Gå til innhold

Jammen så sov da!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal det være så forbanna vanskelig å bare sove?!

I går var en helveteskveld og nå er vi på'n igjen virker det som. Sover greit på dagen, noen dager kun korte lurer, men som regel en lang lur ihvertfall.

Så kommer kvelden, hun bysses og trilles og i det hele tatt, vi gjør alt for å få henne til å sove med jevne mellomrom, men neida, om hun sovner er det fra 2-20 min, og enden på visa er en vanvittig overtrøtt unge som hyler og skriker de siste timene før hun tilslutt tar natta.

Åååååå!!! Jeg blir så sliten!

Sukk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er 2,5 mnd. Er ikke greit å vite, men det virker ikke som det er vondt noe sted, magen ble fin med minifom og manuellterapeut har behandlet litt stivnet på den ene siden av nakken, men det skal ikke plage henne nå.

Det virker bare som om hun rett og slett nekter å sove. Selvfølgelig er det ikke sånn, det er jo sikkert en grunn, men hva da?!

Kan du ikke bare sove da, så slipper du å bli så overtrøtt, liksom.

Hehe.

Skrevet

Hei hei.

Det høres ut som min hverdag det du beskriver. Jeg har en datter på nå 6 mnd og nattesøvn er noe jeg ikke har. Frem til hun var 4 mnd hadde hun kolikk. Det var en helt grusom periode, men når det gav seg ble ting litt bedre. Men kolikk perioden besto av å gjøre alt for å få den ungen til å sove, byssing, vugging, trilling i vogn, ligge i samme seng som oss, pakke ungen inn som en nyfødt, kjøre bil ja alt. Vi prøvde miniform også, men hadde ingen virkning på henne.

Hun hadde en strekke i nakke og rygg etter fødsel, så vi gikk til kiropraktor og fysio, dette ble da fikset, men det viste ingen bedring på søvn problemene hennes. Hun våknet og våkner veldig lett og er vanskelig å få til å sove igjen:(.

Ide siste 2 mnd har nettene bestått av 3-4 timer søvn totalt for meg og jeg holder på å gå på veggen. Hun våkner og bare hyler og skriker. Har netter som jeg er oppe 3 timer, for hun nekter å sove igjen.

For oss hjelp det heller ikke noe på at hun begynte med fast føde.

Jeg har desverre ingen råd for jeg er på jakt etter en oppskrift selv, hehe.

Det å ikek få sove er en tortur, jeg hater det, hehe. Til onsdag skal vi til homopat, nå er jeg desperat etter å få nettene tilbake til nogenlunde normalt. Skla også til helsestasjon for å sjekke ørene hennes, om det kan være noe væske som er der og plager henne.

Jeg merker jeg blir irritert og misunnelig på de som har barn som sover hele natten uten noen problemer.hehe.

Ønsker deg masse lykke til videre, kommer du over miraklkuren så si ifra:)

Skrevet

Ammer du eller får hun flaske?

Kanskje hun trenger litt mer mat om kvelden, enn det hun får idag?

Min mini er 3 mndr (faktisk IDAG!) og har ikke slike skriketokter nå om dagen, men han hadde en kort periode hvor tiden fra klokka 17-18 et sted og frem til sovetid (20-21) var små helveter, hvor ingenting hjalp...men jeg kan ikke klage over nattesøvnen, for han har sovet stort sett hele netter den siste måneden! :)

Jeg gikk opp litt i melkemengde pr måltid (han får bare flaske) og deretter var det iorden. Så det kan være verdt et forsøk.

Lykke til og hold ut! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...