Anonym bruker Skrevet 22. september 2011 #1 Skrevet 22. september 2011 Jeg har en bestemt, veldig bestemt liten herremann i hus. Får han ikke gjøre det han vil, så skriker han, slår, dunker hodet, og spreller som en villmann. Idag trasset han på butikken. Fikk ikke lov til å kaste bokser med div innhold overalt, og ble helt gal som vanlig. Først sa jeg rolig og enkelt at han ikke fikk rote med eskene i butikken. Da måtte jeg bære han. Han rotet selvsagt mer, og jeg måtte bære han. Da skriker han, og spreller som bare det. Og jeg måtte jo bare gå med han sånn. Fikk noen blikk for å si det slik. Men hva skulle jeg gjort da? Kjefting funker ikke, nei funker ikke. Setter jeg han i vogna begynner han å hylgrine. Hver gang han gjør noe slikt så gjør jeg det på samme måte som over, snakker rolig til han, og fjerner han fra situasjonen. Men det funker jo ikke alltid. Han får jo selvsagt høre et bestemt nei, og da. Kommer jo helt an på hva han gjør. Avledning funker ikke..
Anonym bruker Skrevet 22. september 2011 #2 Skrevet 22. september 2011 Når vi er i butikken, må han sitte i handlevogna. Vi gir ham en skalk fra brødskjæringsmaskinen, så blir det stille. Har en liten hissigpropp jeg også, og jeg skjemer han nok litt bort. Det han lir mest sinna for, er hvis jeg ikke bærer ham rundt..... Ignorerer halvparten av tiden, og plukker han opp halvparten av tiden.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2011 #3 Skrevet 22. september 2011 Skalk fra brødskjæringsmaskina er favoritten her også;-)
Anonym bruker Skrevet 23. september 2011 #4 Skrevet 23. september 2011 Det kan være vanskelig for de små å forholde seg til beskjeder om "ikke å gjøre ..." Det er lettere hvis du gir han et alternativ, altså foreslår hva han skal gjøre. I butikken kan det feks være å plukke varer ut av hyllene når du sier dere skal ha den varen. På den måten prøver vi å komme poden i forkjøpet i de fleste situasjoner med å finne på aktiviteter som er artige og får han til å glemme det andre han først holdt på med. Det samme gjelder her hjemme. Gjør han noe han ikke skal, forsøker jeg å foreslå noe annet som jeg overbeviser han om at er mye artigere. Funker her i hvert fall. Kan jo prøves.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå