Gå til innhold

Da vart utredningen ferdig :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

resultat en åpen eggleder og en som var skadet. så ut som en tlf ledning....kun det jeg fikk med meg,

så han anbefalte prøverør....

Grått i flere timer jeg nå.....

sjangen med bare en eggleder er vel ganske så liten.

så hva er ventetia på st,olvavs da???

venter enda på hendvisninga dit....tok dette privat nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg sitter att med kun en eggleder etter en exu i påsken.

Att man kun har en eggleder igjen betyr ikke at man ikke kan bli gravid.

Jeg har fortsatt 70% mulighet til å bli gravid, så gir ikke opp håpet og det må ikke du gjøre heller :-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg ble gravid med en tett og en trang eggleder, så det kan gå veien likevel :-) Dessuten er ikke ivf nederlag heller, det viktigste er resultatet - en deilig baby :-)) Men du har lov til å være litt lei deg i dag... Sender en god og varm klem!

Skrevet

Hei Snuppo.

Jeg skjønner at du ikke har det så bra nå, det er ikke en kjekk melding å få.

Men at du har en eggeleder som er skadet betyr ikke at du IKKE kan bli gravid.

Mange tror at vi har eggløsning på annenhver side når man har mensen, men det er ikke slik det fungerer, det komme an på hvor egget modnes først. De som bare har en eggleder kan ha like gode muligheter for å bli gravid som andre.

Jeg vil bare dele en solskinnshistorie.

Min søster gikk med uppdaget klamydia etter å ha blitt voldtatt som 12åring (IKKE solskinnshistorien).

Denne ble behandlet da hun var 16 år, hun var til en stor utredning, og ble fortalt at hun aldri kunne vente å bli gravid, hun hadde en total skadet eggleder, og en som de anså som så godt som helt tett, pga arrdannelse etter å ha gått med klamydiainfeksjon i mange år.

Eggelederene henne, og livmoren var så å si ødelagt. Det var mange arr på livmoren, og legene så det som umulig at hun skulle bli gravid, og livmoren kunne vanskelig holde på et barn uansett.

Da hun var 17år, ble hun gravid, det var aldri snakk om abort, det var på sett og vis et mirakel..

Gutten ble født i uke 28, livmoren klarte ikke utvide seg mer pga arrdannelser i livmorvevet. I verste fall kunne den ha revnet.

Mange år etterpå, når hun ble gift, ønsket de seg barn, men hun visste, og han visste at det var så godt som umulig, men de skulle prøve kunstig befruktning, for egglederen hennes var blitt verre også.

Da hun kom dit og det ble foretatt UL, viste det seg at hun var gravid, igjen.

Legene skjønte ikke mye.

Dette barnet ble født 2 uker før forventet termin.

Da dette barnet var 1 år, ble hun gravid igjen!

Men hun mistet dette barnet i uke 13.

En stund etter dette, skulle hun til undersøkelse his gynekolgen igjen, og da fikk hun vite at hun var gravid, igjen!

Hun var 26 uker på vei,og hadde ikke ant noen ting.

11 uker etterpå fødte hun en nydelig, frisk jente.

Jeg vil med denne historien, fortelle at det er håp, enten du har to eller en eggleder, til og med om de er tette, kan du kanskje bli gravid.

Skrevet

tusen takk for godr ord og motivasjon., :-) setter jeg mye pris på.

jeg er 31 år, så blir jo liksom ikke yngre.

prøverør er ikke et nederlag,men orker ikke å vente på dette i 1 år liksom. har ikke råd til annet enn å ta det privat.

det skal gå bra, jeg skal ha barn tilsutt.

synes det er dumt man må vente på utrednig i 1 år, for så å få slik beskjed. hadde jo sagt ifra at jeg hadde hatt klamydia 1 gang. tok også abort da jeg var 16 år...

Skrevet

Tror ikke du må vente i 1 år, max. 2 mnd, tenker jeg. Og du er jo ferdig utredet, så tipper du er i gang med behandling +/- årsskiftet :-)

Hvilken gyn hadde du? For du var på Medicus, ikke sant?

PS: Jeg er 34, så 31 er ikke avskrekkende... Trenger i hvert fall ikke få panikk i første halvdel av 30-årene :-)) Dette kommer til å gå så bra!

Skrevet

hadde Terje jeg.(på medicus ja?

hvordan skal jeg gå frem nå da?

vente til jeg får timen min som jeg enda ikke ahr avbestilt på st.olavs for utredning?

eller ringe å si jeg er allerede ferdig utredet og vilha prøverør?

svimte nesten av midt i undersøkelsen jeg, da jeg skulle legge meg på benken hehe

Skrevet

Hehe, kjenner følelsen. Jeg ble skikkelig svimmel og sykesøsteren måtte legge kald klut på panna mi og gi meg et glass vann :-)

Du kan ringe på St. Olavs og snakke med dem, også kan du be Medicus om å sende over journalen din, så tenker jeg det går ganske greit. Krysser fingrene for deg!

Skrevet

skal ringe dem imårra jeg :-)

Skrevet

Lykke til :-))

Skrevet

Tuuusen takk :-)

nå SKAL det bli barn hehe

Skrevet

Hei Snuppo,

Skjønner du er lei deg idag, det har du lov til. Som de skriver de andre her, så er det jo muligheter tross dårlige tilstander, så ikke gi opp håpet. Og man kan få hjelp:)

Jeg er i litt samme situasjon som deg, har prøvd i 1 1/2 nå, men ingen positive tester! Nesten ferdig utredet, og har også mulig litt krøll på den ene egglederen. Skal sjekkes ut i oktober med kikhulsoperasjon. Vi satte oss på venteliste på IVF i juli, (pga lang venteliste), så går vi fohåpentligvis igang før jul med ivf behandling. Blir dette utveien for dere også, så får vi holde sammen;o) Det er kjempe skummelt, men man må ta i mot den hjelpen man kan få.

Skrevet

kan man ikke sjekke venteliste noen steder?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...