Gå til innhold

Synes dere at barna deres er pene/vakre?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har fire barn og de har sine ting alle sammen.

Det ene barnet får mange flere kommentarer på utseende sitt enn de andre, og han er pen på en sjarmerende måte. Han har masse lyse krøller, intenst blåe øyne og helt svarte tett øyevipper og øyebryn pluss at han har pene trekk. Han er i tillegg en storsjarmør som virkelig har glimt i øyet og snakketøyet i orden så han får vi mange kommentarer på.

De tre andre er nok mer normale, selv om vi stadig får høre at de har så pene øyne, og at det er så pent med det helt lyse håret og de veldig blåe øynene og mørke øyenvippene.

De er alle vakre nok til at utseende aldri kommer til å skape negative problemer for dem, men de er ikke mye vakrere enn alle andre likevel. For meg er de selvfølgelig det vakreste som finnes, men det er viktigere for meg at de har personligheter som blir lagt merke til på en positiv måte og det får vi stadig høre både fra skole og barnehage. Både voksne og barn liker og blir glad i barna våre og det er godt å vite.

Men objektivt pen? Er det ikke vanskelig å definere pen objektivt? Det er vel alltid opp til øyet som ser, enten det er mors øyne eller fremmedes. Alle har vel sin egen mening om hva som er pent. Men når det gjelder barn, så må jeg si at jeg legger mer merke til utstrålingen, og personligheten. Det hender at jeg ser et barn hvor det slår meg at han/hun har veldig pene trekk. Men jeg ser ikke etter dette når jeg treffer barn. Når det gjelder mitt eget barn, så vil jeg aldri påstå noe annet enn at han er pen. Jeg er moren hans og vil alltid elske det utseende han har fått. Det er nok ikke objektivt nei, men jeg synes han ser ut akkurat slik et barn skal gjøre; søt, livlig, nyskjerrig en fantastisk personlighet som alt i alt gjør han "perfekt"

Det er vel umulig for foreldre å være objektive? ;-) Men ja, jeg synes alle fire barna mine er over snittet pene og vakre. Helt objektivt, hehe... Men jeg ser jo forskjell på dem, og ut i fra kommentarer fra omverden, så er det liten tvil om at minstegutten rent billedlig sett er den vakreste av dem. Men får også mange positive kommentarer på utseende til de andre barna mine. Og på sjarm, utstråling, personlighet osv. Nr 1 og 3 er vel gjerne litt mer klassisk pene/vakre, mens nr 2 og 4 mer er sånn rampete søte/pene.

Man kan da ikke basere seg på hva andre folk sier??!!?? hele denne debatten er sær og meningsløs.

Jeg har en datter. Jeg har flere ganger blitt stoppet av biler for at folk skal si hvor vakker hun er. Blir også stoppet av folk som går. Folk har tatt bilder av henne. MEN det betyr ikke at hun er eksepsjonelt vakker!!! ALLES BARN blir kommentert på den måten. Jeg sier også til folk: nomin så søt hun er- selv om ungen er alt annet...

Selv syntes jeg min datter er normal, og jeg er helt sikker på at 98 % av barna i denne linken går under det samme i mine øyne. Syntes sjeldent at barn er vakre, men mulig fordi jeg ikke ser etter slike ting. Jeg ser ikke noe galt med å ha barn som ser ok ut. Det som det derimot er noe galt med er at dette tydeligvis er viktig for folk- altså at ungene skal være eksepsjonelt vakre. Jeg kunne ikke ha brydd meg mindre om hvordan ungen min ser ut, så lenge hun er lykkelig!

Annonse

Haha, har lest gjennom hele tråden nå og 95 % av alle som poster, mener at de har usedvanlig vakre barn, og at de stadig får høre dette av både kjente og ukjente :)

Enig i at det er nok en god del myrsniper her ute ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...