Gå til innhold

Hvordan få henne til å ta flaske med mm??

Anbefalte innlegg

har en datter på snart 6 mnd.... hun tok flaske i starten, men nå vil hun ikke..... hun liker ikke smokk heller men det er igrunnen helt fint :) Nå er det sånn at jeg har fullammet hele veien, og skal fortsette å amme, men ønsker å kunne pumpe meg slik at jeg kan være borte noen timer fra henne..... Vi har kun prøvd i noen dager nå og da kun etter 6 på kvelden... er dte kanskje lurere å la henne prøve flaske på dagen når hun er skikkelig sulten? hun tygger liksom på tuten...hehe... hun har også begynt å spise grøyt til kvelds men da drikker hun vann rett fra en kopp.. uten tut osv...

Noen som har noen gode tips til hvordan hun kan like flaske? :)

Fortsetter under...

Det er sikkert lurt å prøve på et tidspunkt der hun ikke er så trøtt og sliten iallfall. Det er også lurt at far eller noen andre enn mor prøver, siden mamma=pupp.

Når hun er snart 6 mnd så burde hun også fint klare å drikke av tutkopp. Ofte er det like greit å gå rett på det for såpass store barn, særlig når de skal ha melk bare innimellom. Start gjerne med en kopp med vann i badekaret om kvelden for å trene og leke.

det er sant... hun drikker av vanlig kopp når hun spiser grøt.. jeg fyller bare litt og litt i koppen, og det går superbra! egentlig er det greit å slippe tåteflaske ja, men mister hun ikke da litt av kosen? tenker på kvelden, hvis jeg er borte noen timer og far skal legge...... hun drikker fint av tutekopp også om dagen...

jeg kan jo prøve å gi henne melk som jeg har pumpet med tutekopp... men aner ikke hvor mye hun skal drikke til hvert måltid? Hva er "vanlig" ?

Hun kan jo få tutkopp i armkroken også? Mannen min pleier lese bok for jenta vår (18 mnd) før leggetid, og hun sovner nesten med smokken i munnen når jeg ikke er der, så løfter han henne over i senga. Mamma pleier synge for henne mens hun har henne på fanget.

Veldig varierende hvor mye de drikker pr måltid. Spebarn (som ikke har begynt med fast føde) bør som tommelfingerregel ha ca 15% av kroppsvekta pr dag, men barn som får fast føde drikker som regel litt mindre melk i forhold til egen vekt - de fleste drikker under 1 liter melk om dagen uansett kroppsvekt. Fordel dette på antallet amminger pr dag, så har du kanskje en slags pekepinn. Husk at det varierer mye over døgnet hvor mye de vil drikke også. MEN både flaskebarn og ammebarn skal få så mye de selv vil!

takk for svar:) vi prøvde igår og idag med tommy tipee flaske og det gikk ok, hun biter men får i seg mat ihvertfall:) hehe hun sutter litt innimellom, så det kan jo være hun gjør det mer for hver dag vi prøver... uansett skal far få gi henne melk på ettermiddagen eller kvelden:) enten det blir tutekopp eller flaske.. jeg orker ikke å bruke masse tid bare for at hun skal ta flaske en liten periode, det blir bare slitsomt for meg og henne:) tutekopp er og fint! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...