Håper_og_tror Skrevet 22. september 2011 #1 Skrevet 22. september 2011 jeg har hatt flere soppinfeksjoner gjennom svangerskapet. har da brukt canesten vagitorie og krem. jeg har da blitt bra, men det tar ikke mange ukene før det er tilbake igjen. utrolig irriterende og frustrerende. har nå fått det tilbake igjen, og jeg vurderer å prøve pevaryl denne gangen. flere som har vært plaget med dette og har erfaringer? er det farlig og ta flere kurer så tett etter hverandre? hva skjer om man har en pågående infeksjon når fødsel setter igang? mange bekymringer her, så setter pris på erfaringer=) skal ta det opp med lege neste uke, men greit å høre fleres erfaringer.
nummer 4 er en spire Skrevet 22. september 2011 #2 Skrevet 22. september 2011 Hadde veldig problemer i 1. svangerskap. Fikk da beskjed at det var kun Canesten jeg kunne bruke. Men det er da 7 år siden, pevaryl har jeg ikke hørt om. Fikk i allefall beskjed om ikke å bruke en pille som var soppdrepende som jeg hadde brukt før , en man spiser altså. Husker ikke hva den het. Tror ikke det er " farlig" å ha en soppinnfeksjon når man føder , men ser for meg at det kan bli ekstra smertefullt. Jeg reagerer på ubleket dopapir av den billige sorten, hvis jeg bruker det får jeg av en eller annen grunn soppinnfeksjon med en gang. Tror du kan bruke Canesten ganske jevnt og trutt , så lenge det er sopp. For det er noe annet du kan ha som gir samme symptomer , ett eller annet med vaginose , eller vagi ett eller annet som det da ikke hjelper å bruke soppmiddel på. Be legen om å sjekke deg så du er sikker på det er sopp i allefall.
Endeligtobarnsmamma Skrevet 22. september 2011 #3 Skrevet 22. september 2011 Det er ikke uvanlig at bakteriefloraen og ph verdien i underlivet blir litt endret i et svangerskap, for noen betyr det økte soppinfeksjoner. Jeg hadde det med førstemann, men fikk beskjed om at dersom jeg ikke var plaget med kløe etc skulle jeg la det være. Det var ikke farlig. Derimot fikk jeg beskjed om å ta en kur med canesten ca to - tre uker før fødsel, fordi dersom jeg hadde sopp inder fødselen kunne dette smitte over på barnet og gi soppinfeksjoner i feks munn, nesre og øyne hos den lille.
kleika Skrevet 22. september 2011 #4 Skrevet 22. september 2011 hei kigged lige inn fra 2 trimester jeg er gravid med nr 3 og i mine 2 tidligere svangeskap hadde jeg store problemer med sopp infeksjon, hos meg var det sex med min mann jeg ikke tålte hver gang fikk vi begge sopp og måtte igjennom 14 dages canesten behandling, veldig slittsomt og være allergisk over for hverandre i 9 mdr :-) så det ser ut til at det kan være noe du sliter med å tåle så en nevne at få henne var det dopapir, fordi ph verdien er anneledes i graviditeten. Heldigvis har jeg ikke haft problemet denne gangen nå venter jeg jente de andre to var gutter så lurer på om det kan ha betydning for meg.
81-Mamma<3<3 Skrevet 22. september 2011 #5 Skrevet 22. september 2011 Jeg hadde mye problemer for noen år siden. Prevaryl depot tabletter fungerte best for meg. Det er en tabl som avgir stoff over flere dager. Men det som kanskje fungerte aller best var å gå mest mulig naken. dropp truse om natta iallefall! og gjerne om dagen også. Bruk f.eks bare en løs joggebukse eller skjørt på dagen. Iallefall når du kan. Og ikke vask deg så mye heller. Bare når det er nødvendig. Disse rådene høres nok litt merkelige ut... Men soppen trives best når det er litt "klamt" miljø. Så luft hjelper! I tillegg så vasker du av den naturlige sure ph-en i underlivet når du vasker deg eller dusjer, og da trives soppen bedre! Du må jo selvfølgelig vaske deg av og til altså, men mange vasker seg ekstra mye når de får sopp, og det er ikke så lurt...
mami07 *fødeklar* Skrevet 22. september 2011 #6 Skrevet 22. september 2011 jeg trodde jeg var plaget med sopp i begynnelsen av dette svangerskapet og skjønte ikke hvorfor kurene ikke funket,og det gjorde ikke legen heller før hun tok en titt på meg nedentil og hun tok en sånn (høres ekkelt ut) luktetest av utfloden min og først da fant hun ut at jeg hadde bakteriell vaginose. når hun sa det til meg så titta jeg bort på henne og spurte,er ikke det sånn som han lukter råtten fisk nedi der? og da fikk jeg til svar at det gjør ikke bestandig det og at det kan ha mye av de samme symtomene som sopp. etter jeg gikk ferdig behandlingen for det (noe som var en krem bare) så har alle plagene mine vært heelt borte,og det er såå deilig )
Tippi 26.11.2011 Skrevet 22. september 2011 #7 Skrevet 22. september 2011 Åja, soppinfeksjonen begynner å bli en gammel ¨venn¨ her. Helt siden jeg var 20 år har jeg hatt et par soppinfeksjoner i året. Hver jul og hver sommer. Flere leger har klødd seg i hodet og konkludert med at jeg bare rett og slett har en overfølsom vagina. Noen får lettere halsbetennelse eller bronkitt, jeg har dette. Så for å prøve å skåne min følsome bakterieflora har jeg lært meg noen knep, som faktisk de siste årene har hjulpet. 1. Aldri bruk string truser! Jeg bruker forevig og alltid nå bare store gode mye bomullstruser. 2. Ikke barber deg nedentil! Hvertfall ikke kjønnsleppene. Det hjelper å ha beskyttende hår der. 3. Prøv å begrense inntaket av gjær og sukker.. faktisk, det hjelper. Sist jeg hadde en soppinfeksjon var i 2009, men nå som jeg er gravid ble det umulig å unngå pga hormonene. Har allerede hatt 2 stk. Når man først har fått soppinfeksjon er det kjempe bra å vaske seg med yoghurt naturell et par ganger om dagen. Melkesyrebakteriene i yoghurten er bra, og det lindrer.
Håper_og_tror Skrevet 22. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 22. september 2011 takk for svar jenter=) det med yougurt har jeg ikke hørt før, kansje verd å prøve! =) hvis denne behandlingen ikke virker skal jeg be om å bli undersøkt av legen. kan jo være bakteriell vaginose selv om jeg ikke har de klassiske symptomene på det. vertfall irriterende med denne kløen=/
mami07 *fødeklar* Skrevet 22. september 2011 #9 Skrevet 22. september 2011 jeg hadde heller ikke de klssiske symptomene på bv og fikk seriøst bakoversveis når hu legen sa det for jeg trodde jo at man da også hadde den der lukta,men nei tydeligvis så er ikke det likt hos alle det heller
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 23. september 2011 #10 Skrevet 23. september 2011 Jeg har hatt det konstant siden jeg var ett par mnd på vei. Jeg blir gal!!!! Det var ikke sånn med førstemann. Nå går jeg rundt med nesten konstant kløe og svie, og mannen stakkars får jo knapt kjøtt på staken. Jeg er så sår og tørr på huden, og jeg har masse utflod. Jeg har prøvd både canesten og pevaryl flere ganger. Forskjellige intimsåper. Hyppig vask og sjelden vask. Kutte ut truser av syntetisk materiale. Takk og pris for at det er maks 3 mnd igjen av dette her. Det er så plagsomt.
Håper_og_tror Skrevet 23. september 2011 Forfatter #11 Skrevet 23. september 2011 ja det er utrolig slitsomt! håper det går over når jeg har født=) har aldri vært plaget med det før! å gjett om samboeren gleder seg han også=P stakkar=P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå