver gang jeg pumper. Når jeg skal lage en flaske, klemmer jeg ut en fire/fem "klumper" og setter flasken i kjøleskapet til den skal varmes opp. Når det glelder mme, så kan du lage ferdig flasker og sette i kjøleskap. De bør dog ikke stå der i over et døgn før de benyttes, men det gjelder jo ikke i ditt tilfelle uansett:)
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 23. september 2011 #4 Skrevet 23. september 2011 Jeg har kokt avkjølt vann ferdigmålt i flaskene i kjøleskapet til natten, og ferdig oppmålt pulver i et shotteglass med folie og lokk over, hehe... Så varmer jeg bare vannet i mikroen og heller pulveret i. Før sambo legger seg lager han en flaske i varmebeholderen, så er den akkurat varm nok til hun våkner:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå