Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har slitt over lengre tid med å bli gravid, og bestemte oss for og begynne en utdredning for barneløshet for noen uker siden. Jeg tok innvendig ultralyd og noen blodprøver og fikk vite at alt var fint med meg (fikk beskjed om at der var litt få egg, rundt 4, men at det ikke var noe og beskymre seg for)

Mannen tok sædtest som vi fikk svar på i går. Det var mannen som snakket med gynekologen så han spurte ikke om eksakte verdier. Men han fikk beskjed om at han både hadde få sædceller, og at de fleste sædcellene var deformerte!! (Altså bare noen få friske)

Mannen har vært forskjølet siden påsken, av og på med bihulebetennesle uten og ta antibiotika. Dagen før han tok testen avsluttet han sin første antibiotikakur.

Så spørsmålet mitt er om bihule-betennelse og antibiotikakuren kan ha vært årsaken til så dårlig kvalitet?? Eller er det sannsynlig at mannen fakitsk har så dårlig sædkvalitet?

Han skal ta ny test om 3 mnd for og se utvikling, også var det visst snakk om behandlinger dersom det fortsatt er like dårlig.

Er det noe vi/han kan gjøre nå for å forbedre sædkvalitet?

Spesielt interessert i tips om akupunktur, vitaminer osv.

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...