Gå til innhold

Min fødselshistorie ;o) Laaaaang ;o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei

Ja da sitter jeg her på termindatoen, og har nettopp kommet hjem fra sykehuset med verdens skjønneste lille tulle som i dag er 2 dager ;o)

Våknet natt til mandag i ett tida av tak i magen - litt heftige menssmerter, disse kom ca hvert 20 minutt igjennom hele natta og dagen. Ikke super vondt. I 14 tida begynte det å komme en del slim med litt lyst blod i. Dette fortsatte utover dagen. Jeg prøvde å slappe av på sofaen og duppe litt inni mellom siden jeg gikk slik i dagesvis da poden kom og forberedte meg på en ny laang fødsel.

I 21 tida mente gubben at jeg burde gå og legge meg å slappe av i stedet for å sitte oppe og bare bli trøtt. Problemet var at jeg fikk veldig til nedpress av å ligge så jeg måtte springe på do for hvert tak fordi at det kjentes som om jeg måtte veldig på do.

Rett før kl 23 så kjenner jeg en "dump" i magen under ei sammentrekning, ikke vondt, men jeg skvatt. Og på neste tak gikk vannet! Kl 2305 ringte jeg barnevakt, og føden. Føden mente at siden vi bodde så nære så kunne vi gjerne komme en liten tur for sjekk.

Det tok barnevaktene ca 40 minutter å komme og på den tiden tok riene seg opp. Jeg hadde ikke lange rier, men korte og hyppige. Vi kom på føden ca 0015 og ble satt på registrering. Sjekket åpning etterhvert og fikk konstantert 5 cm, jordmor mente at dette kunne gå fort.

Siden poden ble tatt med sugekopp ville hun ha registrering på tuppa i magen hele tiden, og vi gikk på fødestua slik at jeg kunne få prøve å ligge og slappe av mens hun registrerte. Hun sjekket åpning rett før kl 01 og jeg hadde da 7 -8 cm og jeg begynte å snakke om at jeg hadde lyst å presse.

Fikk lystgass og riene fortsatte å komme, korte og hyppige. Husker jeg spurte jordmora om det kom til å bli vondere nå, og da mente hun at nei nå ble det ikke mye vondere. Utbrøt da; "Ja men da lever jeg over, dette er ikke så ille som forrige gang!" ( og det var med epidural) Men gud bedre så effektive riene var!!!

Tuppa kom i superfart kl 01,58 etter tre runder med pressrier. Fikk kjempe fine pauser mellom pressriene på flere minutter og det var ufattelig godt med disse pausene,da jeg syntes det var ubehagelig å kjenne at hele underlivet bare åpnet seg så jeg måtte ha litt tid til å forberede meg.

Fødselen var en fantastisk opplevelse!!!! Dempet belysning på fødestua, kun jordmor, barnepleier og pappaen til stede, fotbladene plantet i madrassen og veldig avslappet stemning.

Vakre Elida veide 3980 gr, 53 cm lang, 34 cm rundt hodet. Skrek med en gang hun kom ut, roet seg kjapt ned, hadde matvettet i orden og tok puppen med en gang.

Jeg fikk to innvendige sting og ett par i kjønnsleppa, men ingen problemer med å gå på do etterpå, lite vondt og nesten ingen etter rier til tross for at jeg er andre gangs. Frøkna har allerede begynt å gå opp i vekt igjen og har konstante melkebarter ;o) Også sover hun nesten hele tiden.

Så nå gleder vi oss til å trille bortover til barnehagen for å hente en stolt storebror ;o)

Så da blåser jeg fødestøvet videre og ønsker alle riktig lykke til!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for en fin historie, og håper det fødestøvet du sender inneholder midler som kan få denne karen til å komme ut like effektivt :-D

Gratulerer så masse!!!

Skrevet

Tusen takk for at du delte denne fine fødselshistorien, jeg ble plutselig litt roligere med tanke på min egen fødsel som kan skje i løpet av noen dager/ et par uker.

Og gratulerer så masse med den lille jenta! Kos dere videre:)

Skrevet

Tusen takk for en fin historie.

Har en litt trasig opplevelse fra førstemann, og nå 5 dager igjen til termin.

Godt å høre at fødsel nr to ikke nødvendigvis blir en reprise. Virket beroligende på et noe bekymra sinn :).

Skrevet

Gratulerer så mye med drømmefødsel og med den lille prinsessen :-)

Skrevet

Hørtes ut som en flott fødsel. Gratulera så mye med jenta!

Skrevet

Så fin historie :) Gratulerer med babyen :) Kooooooos dere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...