Gå til innhold

Synes dere at barna deres er pene/vakre?

Anbefalte innlegg

Sånn helt objektivt sett altså? Ikke sånn "for meg er han verdens nydeligeste" for det synes vel alle på den måten. Men synes dere at barnet deres er vakkert på en sånn måte at dere ville syntes det også hvis det var noen andres sitt barn eller dere bare så barnet på gata?

Jeg synes det om min, at hun virkelig er et fantastisk vakkert barn, som tatt rett ut av en reklameside. Fantastisk hår, nydelige øyne, lange svarte vipper og dukkeansikt. Er sikker på at jeg ville syntes hun var utrolig vakker uansett hvem sitt barn hun hadde vært.

Lurer også på en ting til, dere som har flere enn et barn. Synes dere at de er akkurat like pene eller synes noen at det ene barnet er penere enn det andre?

Jeg er ikke en sånn som synes utseende er alt altså, dette er bare noe jeg lurer på og har tenkt på etter en artikkel jeg leste for en stund siden om at pene barn blir behandlet bedre og at noen foreldre synes det ene barnet er penere enn de andre.

Jeg forstår selvsagt at alle elsker ungene sine uansett utseende og at sjarm og utstråling har mye med det å gjøre osv.

Fortsetter under...

Jeg synes sønnen min er vakker. Han har pen hud og pene øyner med lange vipper. Minner meg litt om Oliver Twist.

Han yngste er pen han også, men ikke så pen som storebror. Men fy fader som han klarer og sjarmere meg for det når han har gjort et eller annet galt eller når han ler.

Selv om du, "objektivt", syns at barnet ditt er vakkert, så er det ikke sikkert at andre gjør det. :) Tror nemlig ikke du klarer å se det objektivt, om barnet ditt er et "fantastisk vakkert barn", som du selv uttrykker det.

Jeg syns at mine to er pene, søte og sjarmerende, og tenker at det hadde jeg syns selv om de ikke var mine. Men jeg har da ingen garanti for at jeg faktisk hadde syntes det...for de er jo mine!

Jeg syns at begge er like vakre, men på ulike måter. Den ene har flottere blåfarge på øynene og helt svarte lange vipper, den andre har pent, langt, blondt hår med fall i osv. :)

Gøy:) Synes han er veldig pen:) Får stadig høre det når jeg er ute også. "For en nydelig unge, se så pen" osv. En dag sto det en dame ved siden av meg i et lyskryss og hun sa til meg at han måtte være den peneste lille gutten hun hadde sett- STOLT ja:))

Jeg er halvt spansk og halvt norsk, faren hans er fra Etiopia. Sønnen min er ganske gyllen i huden, men ser ikke typisk "mulattbaby" ut. Ser mer ut som om han er fra sør-amerika. Han har krøller, stoore øyne og en fyldig lepper. Vakker, objektivt sett, jo, han er det:9

Jeg tviler på at du eller noen foreldre kan være objektive, ts ;)

Jeg syns det ene barnet mitt er vakker, søt, nydelig. Det andre barnet er mer gjennomsnittlig. Men etter x antall sånne her tråder jeg har lest, så viser det seg at jeg er omtrent den eneste som kan si at barnet mitt ikke er verdens vakreste eller som tatt ut av en reklame. De aller fleste andre mødre syns akkurat som du ts. Helt objektivt altså ;)

Annonse

Jeg synes datteren min er et vakkert barn, objektivt sett. Hun har store, blågrønne øyne med lange sorte vipper. En søt oppstoppernese og fint formede lepper. Runde kinn. Langt blondt hår. Og en fantastisk utstråling!

Alt ved henne kler en 3-åring og gjør henne vakker. Men jeg vet ikke om hun kommer til å karakteriseres som vakker når hun blir tenåring. Hun har arvet min og pappaens runde ansiktsform og oppstoppernese, og gjør vel at hun kommer til å være mer søt enn pen/vakker.

Men nå som hun er liten synes jeg akkurat de trekkene gjør henne vakker.

Da datteren min ble født. Syntes jeg ikke hun var spesielt vakker. Ikke det første dagene heller. Kjente at jeg ble litt skuffet over meg selv, siden alle sier at den nyfødte babyen deres er det vakreste de har sett.

Nå er datteren min 9 mnd. Jeg synes hun er kjempesøt. Helt herlig og vakker jente.! Mye fordi hun smiler og er så blid hele tiden. Men jeg synes ikke hun er vakker når hun er grinete.

Min sønn på 5 år er fotomodell for et meget anerkjent klesmerke.

Så ja, han er pen! Mørkt hår med fall i, nøttebrune øyne med laaaange vipper, markerte bryn, perfekt hud i en mørk tone (han er helnorsk) og meget vakre ansiktstrekk. :-)

Annonse

Datteren min er rar, kjapp i hodet, blid, sjarmerende og rampete. Pen? tja, hun ser ihvertfall helt perfekt ut for meg:)

Hun er lynende intelligent og veldig søt, men jeg er ikke sikker på om hun er smellvakker sett fra andres øyne, det er ikke så viktig heller.

Jeg syns så klart at sønnen min er verdens vakreste ;) Men jeg vet også at objektivt sett, så er han en gjennomsnittlig søt, norsk baby. Blå øyne og masse blondt hår!

Har også hørt foreldre som OBJEKTIVT mener at de har usedvanlig pene barn.. Må jo trekke på smilebåndet der.. Hører om folk som drar med sitt "usedvanlige vakre barn" for å prøve ut modellyrket, selv om babyen mest av alt ser ut som en liten, gammel mann... Og hva med alle Lano-ungene og Leverpostei-ungene, hvor mange er EGENTLIG søte av alle som konkurrerer? ...

Og så klart folk på facebook skriver at ungen er søt, for herregud - man kan da ikke skrive at ungen til kollegaen sin eller venninna si er stygg??!! "Hei kjære kollega, uflaks med utseendet på dattera di men hey, vi får håpe hun blir penere som eldre"... Eller - "åå for en gjennomsnittlig søt liten baby!!" .... :P

Jeg har skrevet på MANGE babyer på facebook - "åå for en vakker prinsesse" eller "for en nydelig gutt!!" - UTEN å synes at ungen er spesielt søt! Det er da en ganske uskreven lov å si/skrive noe hyggelig om bekjentes elskede små barn, for å være hyggelig! Og alle babyer er jo sjarmerende på sin måte.

De som glatt kjøper alle facebook-komplimenter om sine barn er NAIVE.

Det er veldig sjelden jeg tenker på at noen er spessielt pene uansett om de er barn eller voksne. Det gjelder barna mine også. De er ikke på noen måter stygge, spessielt den ene har et ansikt med særpreg, men jeg forbinder ikke noe positivt med "dukkeansikt" ol. På den andre siden legger jeg merke til stygge mennesker. Jeg kan godt like dem likevel, men spessielt mennesker med lite mimikk i ansiktet og voksne med store lepper, har jeg en tendens til å forvente er mindre inteligente, frem til jeg blir bedre kjent med dem.

Jeg syns ikke sønnen min var så kjempevakker som nyfødt, men jeg elsket han og var eksremt stolt som nybakt mamma. Jeg hadde en enorm ansvarfølelse ovenfor han fra dag en :)

Nå er han verdens nydeligste lille gutt på 19 mnd. Han er utrolig søt og sjarmerende. Blå øyner etter meg, perfekt smil (helt likt smil som pappan sin), søtt bustete hår:) De i barnehagen kaller han bare solstrålen.

Jeg tror jeg hadde syns han var søt om jeg så han på gaten. Flere har sagt til meg at han er virkelig den skjønneste ungen de noen gang har sett.

Jeg har tre gutter, som alle kommer til å bli høye, flotte menn en dag.

Den eldste er en sjarmør med utrolig mye tykt, krøllete hår. Han har pene trekk, men er ikke klassisk vakker. Husker jeg tenkte da han var liten at han var så vakker når han gråt for da kom trekkene frem i det ellers så bollete ansiktet.

Nr to er ikke like heldig med utseendet. Han er en blond skøyer med masse utstråling og går i klassen søt (når han ikke hyler og skiker...). Han har en mye mer atletisk kropp en broren og kommer nok til å bli en kjekkas, men jeg vil ikke si at han er pen.

Nr tre er vakker. Blid og med nydelige trekk. Jeg syns det selv og merker at andre også syns det fordi folk stadig vekk kommenterer hvor pen han er. Jeg har blitt overrasket mange ganger fordi det skal liksom litt til å være så ivrig på å fortelle meg hvor vakkert barn jeg har, når man samtidig sitter der med et helt gjennomsnittlig barn på fanget selv.

Vi har alle våre vakre sider heldigvis. Jeg hadde en gang er kjæreste som var nr to i søskenflokken. Jeg syns han var kjempesøt, men han var litt fortvilet over at storebroren og lillesøsteren var så mye penere enn han. I alle fall det med storebroren syns han var plagsomt fordi han følte at det satte han litt i skyggen. Han likte ikke å ta med seg jenter hjem fordi han var livredd for at de skulle bli forelsket i broren når de fikk se han... Triste greier, men jeg skjønner godt hva han mente (selv om jeg aldri ville kastet et blikk etter broren engang på grunn av ganske mange andre, mindre bra kvaliteter).

Ja, jeg har en veldig vakker datter. Det er heller ikke noe bare jeg synes men noe til og med fremmede kan kommentere. Hun har et usedvanlig pent utseende som bare blir forsterket av hennes livlige personlighet. Hun har lyse øyne med en blanding av grønt og grått, lyst hår og mørke øyenvipper, velformede bryn og en iten kløft i haka som gir henne et fantastisk særpreg. Hun var vakker allerede da hun ble født, husker jordmødre og pleiere sa at hun var usedvanlig pen til å være helt nyfødt.

Det samme sa jordmødrene om sønnen min, hehe. At han var en usedvanlig pen baby til å være nyfødt. Nå har han 2 år og har masse fyldig hvit hår og blå/grønn/brune mandelformede øyne. Mange har kommentert "hvilken farge har egentlig øynene hans?" fordi alle fargene blander seg sånn sammen at det ser veldig spesielt ut :) Jeg synes han er fantastisk nydelig, vakreste gutten som finnes. Mange har også sagt at han er en utrolig vakker gutt osv, men det betyr ikke at jeg tror at ALLE synes min gutt er nydelig. Jeg vet jo at jeg er moren og at det kan ha noe å si for at jeg synes han er fin.

At andre kommenterer barna våre er vel egentlig fordi de fleste synes alle barn er pene, rett og slett. Selv om noen fremmede sier "å for en utrolig nydelig gutt, vakreste jeg har sett" så går jeg ikke å innbiller meg at alle synes det, og at han faktisk er den vakreste på denne jord. Det blir for dumt.

Jo eldre jeg blir, jo penere synes jeg alle (mange) barn og ungdommer er! Det er nok det samme for mange av dem som kommenterer deres barn også. Jeg ser ofte nydelige barn ute, vil si at over halvparten av alle barn er vakre. Mine to gutter er veldig pene, kjekke og sjarmerende, i tillegg til at de er veldig snille og smarte. Stedatteren min er også nydelig :) Helt objektivt, alt sammen.

VI har ei datter som vi syntes er veldig søt, pen og alt som følger med. Jeg tror andre syntes det også, for når jeg sitter på buss, tog eller går tur med henne, så kommer det alltid folk som sier hun er nydelig ;) I dag gikk vi tur, og da gikk det en jente gjeng forbi oss, og dem sa: nomin så innmari søt.

Verken jeg eller pappaen hennes er veldig pene, så hun har vært heldig :P

Jeg har prinsesser, og får ofte høre hvor vakre jenter jeg har:)

Den ene jenta har sett ut som en dukke siden hun ble født, det var det første jordmødrene på avdelingen sa til hverandre når de skulle veie henne.."å se på denne lille dukken da, hun er bare så nydelig".

Hun er veldig vakker, lett å se.

Den andre er også vakker men kanskje litt mer ordinær, hun får ofte høre hun er søt og har pene øyne, men ser helt klart at den ene er mer "dukkete" enn den andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...