Gå til innhold

helsesekretærer, hva har dere i timelønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har byttet jobb nå, fra ett privat legekontor til ett annet. Og har gått ned 16 kr timen i lønn :( sjefen påstår hun betaler etter tariffen. men hva er vanlig timelønn? årsinntekt sier meg ikke så mye når jeg ikke har 100 % stilling.

Skrevet

Du kan jo bare regne ut årsinntekten ut ifra din stillingsprosent:)

Jeg vet ikke hva tariffen er, men forrige jobb jeg hadde, riktignok som legesekretær, hadde jeg 300.000 i 100% stilling. Dette skal ifølge dinside utgjøre 159 kr timen. Dette er vel to-tre år siden. Nå jobber jeg med noe annet som heldigvis gir en del bedre lønn. Helsesekretærer er etter min mening veldig dårlig betalt ut fra arbeidsmengde og ansvar.

Skrevet

Jeg jobber litt i rykk og napp som vikar, har ikke noe fast stillingsprosent. Har sendt mail til helsesekretær forbundet. Tror ikke min nye sjef lurer meg, men vil gjerne vite helt sikkert. Enig i at lønnen står dårlig i samsvar med ansvaret vi har..men.. Jeg har prøvd flere forskjellige ting, og jeg syns ikke jeg kan ha noe bedre jobb. Stortrives :)

Skrevet

Jeg jobber som tannhelsesekretær, å jeg tror de to yrkene har ganske lik tariff. Jeg har 158,5 kr. i timen med autorisasjon. Jeg har snart jobbet 4 år, å etter 4 år så stiger vi jo litt (bare 2000 kr. året da, så det utgjør vel ikke så mye på timelønna).

Så det spørs jo hvor lenge du har jobbet å. Etter 10 år stiger vi en del.

Skrevet

hei

ja jeg tror de to yrkene har samme satser. har jobbet som helsesekretær i litt over 3 år nå. er 12 år siden jeg ble utdannet, men har gått sykepleie høyskolen (og sluttet) så har i 6 år før det jobbet under tittel pleieassistent i hj.spl. Jeg dalte nå fra 160 kr timen til 146,- litt skuffende egentlig.. men koselig plass og fine folk, så vil ikke gå pga det heller..

takk for svar!

Skrevet

Men følger sjefen din satsene da da? Jeg trodde det jeg fikk var mistelønn, å jeg har jo 158,9 i timelønn. Regnet meg hvertfall frem til det nå (om ikke jeg har regnet helt feil).

Her er minstesatsene: http://www.nhsf.no/content.aspx?page=10404

Minstesatsen etter 0 års ansiennitet er 286 200 kr.

Skrevet

Det stod i kontrakten min 146,- etter tariff....

Skrevet

Kan det være at hun har regnet ansinitet på en annen måte?

Jeg jobbet som helsesekretær i 3 år, og hadde vel 132 kr timen, fordi jeg bare fikk 2 års ansinitet for barna. (Var 23 når jeg startet, og hadde da jobbet siden jeg var 15)

Nå har jeg startet i ny jobb, og der får jeg ansinitet for alt jeg har jobbet (inkludert deltidsjobber fra jeg var 18) så jeg har 7 års ansinitet nå og har 152 kr timen. Dog ikke som helsesekretær, da.

Skrevet

Men 286 200 kr. er jo med 0 års ansiennitet.

Jeg har heller ikke fått tatt med at jeg har jobbet som assistent i hjemmesykepleien eller vært hjemme med barn. Er det vanlig å skulle få ta med dette? Eller velger sjefen selv hvor mye man kan få ta med?

Unnskyld HI hvis jeg spør for mye på tråden din..

Skrevet

Med fagarbeiderlønn skal relevant praksis tas med som anseinnitet. Det er ikke sikkert hjemmespl ses som relevant for helsesekretær siden det ikke er to blad fra helt samme trær. Jeg er spl, men får ikke ans for jobbing jeg har gjort som ikke er relevant for praksis. Litt surt siden jeg har noen år bak meg på helt andre områder. Under utdanning gikk jeg som pleieass og da telte all ans, siden det ikke var en fagarbeiderstilling..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...