Gå til innhold

Når begynner man å "spise for to"?

Anbefalte innlegg

Jeg har merket økende appetitt den siste uken. Er mye oftere sulten nå enn tidligere, samtidig som magen har vokst masse i det siste. Ja, faktisk så jeg kjenner at huden svir litt foran på magen. Jeg er i uke 25. Er det flere som har det sånn?

Fortsetter under...

Hm.. Man må vel ikke nødvenigvis få økt appetitt. Er i uke 25 selv og merker ikke noe forskejll. Gjorde ikke detmhele forrige svangerskap heller, men når baby er ute og amming er igang, da snakker man økt matlyst:) man skal ikke spise for to, men tenke over hva man spiser pga baby.. :)

hei :)

Jeg har merket økende appetitt i de siste ukene, er veldig sulten om morran, og spiser mange ganger om dagen også. det er viktig å spise sunt, og tenke både på seg selv og bebisen :))

nyt maten og kos dere med appetitte jenterrrrrrrrrr :)))

Hi,hi denne sulten har jeg hatt siden uke 5 i svangerskapet. Her har det gått i vanlige måltider + mellommåltider som knaskegulrøtter, epler og smoodie. Har ikke gått opp enda heller, så på meg virker det som om jeg nå spiser mindre til måltidene nettopp fordi jeg har lagt til mellommåltidene ;) Så prøv å velge sunne matvarer, som også metter ;) Men må si jeg er grådig lei knaskegulrøtter nå ;)

Her svinger det litt hvor sulten jeg er. Hadde en periode rundt uke 15, tror jeg, og nå er jeg litt mer sulten enn jeg var forrige uke. Er nå i uke 21. Har ikke "spist for to", og gjorde det ikke forrige gang heller. Henger meg bare litt for mye opp i at jeg går opp i kilo, dessverre. Spiser sunt og godt, men kroppen min går i et skikkelig sparemodus (har ikke så mye å gå på fra før, så det er sikkert derfor) og hver brødskive sitter som støpt ;-) Smo de andre sier: Velg sunne matvarer og spis når du er sulten og ikke gjør som meg som går på vekta hver dag :-S

Jeg er sulten konstant. Fikk det etter at kvalmen ga seg. De sier at man ikke skal spise mer enn en brødskive og et glass melk mer enn det man gjorde før. Jeg syns det er vanskelig å spise mindre og oftere... Det er vel sånn jeg legger på meg, tror jeg;)

Annonse

jeg får i meg frokost og middag... eller så er jeg stort sett ikke sulten. Jeg har dårlig matlyst og ikke alltid noe smaker noe særlig. Men jeg er litt stor fra før, så det gjør ikke noe hehe. men blir jeg sulten, så tar jeg frukt eller yoghurt =) Tror ikke man trënger å starte med å spise for to. Bare å høre på kroppen =)

Du skal ikke spise for to. Dessverre er veldig mange veldig sultne i perioder i svangerskapet, og da er det viktig å tenke på hva man putter inn mer enn mengden.

Teoretisk sett trenger du ikke mer ekstra enn en brødskive som det står over her, men er du konstant sulten så gå for all del ikke å sult deg, men putt heller inn noe sunt som metter lenger.

Jeg har spist for både 2 eller 3 siden uke 5-6...kroppen skriker etter mat konstant nesten, og jeg synes ikke dette er tiden for å sulte. spiser nok mer enn jeg trenger i teorien, og legger også på meg deretter, men akkurat det bryr jeg meg ikke om, så lenge det er næringsrik mat jeg spiser.

Altså jeg mente ikke å bokstavelig spise for to, derfor i gåsetegn. Jeg bare lurte på om det er flere som har merket økende appetitt ettersom magen vokser. Selvfølgelig spiser jeg sunt. Er heldig sånn egentlig for frukt og grønt er det jeg har mest lyst også. Sjokolade, brus og usunn mat frister faktisk ikke i det hele tatt :)

Heihei! er i uke 22 og merket for 3 uker siden at jeg var mer sulten enn vanlig til frokost og lunsj, og jeg trenger mellommåltider. På kvelden er appetitten som vanlig. For eks har to knekkebrød blitt til 2 skiver og en frukt, en salat eller en liten skål suppe til lunsj har blitt til salat og frukt og to skiver et par timer etterpå ;) Det er da vel naturlig at man spiser litt mer halveis i svangerskapet. Jeg har gått opp 3 kg og kontrollert så langt, så synes det virker som jeg trenger maten også.

Jeg tenker at man skal spise så man er passe mett og gjerne legge inn frukt og grønt som mellommåltid, og ikke være redd for å spise ofte på dagtid når man er mest aktiv. Etter trening eller på kvelden kan man liksom roe ned spisinga , og heller legge vekt på å slappe av ;)

Nyt mat og god drikke og nyt graviditeten! Det er jammen et privilegium <3

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...