Jordbæret <3 Skrevet 22. september 2011 #1 Skrevet 22. september 2011 Og så vil han kun ligge på sin høyre siden. Dersom han ligger på rygg eller på venstre siden, strever han veldig og prøver å snu seg. Og det virker som om han synes det er ubehagelig, uten at hann nødvendigvis gråter. Andre som har det sånn? Jeg er litt i tvil om jeg skal ta han til en fysioterapaut eller osteopat. Det er ganske tydelig forskjell på de to sidene, pluss at han er litt skjev i kraniet, noe som jeg oppdaget rett etter fødselen, men legen mente det ville gå over av seg selv, noe det altså ikke har gjort til nå, 2,5 mnd etter fødselen.
ViVenter*15/07/11-Nora* Skrevet 22. september 2011 #2 Skrevet 22. september 2011 Kontakt en fysioterapaut eller kiropraktor! Det hjalp med få behandlinger på vår tulle. I tillegg fåa man en masse bra tips på hvordan man kan jobbe for å få de like bevegelige på begge sider. Det er nemlig ikke bare nakken som blir hengende etter, men hele siden som ikke blir stimulert nok. Lykke til!
min<3 Skrevet 22. september 2011 #3 Skrevet 22. september 2011 min var helt lik din. han begynte også og bli flat bak og på den ene siden av hodet. Tok han med til kiropraktor som har jobbet med han siden han var 9 uker. Han var stive i nakken,nedover ryggen i skuldrene og i bekkenet. Nå er han heldigvis blitt helt fin. Han har fortsatt en favoritt side,men snur seg like godt til begge sider. Kjøpte også pute fra babydorm som hjelper han og finne midtstillingen om natta,den hjelper også mot flatheten i hodet. Kiropraktoren var ganske oppgitt hvorfor de ikke setter mere fokus på dette på hs. for som hun sier,det er jo ikke farlig,men ubehagelig og lett og behandle. Hadde vi hjelp med dette tidligere tror jeg også gutten hadde tatt pupp lettere.
Gjest Madolyn Skrevet 22. september 2011 #4 Skrevet 22. september 2011 Uff a meg, stakkars liten! Dra til manuellterapeut eller kiropraktor så fort som mulig, slik at den lille kan få hjelp med plagene sine.
valkyrien Skrevet 22. september 2011 #5 Skrevet 22. september 2011 Vår gutt var også sånn, bare at han lå med hodet mot venstre. Ta en tur til manuellterapeut, se om det er låsninger eller noe annet fysisk som er galt. Du kan også kjøpe en spesialpute for at hodet skal rette seg. www.barnepute.no Vi kjøpte den til gutten her og han har ble mye bedre fort, hodet er nesten helt normalt nå
Milla20 Skrevet 22. september 2011 #6 Skrevet 22. september 2011 Vi var med kiropraktor med gutten vår, når han var 1 mnd, å det hjalp veldig Han hadde låsninger i nakken, og ble masse bedre etterpå. Men han er litt flat på ene siden, men vi snur bare hodet hans når han sover
Milla20 Skrevet 22. september 2011 #7 Skrevet 22. september 2011 Vi var med kiropraktor med gutten vår, når han var 1 mnd, å det hjalp veldig Han hadde låsninger i nakken, og ble masse bedre etterpå. Men han er litt flat på ene siden, men vi snur bare hodet hans når han sover
Foccacia Skrevet 22. september 2011 #8 Skrevet 22. september 2011 Gutten vår var også sånn, viste seg at han hadde låsninger. Fikk god hjelp av manuell terapeut, og den behandlingen er gratis
LL♥10♥13♥ Skrevet 22. september 2011 #9 Skrevet 22. september 2011 Vesla vår hadde det på samme måte, hadde hodet kun til høyre. Jeg fikk tips av helsesøster at jeg skulle stimulere henne mest mulig fra venstre siden; jeg sto på hennes venstre side når hun var på stellebordet, når hun lekte i babygymmen og alle andre slike situasjoner. Hun ble helt bra uten hjelp fra noen terapeut. Men anbefaler å ta kontakt med en manuellterapeut og jobbe mye selv hjemme:)
Jordbæret <3 Skrevet 26. september 2011 Forfatter #10 Skrevet 26. september 2011 Takk alle sammen. Jeg har bestilt time hos osteopat. Og mens vi venter på den så stimulerer vi han til å snu seg mot venstre. Men jeg ser at det er ubehagelig for han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå