Gå til innhold

Når man blir beordret til arbeidsoppgaver man ikke føler seg sikker på, mens som

Anbefalte innlegg

arbeidsgiveren er sikker på, og man heller ikke får snakket ut om det som er problemet så er vel sykemelding det eneste som funker?? Jeg har i alle fall tenkt og snakke med min lege om dette så får jeg se om jeg kan klare og hale ut en sykemelding.

Fortsetter under...

Nei, du gjør det klart for arbeidsgiver at dette ikke er din sterke side, men at du naturligvis skal gjøre ditt beste. Skriftelig.

også gjør du det. Ditt beste, altså. Er ikke arbeidsgiver fornøyd, så bør du få opplæring eller andre oppgaver.

Sykemelding er som å pisse i buksa for å holde seg varm: Det løser ikke problemet.

Det kommer vel ann på om arbeidsoppgavene faller inn under arbeidsavtalen din. Normalt sett blir man ikke sykmeldt selv om man får vansklige arbeidsoppgaver. Du skal selvfølgelig ha nødvendig opplæring, men ellers er det bare å sette i gang. Om du gjør feil er jo det synd for arbeidsgiver, men du kan i utgangspunktet ikke nekte å prøve så lenge det faller inn under det som er vtalt i arbeidskontrakten eller stillingsbeskrivelsen din.

Jeg har hatt den følelsen flere ganger, fått arbeidsoppgaver som jeg absolutt ikke har visst hvordan jeg skulle løse.

Men det viktigste er å si fra at jeg skal forsøke, så får man heller spørre kolleger og andre om hjelp til hvordan man skal utføre dem. Som flere her sier, sykemelding blir helt feil.... da burde du kanskje heller se etter en annen type jobb.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...