Blomstermor Skrevet 22. september 2011 #1 Skrevet 22. september 2011 Hei alle sammen. Jeg lurer på når dere legger deres 2-3mnder gamle baby? Vet liksom ikke hva som er vanlig, men vi legger sønnen vår mellom 19.00 og 20.00. Stemmer det at "målet" er at babyen skal være i seng 19.00?
Gidder ikke! Skrevet 22. september 2011 #2 Skrevet 22. september 2011 Dette har jeg prøvd å styre litt, men det har så langt ikke vært noe vits i. Fram til hun sovner for natta mellom 23-01, er det kortere lurer på kvelden og ikke snakk om å legge seg for natta. Ganske slitsom for meg som er litt A menneske og gjerne skulle lagt meg kl 22. Men, satser på at det ikke varer evig;)
Gjest Madolyn Skrevet 22. september 2011 #3 Skrevet 22. september 2011 Her var det også umulig å styre. La oss sånn mellom kl 22:30-23:30 frem til han var 3 mnd, og litt mer mottakelig for kveldsrutiner. Trur ikke kveldstid kl 19 er standard for babyer som er 8-12 uker gamle med mindre de har et veldig godt sovehjerte og er lette å styres inn i rutiner som er behagelige for foreldrene. Når de blir 6-7-8-9 mnd, og spiser 3-4 måltider fast føde per dag, er det nok mer normalt med leggetid kl 19-19:30 og 5 t + med sammenhengende nattesøvn.
lille frø, mor til to Skrevet 22. september 2011 #4 Skrevet 22. september 2011 Wow legge de for natta? Hvordan klarer dere det? Vesla her på 5 uker ammes i ett kjør. Jeg er våken om natten ca 4-5 ganger. Sover maks 4 timer tilsammen i løpet av en natt. Slik var det med storesøster og.
Gjest Madolyn Skrevet 22. september 2011 #5 Skrevet 22. september 2011 lille frø, mor til 2: ja det var jo mer snakk om at fra kl 2330-08 så lå vi i senga i et mørkt soverom og puppa, og fra kl 08-2330 så var vi i stua/på kjøkkenet i dagslys og puppa Hehe... Fikk vel 2-3 t søvn per natt første måneden, og rundt 2 + 2 + 2 timer søvn per natt fra han var 1-3,5 mnd.
SuperMoM <3 Skrevet 22. september 2011 #6 Skrevet 22. september 2011 19.00 Og de sover til 07.30/09.00..
Gjest Madolyn Skrevet 23. september 2011 #7 Skrevet 23. september 2011 Jolene: åååå vil også haaa sooovebaby........ <3 håper du vet hvor utrulig heldig du er!
Tia79 - ♥prinsesse♥ 23.07.11 Skrevet 23. september 2011 #8 Skrevet 23. september 2011 Snuppa mi på 9 uker er tydelig trøtt rundt 20.00 de fleste dagene. Av og til sovner hun da og av og til seinere. Med andre ord: vi har ingen leggerutine enda. Ser fram til det er etablert, men tenker at hun er liten enda og at det kommer tidsnok. Hun har likevel på en måte laget sin egen lille rutine, og hun våkner som regel alltid for mat rundt 6.30-7.30. D kommer litt an på når hun sovner. Jeg vet også at i 95% av tilfellene der hun sovner rundt 22.30 så sover hun natta igjennom. Men i går glimtet hun virkelig til og sovnet klokka 20.00 og våknet ikke før 4.30 for en liten skvett melk før hun sov til 7.00. Da fikk hun den andre puppen og sov til 9.00. D lengste hun har sovet i strekk er 9 timer. Men, nå skal d sies at jeg har fått et "sovedyr" i hus. Snuppa har sovet 5-6 timer pr.natt siden fødsel. Hun sover mye, finner søvnen godt på dagtid, kan bruke et par timer på kvelden, men når hun sovner godt så sover hun lenge. Jeg vet også at jeg er veldig heldig som har ei som sover (gråter også veldig lite) og jeg beundrer den tålmodigheten dere, som har babyer som sover lite, har. Dere gjør en kjempejobb! Samboeren min og jeg får mange kommentarer om at snuppa har skjemt oss bort og at vi har en for snill baby. Ja, kanskje har vi det, men så har vi jammen brukt over fire år på å få henne også, etter prøving, utredning og ivf-forsøk. Snuppa ble til på 3.forsøk. Sporet litt av her, men har et mål at hun legger seg i sjutida når hun er ca 3mndr. Må også nevne at hun sover i vogna på kvelden og så bærer vi henne over i senga eller tar med vognbagen på soverommet.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 23. september 2011 #9 Skrevet 23. september 2011 Tulla her styrte det selv. Vi har ikke bestemt at hun skal legge seg til et visst tidspunkt, men rundt 2mnd sovnet hun rundt kl19 i stua og uansett når vi prøvde å vekke henne etter det (alt fra 20 til midnatt) så var hun så godt som umulig å vekke. Så da ble det til at vi begynte å gi "kveldsmat" en gang mellom kl 18 og 19, og deretter la vi henne. Så fra 2mnd har hun lagt seg mellom 18.30 og 19.30... Nå er hun veldig straks 3 mnd og det fungerer fortsatt veldig greit. Er noen ganger litt mer urolig på kvelden, men da er hun bare ute i stua med oss fram til vi merker at hun er trøtt og klar for å sove. Hun sovner veldig greit alene i senga si og våkner da for mat en gang om natta og er klar for morgen mellom 05.30 og 07... Våkner hun 05.30 kan hun godt ligge i senga og få smokken en halvtimes tid og kanskje sovne en liten lur igjen, men tydeligvis et A-menneske slik som brødrene sine;) I motsetning til foreldrene som er B-mennesker:P
1frafør_1påvei Skrevet 23. september 2011 #10 Skrevet 23. september 2011 Har prøvd å legge gutten vår på 2 mnd, men det er helt umulig. Han sovner kun når han er trøtt og vil sove. Er trøtt rundt 19, hjelper han i søvn da, men sover bare 1 time. Så er han våken til rundt ca 22, og tar som regel kvelden. Natten hans er 3-4t + 1-2 t. Kaaanskje jeg klarer å få han til å sove ytterligere 1-1,5t med smokk. Gleeeder meg til han blir mottakelig for rutiner og vil sove lengre!
spiro Skrevet 23. september 2011 #11 Skrevet 23. september 2011 Frøkna her legges rundt 18.30-19.00. Sovner stortsett av seg selv. Pleier å sove til 04.00. 05.00 før hun vil ha mat og sover videre til rundt 07.00. Veldig fornøyd med nattesøvnen. Det er værre med dagsøvnen;oP
PetitAnge Skrevet 29. september 2011 #12 Skrevet 29. september 2011 De første ukene var jenta oppe med oss til vi la oss, kl 23-00. Ved fem uker begynte vi å legge henne i egen seng når hun sovna, rundt kl 21.30-22. Nå nylig (3,5 mnd) har hun plutselig begynt å bli trøtt mye tidligere, og legges ca kl 20! Men vi har ikke styrt leggetiden hennes i noe særlig grad, hun har egentlig tilpasset dette selv.. Grei unge!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå