novembergutten:) Skrevet 22. september 2011 #1 Skrevet 22. september 2011 "må" bare dele dette med dere.. Sambo har en guttedrøm, 1 gang i livet mulighet som det heter på norsk.. Han skal på et verdenskjent båtrace i key west i Florida i november.. avreise 7, hjemme igjen 16.. Termin er 25, vi er litt "vågale" da eller???:-P han vil være med på fødsel, jeg MÅ bare ha han med på fødsel.. Jess, be for meg/oss eller noe damer:-/ tvitvi..dette MÅ bare gå i boks, håpe naturen følger terminklokken som er gitt i mitt svangerskap....
Skrømti Skrevet 22. september 2011 #2 Skrevet 22. september 2011 Huff, ja, ikke lett det der! En sjanse vil jeg jo si det er, men det kan jo veldig gjerne gå bra. Om dere begge er innstilte på at det kan skje før, og er enige i avgjørelsen om at han drar så kan ikke jeg se noe galt i det! Men om det skulle skje når han er borte;har du noen reserveperson som kan være med deg?
novembergutten:) Skrevet 22. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2011 Vi håper egentlig på at han kommer rett før han drar :-P egoistisk???:-S Jeg bor 22 mil unna søk min familie, jeg bor på Sørlandet, de østlandet.. Har svigermor, og et par venninner, men kjenner at jeg får litt "angst" av å ha med de på føden:-| Vi er enige om at han drar, dette er hans store guttedrøm, og uner han reisen:) Jeg kan alltids ta det igjen, med å gjøre noe jeg har lyst til engang:) måtte bare dele denne jenter...
m*78 Skrevet 23. september 2011 #4 Skrevet 23. september 2011 Hei. Jeg har 3 barn, mannen min har kun vært med på fødsel nr. 2, pga. veldig lang reiseavstand rakk han ikke første fødsel, 3 fødsel var han hjemme med de to største. Nå bor vi bare 10 min. unna sykehuset, så satser på å få barnevakt og at han kan være med denne gangen. Har heller ikke hatt med meg noen andre på fødselene, kun meg, jordmødre og barnepleiere. Har følt meg supergodt ivaretatt, ingen problem å føde uten min mann tilstede. Men håper jo at han kan få være med å dele denne fantastiske opplevelsen med meg denne gangen :-) Så om det skulle skje at fødselen starter når han er borte, så kommer du til å klare deg fint alikevel! Men håper det holder, vil være trist om han går glipp av fødselen. Lykke til :-)
vi3 Skrevet 23. september 2011 #5 Skrevet 23. september 2011 Dere har litt av et dilemma..Skjønner at det kan være vanskelig å ta den "rette" avgjørelsen Derimot vet man jo ikke om fødselen blir en engangshendelse, det vil på en måte være en engangshendelse for denne babyen. Samtidig er det jo ikke bra om dette fører til stress for deg... Man ønsker vel at mannen selv skal være "der" at det er hannes eget ønske om å prioritere fødselen.
30kg opp, 2,5kg baby ut.. Skrevet 23. september 2011 #6 Skrevet 23. september 2011 jeg ville blitt dypt såret hvis mannen prioriterte å jakte en guttedrøm, fremfor å være der under fødselen. Det er ingenting som knytter en nærmere enn den opplevelsen, og da velge å reise for så å risikere at den man elsker skal gå gjennom noe sånt alene....rister på hodet*. Sikkert ikke det du ville høre, beklager.
lol:-) Skrevet 23. september 2011 #7 Skrevet 23. september 2011 Ser jo ut som om dere er enige at han skal dra, så da håper jeg for deres skyld at barnet kommer før, eller etter:) Skulle det skje at barnet kommer mens han er bortreist, så går det nok bra det også. Nå er ikke jeg en person som trenger mannen under en fødsel heller da, hyggelig om hen er med, men det får være opp til han. Det er jo etterpå det er viktig at begge er tilstede:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå