Gå til innhold

Ettåringen er avhengig av melk i sengen for å sovne.

Anbefalte innlegg

Er det veldig skadelig for tennene? Vi pusser tenner når vi steller for kvelden, men så får hun ikke sove før hun har fått flasken i sengen. Tro meg vi har prøvd uten.

Kan noen berolige meg og si at det ikke er så ille?

Fortsetter under...

Det er ille å jeg hadde avvent fort som fy! Barnets tenner ligger da å bader i sukker hele natta. Ikke bra.

Vet det er vanskelig å avvenne, men det må jo til. Enten nå eller senere. Heller nå vil jeg tro. Jeg trodde aldri det skulle gå, men etter en liten uke gikk det seg til.

Kommer an på hvor lenge du har tenkt å fortsette med å gi henne melk. Innen et år så ville jeg ha sluttet med det, for flaske på kvelden er egentlig en dårlig uvane og ikke noe bra for tennene i lengden. Et godt alternativ er å gi henne vann på flasken.

Jeg avvente min gutt når han var 7- 8 mnd. Da fikk han såpass mye mat på dagtid at han ikke trengte den flasken om natten. Jeg har forresten aldri gitt han flaske til kos i senga. Men vi avvente på natta. Da byttet vi ut med vann. Det ville han jo ikke ha. Så da var det bare å være på rommet, roe ned og bysse barnet i søvn igjen. Han våknet jo til faste tider noen netter, men etter en liten uke sov han natta gjennom uten å våkne for å spise.

De fleste sliter jo med avnninger av alle slag, men det går jo etter litt tid.

Jeg ville ikke gjort som anonym 22.17 skriver. Melk er absolutt ikke bra for tennene. Flaske er også en uting.

Du har sikkert forsøkt, men ta kosetiden før tannpuss? Ta på pysj, roe ned, få flasken. Så pusse og i seng. Evt. bytte ut melken med vann, hvis barnet må ha noe i sengen.

Sier det ikke for å være "slem", men jeg har jobbet på tannlegekontor i mange år, å har snakket med tannlegen om dette mange ganger. Det er ikke bra. Selv om selvfølelig ikke alle får hull. Tennene har fortsatt ikke godt av det.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...