Gå til innhold

Sjekke feberen på natta eller la han sove i fred?!

Anbefalte innlegg

Gutten vår la seg med nærmere 40 i feber. Fikk gitt han paracet og den gikk noe ned (38,4 sist jeg sjekket). Nå har han sovet godt noen timer.

Burde jeg sjekke feberen hans før jeg legger meg/iløpet av natta?

Har ikke gjort det ved feber før, men er litt usikker da den var såpass høy. Må også nevnes at han var i ganske god form(trøtt, men i godt humør) til tross for feberen og at han kun har en liten forkjølelse ved siden av.

Fortsetter under...

jeg ville absolutt ha sjekket feberen hans i løpet av natten. Hvor gammel er han?

Jeg har en liten en på 2 år og ved høy feber så sover han alltid sammen med en av oss. Han har hatt feberkramper to ganger i sitt liv og blitt hentet av ambulanse begge gangene. Feber skal man ikke kimse av.....

NB! Ikke jeg som er hysterisk, men sykehuset har prentet dette godt inn med oss. Små barn og høy feber skal "overvåkes" om natten i form av at man sjekker dem....

Gutten er 2,5år gammel.

Skal kjenne på han, kjennes han varm ut måler jeg temp, hvis ikke lar jeg han få sove i fred :)

Jeg er også redd for feberkramper, selv om vi aldri har opplevd det på noen av våre. Men nå har vi i grunn vært skånet for det meste av sykdom *bank i bordet*

hi

Annonse

Sjekket han nå og siden han var litt halvvåken tok jeg temp i øret (vet den er unøyaktig, men den gir en indikasjon). Den vist 36,9, så da tror jeg i grunn jeg skal la ham sove i fred resten av natta. Er over 4 timer siden han fikk stikkpillen... Må da være greit det?!

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...