Gå til innhold

Mannen min er utenlandsk og har kun på bodd i Norge i litt under 1 år. Mulighet for oss å få boliglån sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har jo ikke noe betalingsevne/kredittverdighet som en kan gå tilbake å sjekke. Men han har fast fulltidsjobb. Vil det holde å fremlegge lønnslipper? Eller må de ta kredittsjekk på han? I såfall, noen som vet hvor lenge/m,ange år det tar før man har mulighet for boliglån/sjekke betalingsevne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innlegget hører kanskje ikke til her på 3.trim, men jeg liker meg best på dette forumet :)

Skrevet

Hei, jeg og min utenlandske samboer kjøpte bolig sammen i vinter, han hadde da bodd her litt over ett år. Han la fram lønnsslipper fra siste måneder, og det var aldri snakk om at det var noe problem (så lenge han har full jobb i Norge er han jo medlem av folketrygden og har personnummer, det er viktigere, tror jeg). Lykke til med boligkjøp - og med livet med barn i en familie med flere nasjonaliteter..

Skrevet

Mannen min er fra Australia og jeg hadde ikke bodd i Norge på 3 år. Men vi fikk boliglån det første året i Norge. Nå var mine foreldre kausjonister og det var den eneste muligheten vi hadde til å få lån. Vi hadde også en stabil inntekt (viste lønnslipper) da vi søke om lån,og ingen kreditt historie. Vi giftet oss også etter huset var kjøpt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...