Gå til innhold

Baby i november..skatteklasse 2 og ligningen 2011..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg venter barn i midten av november og blir alene. Vet jeg kan få skatteklasse 2. Men så leste jeg et innlegg fra tidligere hvor det ble sagt at man måtte være obs hvis man gikk fra å være alenemor til å få samboer i f.eks. slutten av året. Dette fordi man da ville bli lignet med samboer for hele det året. Man risikerte altså en stor baksmell.

Vil jeg da få igjen på skatten? Går det den andre veien også på en måte? Kommer jeg til å bli lignet i skatteklasse 2 for hele 2011 og dermed få igjen fordi jeg har brukt skatteklasse 1 hele året?

Takker for svar damer, men er ikke interessert i noen "synsing" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil bli lignet i skatteklasse 2 hele 2011. Skjedde med meg selv når jeg fødte i desember, og fikk en veldig fin sum tilbake påfølgende sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet :) Da får jeg igjen som bare det da !! Er det virkelig mulig å ha så flaks?? Jeg har jo ALDRI flaks :P Hihi, nå ble jeg virkelig glad! Disse pengene skal rett inn på sparekonto til vesla ;)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..tenkte litt.. Jeg har jo hatt samboer tidligere dette året (ble forlatt for ikke så lenge siden.) Men det er vel min status når barnet blir født som blir gjeldende??

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...