Gå til innhold

Jeg er nå veldig glad for at jeg kjøpte bleier under "bleiekrigen"!

Anbefalte innlegg

Jeg har fortsatt ca 100 pakker liggende, og tror faktisk jeg har spart mye på dette, både med tanke på totalsummen, men også med tanke på at jeg slipper å ha bleier på månedsbudsjettet.

Har 5 barn jeg da, hvorav 3-4 bruker bleier (de eldste på natt, minste hele tiden).

Fortsetter under...

Haha, ja, det må ta en god del plass... :P Er også en liten hamster, men akkurat så mange bleiepakker hadde jeg kanskje ikke hamstret. Hvor mange bleiepaker kjøpte du? Hvor dyrt ble det?

Heisann, 22:53..

Jeg hamstra bleiepakkene over flere kjøp, husker en tid var det satt opp en plakat hos kiwi, hvor det sto man max kunne handle 4 pakker ad gangen, men like før jul var det ingen plakat, så jeg fylte flere handlevogner, gikk ut og stappa bagasjerommet fullt.. Dette gjorde jeg flere ganger.. Lurer på at prisen per pakke lå på 12,5, kan dette stemme? Billigbleiene lå på 5 kr per pakke.. Husker jeg hadde godt over 100 pakker :-) Har ikke hatt opptelling på en stund nå, hehe.. Tror jeg sparer mye på denne hamstringen ja:-) Håpet er å ha bleier nok til minste, som nå er 5 mdr:-)

Ja når du har så mange bleiebarn vil jeg tro du sparer på det! Jeg kjøpte desverre ingenting ekstra da, har 3 bleiebarn, to eldste bruker kun natt. Har egentlig plass til å lagre 1000 pakker om jeg vil :P Men nå bruker vi bare 150kr på bleier i mnd så det er ikke den største utgiften;) Men blir det ny bleiekrig skal jeg kjøpe så minste har noen år!

Annonse

Regnet litt - det betyr at du regner med at de 4 yngste skal bruke bleier i 160 dager til hver seg i gjennomsnitt? Og det til tross for at du hadde 5 barn også for et år siden? Den minste må jo nå da være ca et år gammel.

Du må ha mange veeeldig små barn eller bleieslutt sent....

Har du forresten regnet på hva du har tapt i renteinntekter på den summen du har brukt? Og hvordan i alle dager vet du at du har bleier i nøyaktig riktig størrelse?

heisann, 10:01!

minste barn var ikke født enda da jeg hamstret bleiene, og det er selvfølgelig ikke slik at jeg kunne forutse hvor mange pakker av hver str akkurat dette barnet trenger, men sånn ca vet jeg jo. Har kommet til str 4 nå, og innser at bleietruser ikke var det beste valget for en 5 mdr gammel baby, hehe.. Kjøpte vanlige bleier også da, så det blir uansett greit. Hittil har jeg kun noen 1 eller 2 er bleiepakker til overs , de kan jo barna bruke på dukkene!

De tre eldste barna brukte kun bleier om natta, og jeg visste at største str var det de brukte, og da fantes det ikke noe større! Nå har ene store blitt tørr på natta, en har fått bleier på blåresept pga alder, og en bruker fortsatt de største liberobleiene.

La oss si jeg kjøpte 130 pakker bleier under "krigen", 12,5 kr per pakke. Totalt 1625 kr.

Jeg vet ikke helt hva bleiene koster nå, men 40-50 kr ligger vel en pakke på? Dvs jeg i dag måtte betalt mellom 5200-6500 for tilsvarende mengde bleier, alt etter dagens bleiepris (40-50 kr)? Tror ikke vi kan snakke tapte renter..

HI

Er dokke misunelig for at ho har kjøpt 100 bleiepakker ?

Kva i alle dager kva dib/bim damer henger seg opp i. Jeg driter i kor mange bleiepakker ho har, tenker heller på meg sjølv enn kva dei 100 leiepakkene.Og detta er hennes problem eller er det dokkes problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...