Gå til innhold

Hudutslett,- hva kan det være..Psoriasis?????

Anbefalte innlegg

Hvordan kan man merke psoriasis om man aldri har hatt det før...Begynner det i det små? Kan man få det som voksen? Symptom....

Har fått noen merkelige flekker på ryggen. To stk på størrelse med myggstikk. Svir i dusjen med det samme det kommer vann på, men går seg til..Blir mindre vondt etter et døgn,- ikke noe kløe eller smerter botsett fra i dusjen....Ja, og det er tørr hud/rur oppå det røde....

Sopp, kanskje? Er i svømmehallen 1 til 2 ganger i uka???

Fortsetter under...

Hei,

Jeg fikk psoriassis helt ut av det blå i voksen alder. Startet med at jeg brukte en deodorant som jeg ikke tålte. Jeg fikk først små utslett under armene, deretter vokste det seg til store kjøttsår etterfulgt av "flass". Fikk et tykt "skjell-lag" under amrene. Du får nesten bare se det an, men ikke bruke ting som irriterer huden

OK, takker så mye. HAr ikke brukt noe nytt på hud, av parfyme, vaskemiddel eller noe de siste 4-5 år.....Men kan sikkert plutselig begynne og reagere på noe....

Ja,ja..Får vel bare se....Ingen i familien eller utvidet slekt har hatt noe form for hudlidelser som eksem, ekstrem tørr hud e.l, og ingen er allergiske heller,- så tror det bare er engangstifelle. Men blir jo litt i tvil når det var så tydelig "skjellaktig", selv på en liten flekk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...